Multiple Pages (Guestbook)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 08:57:00
Quote Anchor link
Ik wil in mijn gastenboek meerdere pagina's maken, en 10 posts per pagina laten weergeven. Ik heb al een klein idee hoe dit zal moeten (om uit te zoeken hoeveel hij er weer moet geven tenminste) maar heb nog geen idee hoe ik het script automatisch pagina's moet laten aanmaken zodat je een url krijgt als .php?page=1 of iets dergelijks.

Ik weer dat me vraag een beetje wazig is, ik heb geen flauw idee hoe ik het fatsoenlijk moet uitleggen :P

Mijn code kun je vinden op: http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/1446/

// poNji

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:52:28

Thijs Damen

Thijs Damen

09/10/2008 09:10:00
Quote Anchor link
je zit al in de goede richting.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
if ($HTTP_POST_VARS['page']) {
  $page = $HTTP_POST_VARS['page'];
}
else {
  $page = '1'; //default de eerste 10 berichten laten zien.
}

//je code tot aan je mysql command

//oude code:$query = "SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC";

//dit zou het kunnen worden.
$limit = $page * 10;
$offset = $limit - 9;

$query = "SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC LIMIT ".$offset.", ".$limit;
//ik weet niet zeker of ik hier een goeie regel schrijf btw;) kun je ff uittesten.
//Et voila, je hebt de eerste 10 berichten in dit geval.
//De mysql command zou worden: SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC LIMIT 1,10
//voor page=2 krijg je: 2x10 = 20, limit = 20, limit - 9 = 11. LIMIT 11,20; voila, page 2;)

Ik beloof je niet dat dit werkt, ook zit er een paar haken en ogen aan. geen controlere of er uberhaupt meerdere pagina's zijn. maar hiermee moet je een stap in de goeie richting kunnen zetten.

Thijs

edit: ps. ik zie net een ander topic hierover die het misschien wat... gedetailleerder uitlegt. lees dit: http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=56668&lasttopic=1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs Damen

Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 09:15:00
Quote Anchor link
Dat zit aardig in de buurt van wat ik nu heb geknutseld. Ik heb nu (nog niet getest):

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

...

$rowsPerPage = 10;
$pageNum = 1;

if(isset($_GET['page']))
{

$pageNum = $_GET['page'];
}

$offset = ($pageNum - 1) * $rowsPerPage;

...

$query = "SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC LIMIT $offset, $rowsPerPage";

...

?>

Nu wel getest, en het werkt. Nu moet ik enkel nog de linkjes naar de verschillende pagina's (automatisch) genereren.

Thijs Damen

Thijs Damen

09/10/2008 09:30:00
Quote Anchor link
dat is niet moeilijk.

Code (php)
1
2
3
4
$nextpage = $pageNum + 1;
$previousPage = $pageNum -1;

echo "<a href='http://mijnlinkje.nl/test.php?page=".$nextpage."'>".$nextpage."</a>";

verder controleer wel even het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
if ($pageNum != 1) {
  $previousPage = $pageNum -1;
}
else {
  $previouspage = niet laten zien want pagina 0 kan niet;))
}

en natuurlijk:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$result = mysql_query("SELECT * FROM `messages`");
$num_rows = mysql_num_rows($result);

if ($num_rows <= $pageNum * 10) {
  //geen volgende pagina
}
else {
  echo "<a href='http://mijnlinkje.nl/test.php?page=".$nextpage."'>".$nextpage."</a>";

}

ik hoop dat je het nog snapt:)

Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 09:51:00
Quote Anchor link
Haha ja ik snap wel (deels) wat je hier doet. Ik heb het nu zelf op een andere manier, namelijk:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

if ($pageNum == 1) {
   echo "<font> FIRST PREV </font>";
}
else {
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=1'><font>FIRST</font></a> ";
   $prevpage = $pageNum - 1;
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=$prevpage'><font>PREV</font></a> ";
}

echo "<font> ( Page ".$pageNum." of * ) </font>";

if ($pageNum == $lastpage) {
   echo "<font> NEXT LAST </font>";
}
else {
   $nextpage = $pageNum + 1;
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=$nextpage'><font>NEXT</font></a> ";
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=$lastpage'><font>LAST</font></a> ";
}

?>

(Niet letten op de Font opmaak, persoonlijke voorkeur :p)

Alleen heb ik nu voor $lastpage nog geen waarde. Ik heb wel de manier met mysql_fetch_row() gevonden, maar wil graag mysqli blijven gebruiken in me code. Weet je toevallig hoe ik dat met mysqli kan doen? Met mysql_fetch_row() ging het alsvolgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$query
= "SELECT count(*) FROM table WHERE ...";
$result = mysql_query($query, $db) or trigger_error("SQL", E_USER_ERROR);
$query_data = mysql_fetch_row($result);
$numrows = $query_data[0];

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 09:56:00
Quote Anchor link
poNji schreef op 09.10.2008 09:51:
(Niet letten op de Font opmaak, persoonlijke voorkeur :p)

moet je zelf weten maar doe je opmaak waar het hoord in je css,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet

Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 09:58:00
Quote Anchor link
Ik weet het, ben nogal slordig qua opmaak hehe ^^

Ik merkte het ook met die link idd, bleek dat er nog een foutje zat in de variabele, stond nog $pageno, terwijl de variabel bij mij $pageNum heet, dus dat werkte niet helemaal. Als het goed is klopt het nu wel.

Edit:

opmaak staat nu in de CSS. Overigens vind ik opmaak momenteel wat minder belangrijk aangezien ik aan het leren scripten ben, niet leren opmaken :p

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 10:02:00
Quote Anchor link
nou leer het dan goed Opmaak hoort dus Niet in je script.

Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 10:05:00
Quote Anchor link
Staat het nu ook niet meer, nou liever antwoord op mijn vraag ipv het af te kraken ;)

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 10:13:00
Quote Anchor link
klik hoop dat je hier wat aan hebt

het is overigens geen afzijken. je zelf goed programmeren aan leren van af het begin zal snel zijn vruchten afwerpen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet

Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Hmm, heb het (deels) werkend. Echter heb ik nu 11 Rows in me db staan, en dat deelt ie dus nu met $rowsPerPage (wat 10 is), uitkomst: 1.1... Dus als ik nu op het knopje "LAST" klik, komt ie uit op pagina 1.1, enig idee wat ik hierin moet veranderen om hem gewoon te laten gaan naar pagina 2?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php

...

$query = "SELECT count(*) FROM messages";
$result = $mysqli->query($query);
$queryData = mysqli_fetch_row($result);
$numRows = $queryData[0];

$rowsPerPage = 10;
$pageNum = 1;
$lastPage = $numRows / $rowsPerPage;
$prevPage = $pageNum - 1;
$nextPage = $pageNum + 1;

if(isset($_GET["page"])) {
    $pageNum = $_GET["page"];
}

$offset = ($pageNum - 1) * $rowsPerPage;

...

if ($pageNum == 1) {
   echo "<font> FIRST PREV </font>";
}
else {
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=1'><font>FIRST</font></a> ";
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=".$prevPage."'><font>PREV</font></a> ";
}

echo "<font> ( Page ".$pageNum." of * ) </font>";

if ($pageNum == $lastPage) {
   echo "<font> NEXT LAST </font>";
}
else {
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=".$nextPage."'><font>NEXT</font></a> ";
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=".$lastPage."'><font>LAST</font></a> ";
}

?>

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 10:31:00
Quote Anchor link
klik :)

Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Hehe had het al gevonden ja, toch bedankt! :)

Edit:

Alles werkt! Tnx voor de hulp :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.