multisite cms aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

25/09/2004 11:27:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben Martin Splinter en al tijden aan het klooien met open source content managment systemen(oscms).
Dit is een beetje een tik/hobby.
In het proces van instaleren en verwijderen van alle oscms in de afgelopen maanden deed me geloven dat er geen SIMPELE multisite oscms was, waarin je op een makkelijke manier een extra site(je) kan laten draaien met eigen subdomein en die gebruik maakt van de zelfde installatie bestanden.
met de optie om de data in een nieuwe of reeds bestaande mysql database op te slaan.

Ik ben in de tijd een grote fan geworden van Mambo opensource maar ook daar mis ik de eenvoudige optie voor bovengenoemde sub-sites.

Ik heb een tijdje gespeeld met Nukehall van http://www.nukehall.org en dat was DE oplossing........
....

alleen heeft dat script (gebaseerd op phpnuke) een paar kleine foutjes
en ik kom er niet uit.

Irritante bug:
als je een nieuw subdomein maakt (wat erg goed gaat trouwens) dan schrijft php een nieuwe map en een paar bestanden met de rechten van (waarschijnlijk) user: nobody

Daar kan ik dus niets mee want ik heb geen root access tot de server en kan dan bijvoorbeeld de logo's niet meer overschrijfen.

En ook is het compleet onduidelijk hoe je een nieuwe module moet instaleren.

Support word er niet meer gegeven via de site en volgens mij gebeurt er helemaal niks meer.
Dat is een zonde want het idee is gewoon goed en zelfs voor newbies als ik te instaleren.

Ik heb gemerkt dat er meer mensen zijn die een multisite oscms zoeken en vraag daarom aan jullie!!
of jij of een van je kennisen misschien kan helpen of dit project voort zouden willen zetten.
Want volgens mij is het niet zo lastig als je een beetje php-programmeur bent.

Er is echt niks anders te vinden op internet.
Met vriendelijke groet Martin Splinter

[email protected]

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 07:55:24

B a s
Beheerder

B a s

25/09/2004 12:11:00
Quote Anchor link
dag martin, zelf heb ik er nog nooit van gehoord.. denk weinig mensen hier omdat we niet heel erg van systemen zoals phpnuke houden en het liever zelf maken..

misschien kun je via google nog iets vinden over die cms-systemen ? heb je uiteraard vast al geprobeerd maar er moet toch echt wel een forum zijn (misschien niet een officiële van de cms) waar je echt hulp kunt krijgen over die specifieke cms.. want wij kennen de source niet en we weten ook niet hoe het geheel precies in elkaar zit etc. :)

En bovendien denk ik niet dat iemand daar zin in heeft om dat zo even gratis voor jou op te lossen.. voor niets gaat de zon op ;-) ben gewoon eerlijk tegen je zodat je niet opkijkt als niemand je wil helpen :) bedoel het niet lullig

25/09/2004 12:30:00
Quote Anchor link
Dag Bas,

geinige tekst... ik zie het al voor me jij ontdekt een bug in php en mailt dat naar ze: als antwoord krijg je dan: "ik denk niet dat iemand hier daar zin in heeft om dat zo even gratis voor jou op te lossen.. voor niets gaat de zon op ;-)".
Lache joh.
Dit betekend dus dat er alleen nog maar leechers zijn in de php gemeenschap?? beetje jammer, maar bedankt voor je eerlijkheid.. ik zal niet opkijken... waarschijnlijk wel neerkijken.
En daarbij... voor degene die het fixed zit er ook wat bij-- Eeuwige Roem-- en hij of zij is dan wel de enige die zo'n cms aanbied.
Beste Bas, ik bedoel het niet lullig... maar het is inderdaad wel even wakker schrikken :(

B a s
Beheerder

B a s

25/09/2004 14:51:00
Quote Anchor link
hehe.. kijk, je geeft nu wel een heel ander voorbeeld.. want PHP.net levert als product, PHP.. PHPhulp geeft hulp bij php scriptjes e.d. maar dat wil niet zeggen dat we bugs in bestaande scripts oplossen, zonder dat diegene die de bug constateert zelf al weet waar het aan ligt maar verder geen code post en een specifieke vraag stelt.. Als je nou code poste (paar regels) en zou zeggen van, hier moet het ergens aal liggen maar kom er niet uit, dan isset weer een heel ander verhaal.. Wat jij zegt is van hier is mijn script, ik wil het je wel sturen, verdiep je er maar in, debug het en stuur het maar weer op.. :) Ik hoop dat je het een beetje begrijpt...

25/09/2004 15:26:00
Quote Anchor link
dus..eh ... het is niet zo dat mensen die php scripts gebruiken en daarmee dus profiteren van de inspanningen van de onwikkelaars van php.net en de open source gemeenschap, ergens ver weg een beetje de verantwoordelijkheid hebben wat terug te doen voor de php gemeenschap? Zie de scripts waar ik het over heb eens aan voor wat ze zijn: een PRODUCT van de php gemeenschap. Het is waar dat ik zeg van hier is het script en kijk er eens naar, verdiep je er maar in en debug het, en maak een boel mensen blij.
Als ik kon zeggen:" dit is het stukje code waar het aan ligt", geloof me dan was ik ook wel in staat de code zo aan te passen dat ie wel werkte(.). maar de code kan iedereen ophalen via http://www.nukehall.org ,mocht je dat nodig vinden dan plaats ik graag de code toch nog even online. Ik hoop dat we elkaar nu wat beter begrijpen:)
-- Vandaag kom je arrogante, domme, en vervelende mensen tegen... vraag je zelf af: "kunnen ze ophouden te bestaan?..". NEE!!! dus laat het gaan.-- Marcus Aurelius

Eris -

Eris -

25/09/2004 15:53:00
Quote Anchor link
Vergeet niet dat dit ook voledig draait op vrijwilligers die het leuk vinden om mensen te helpen met problemen. Stel een vraag en je krijgt snel een antwoord.

Maar vergeet niet dat wij ook werk hebben naast deze website. En natuurlijk moet werken aan de websites voor ons.

Daarnaast geven we hulp aan mensen maar wij maken geen complete websites/scripts voor mensen. Maar deze website heeft als doel om mensen te leren programmeren en niet te vragen:

Wie wilt voor mij een website maken. Ohja en je krijgt er niets voor[/B]

Ook is het vaak als er vraag naar ergens naar is dan wordt het wel gemaakt en als je geluk hebt is het nog open scoure ook. Maar ik denk dat maar weinig mensen intresse hebben om een CMS systeem te hebben die meerdere websites kan beheren.

Ook is het vaakt dat het veranderen van een script van iemand anders meer tijd kost dan van je zelf. Vaak waag ik me er gewoon niet aan omdat als het onduidelijk/onleesbaar gescript is dat je echt uren en als je pech hebt dagen er mee bezig is.

En vergeet niet:
WIJ ZIJN HIER OM MENSEN TE HELPEN NIET OM IETS VOOR ZE TE MAKEN![/B]

Arend a

Arend a

25/09/2004 16:34:00
Quote Anchor link
Quote:
Irritante bug:
als je een nieuw subdomein maakt (wat erg goed gaat trouwens) dan schrijft php een nieuwe map en een paar bestanden met de rechten van (waarschijnlijk) user: nobody

Dit is geen bug.

Dit komt omdat php onder apache draait (mod_php), en apache onder de user nobody.

[Rant]
Beste martin: je hebt wel lef om ons 'de php community' te noemen. Vervolgens een script dat in dezelfde taal opensaus is gepubliceerd te gaan roepen dat wij het moeten maken omdat we ook tot dezelfde community behoren, en dus maar verantwoordelijkheid moeten nemen?!

Alle ontwikkelaars in de opensource branche hebben er veelal zelf een belang in mee te doen aan dat project.

Even omdraaien: Martin: Wat heb jij zoal bijgedragen? Ben jij niet de leecher in deze foute context?

Kijk eens naar onze enorme hoeveelheid opensource tutorials en scripts, die onder GPL verspreid zijn, dit heeft zeker ook alleen vandoen met leechen?!

Quote:
het is niet zo dat mensen die php scripts gebruiken en daarmee dus profiteren van de inspanningen van de onwikkelaars van php.net en de open source gemeenschap, ergens ver weg een beetje de verantwoordelijkheid hebben wat terug te doen voor de php gemeenschap?

Klopt. Alleen GPL eist dat wanneer je een aanpassing maakt in een product je de broncode hiervan openbaar moet maken.

De reden dat niemand zich hierop luidkeels zal storten is omdat degene die er belang bij heeft dat dit gebeurt jij; en voorlopig alleen jij bent. Misschien is het wel goed voor het project nukehall. Ik raad je aan een programmeur te vinden die hier geinteresseerd is. En niet zomaar een ploeg programmeurs aanspreken en zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid voor de opensaus community moeten nemen.

Ik stel voor dat je eens naar het nukehall forum gaat om daar eens te pijlen of iemand voor jou tijd en moeite wil uitrekken zodat je website zal werken zoals jij wil.
[/rant]

[Conclusie]
Probeer het eens op een andere manier om mensen te motiveren iets voor jou te doen dan ze te wijzen op de opensource gedachte. Je kan je eigen steentje bijdragen door een programmeur in te huren om jouw script voor elkaar te krijgen, en dit script onder GPL te publiceren. (zomaar een ideetje)
[/conclusie]

25/09/2004 17:47:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af waar ik geschreven heb dat ook maar 1 van jullie mensen iets MOETEN doen(.)

Je schrijft dat ik de enige ben die er belang bij zou hebben?? ha, daar heb je niet goed over nagedacht, het net staat vol met vragen over multisite's cms.
Ik vraag niemand om een complete website te bouwen of om iets specifieks voor mij te maken, ik geloof dat daar wat onduidelijkheid over bestaat, laat dat nu over zijn.

Ik krijg een beetje een naar gevoel van meneer Arend die alhoewel ik vind dat hij een goede admin is voor een forum als dit, een beetje teveel op mij gericht is, alsof ik alleen gebruik zou willen maken van de e.v.t aangepaste script's terwijl dat verre van reeel is. Zo'n script zou natuurlijk gebruikt worden door een ieder die er een toepassing voor heeft. Net zoals de scriptjes die je zelf vroeger schreef, en per verassing toch werden gebruikt.

De enige vraag die ik stelde was: "of jij of een van je kennisen misschien kan helpen of dit project voort zouden willen zetten.
Want volgens mij is het niet zo lastig als je een beetje php-programmeur bent".

Meer niet...
ja, nee of misschien is al meer antwoord dan wat ik tot nu toe gekregen heb.

Maar het feit bijvoorbeeld dat apache draait als user nobody is wel al een soort antwoord. Zou php die bestanden ook kunen schrijfen met andere rechten?

25/09/2004 17:49:00
Quote Anchor link
Vergeet niet dat dit ook voledig draait op vrijwilligers die het leuk vinden om mensen te helpen met problemen. Stel een vraag en je krijgt snel een antwoord.

Volgen mij krijg ik alleen maar discussie, geen antwoord.

waar ging het mis??

B a s
Beheerder

B a s

25/09/2004 17:56:00
Quote Anchor link
nou het is zo, dat wij niet de eigenaren van dat systeem zijn en wij niet alle in en outs weten.. wij hebben er geen globaal baat bij dat die bug eruit gaat.. wij publiceren dat script ook niet dus als je wil dat de bug eruit wordt gehaald moet je bij de eigenaren wezen..

en dat voorbeeld van je van PHP.net, die hebben er WEL baat bij dat hun bug eruit gaat omdat zij de eigenaren zijn van dat product.. wij gaan toch ook niet een bug van PHP.net eruit halen?? die posten wij ook op hun site zodat de eigenaren dit debuggen..

als je een goede vraag stelt over een klein stukje code, en je komt er niet uit dan is dat dus een ander verhaal dan dat je zegt, er zit een bug in, fix dat voor mij :) maar vlgns mij snap je het nog niet helemaal wat wij bedoelen..

25/09/2004 19:13:00
Quote Anchor link
Aha... nou ja dan ga ik wel even verder vragen op www.php-complete-scripts-hulp.nl , sorry
ik dacht dat ik hier moest zijn voor php hulp.

Dat kwam zo over.
Bedankt voor de moeite(.)

25/09/2004 19:25:00
Quote Anchor link
He nog ff een vraagje:
stel dat ik een php script schrijf en dat script kopieert een map naar een andere map op de server, hoe laat ik 'm dan bepaalde rechten meeschrijven?

B a s
Beheerder

B a s

25/09/2004 19:28:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/54/

of met het commando chmod() als je het automatisch wil laten doen..

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4/87/

Als je een nieuw bestand aanmaakt d.m.v. PHP kun je ook gewoon fopen(.., w+) gebruiken..

zie:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4/78/

Eris -

Eris -

25/09/2004 19:53:00
Quote Anchor link
chmod werkt niet. Je past de eigenaar niet aan :|

chown(). Maar werkt vaak niet :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.