MVC pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Dennis Stolmeijer

Dennis Stolmeijer

23/02/2014 20:23:54
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/02/2014 19:46:00:
Hmmm, oké... dit is een vrij specifieke implementatie. Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende gedachte en de meest handige implementatie. Bedankt voor jullie input tot zover. Ik ga eerst eens goed nadenken wat ik straks wil (moet het bijv. wel of niet dynamisch zijn en aan te passen zijn via een admin). Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen. Ik kom hier waarschijnlijk over een tijdje wel weer op terug als ik een duidelijker beeld heb van wat ik wil. Thanks allemaal!

Succes ermee! We horen wel wat van je

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 10:22:23

D Vivendi

D Vivendi

23/02/2014 21:25:41
Quote Anchor link
>>>> Dat is ook de hele rede waarom ik steeds roep dat je dit soort logica (wat je nu dus bij Wouter ziet) absoluut niet als server side logica wilt hebben.

>> Hmmm... nu vraag ik me toch weer af of je begrijpt wat server-side betekent. Je wilt zoiets toch niet client-side gaan regelen?

Tuurlijk begrijp ik wat server side betekent, lijkt me niet zo'n moeilijk begrip toch? En ik weet niet precies wat jij bedoelt met "zoiets", maar ja, ik zou zeker heel veel client side regelen.

Server side template engines bijvoorbeeld, die zijn een beetje onnodig tegenwoodig. Wel makkelijk, voor simpele projectjes. Maar als je je logica (business logica, view logica) goed wilt scheiden is het onnoidg.

En ik weet dat PHP oorsponkelijk een soort template engine is (voordat er weer iemand op elk slakje zout wilt leggen), maar het is inmiddels ook wel meer dan dat.

Maar goed, dit is iets wat ik je toch niet duidelijk kan maken. Ik denk dat je momenteel toch niet van je eigen denk wijze zal wijken. En dit is nu ook niet echt de plek voor mij om uitgebreid een heel groot verhaal neer te kwakken waarom het ene idee wel klopt en de ander niet.

Wat ik al eerder zei, je ziet vanzelf wel tegen welke problemen je aan gaat lopen (of niet).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/02/2014 21:44:29
Quote Anchor link
>> En ik weet dat PHP oorsponkelijk een soort template engine is (voordat er weer iemand op elk slakje zout wilt leggen), maar het is inmiddels ook wel meer dan dat.

Een template engine?

Ik bedoel het niet lullig, maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

>> Server side template engines bijvoorbeeld, die zijn een beetje onnodig tegenwoodig. Wel makkelijk, voor simpele projectjes. Maar als je je logica (business logica, view logica) goed wilt scheiden is het onnoidg.

Ik snap ook niet heel goed wat je hiermee bedoelt, maar misschien ligt het aan mij. Omdat je ook nu weer begint over dat server side template engines onnodig zijn, vroeg ik me af of je het begrip server side begrijpt. Ik zou namelijk niet weten hoe je controllers, models en views client side wil laten samenwerken.

D Vivendi

D Vivendi

23/02/2014 22:01:18
Quote Anchor link
Ja het is logisch dat je je Controlelrs, Models en Views samen laat werken door "server side" code. Dus code dat door PHP wordt uitgevoerd.

Ik heb het idee dat jij Views aan elkaar wilt knopen met PHP code (server side dus). Ik heb het dus niet alleen over 1 view die je returned vanuit een controller (dat kan niet anders). Maar echt over het aan elkaar knopen van meerdere views.

Ik ga misschien nu weer een stapje te ver door het over 'template engines' te hebben. Misschien heb je daar nog niet over na gedacht, of weet niet wat het is? Maar hoe dan ook, dit draait toch alleen maar uit op een ellenlange discussie van wat wel en niet goed is. Dan begrijpen we elkaar weer een keer niet etc.

Het is ook weer niet mijn bedoeling om er over door te blijven gaan. Ik kan mijn hele idee niet goed en kort uitleggen en duidelijk maken. Ik zal het wat dit topic betref er ook wel bij laten. Bedoel ik overigens niet lullig oid. Maar dalijk zitten we op de 200 reacties omdat ik meer weer vertellen en duidelijk maken dan nodig is.

Je had ook al aangegeven dat je er zelf goed over na wilde gaan denken over hoe en wat. Dus in elk geval succes daarmee.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/02/2014 22:06:44
Quote Anchor link
Haha, lol... we praten inderdaad een beetje langs elkaar heen :)
In ieder geval bedankt voor het meedenken, ook al begrijpen we elkaar niet helemaal ;)

Wouter J

Wouter J

23/02/2014 23:22:22
Quote Anchor link
Offtopic:
Vivendi, ik ben wel geinteresseerd in hoe jij Views client side ziet. Kun je daar misschien een tutorial over schrijven/topic over beginnen/linkjes over geven?

Ozzie, ik had het toevallig gistermiddag een hele tijd met wat Symfony mensen over dit concept en daaruit hebben we besloten dat je in de template het beste de positie kunt aangeven en in de controller wat. Dus de template definieert top, middle, bottom En wat daarin komt wordt bepaald door een controller die modules met modules met modules met ... aan elkaar koppelt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/02/2014 23:32:08
Quote Anchor link
Leuk dat je het onderwerp hebt aangezwengeld Wouter. Ik begrijp alleen nog steeds niet helemaal het principe van wat jij bedoelt.

Ik ga even proberen uit te leggen hoe ik het zie.

Iemand roept aan wouterj.nl/contact.

De route die we hier uit afleiden is "contact".

Mijn idee was dan om aan deze route een parent (page)controller te koppelen, in dit geval de contactController.

In deze contactController roep je een indexAction aan. In deze indexAction geef je aan welke modules er op de uiteindelijke contactpagina moeten worden getoond:
- header
- address
- map
- footer

Deze 4 modules hebben allemaal hun eigen view. Op de uiteindelijke contactpagina die de client te zien krijgt, worden deze 4 views onder elkaar getoond.

Dat was zo'n beetje mijn idee. Op welke manier is jouw idee anders dan het mijne?

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.