MyBuddies.nl
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 volgende »
@wouter, het gaat hier om een placeholder en de footer, dat weetje he?
Maar ik hou wel op, als je niet naar me wilt luisteren vind ik het goed. Anders loopt het weer zo af als de vorige discussie.. EEN WAARSCHUWING :S
Edit:
Aangepast wat gevraagd is hieronder
Gewijzigd op 04/01/2012 19:37:24 door Wouter J
Waarom? Omdat als je je ergens aan hecht en iemand dan kritiek / feedback geeft op jouw werk, je je dan snel persoonlijk aangevallen voelt.
Eddy, ik proef dat een beetje bij jou. Het design wat je gemaakt hebt is leuk, maar er kan ook nog een hoop aan verbeterd worden. Dit bedoel ik niet negatief, maar het is gewoon opbouwende kritiek. Het feit dat de topicstarter alles wat jij maakt helemaal geweldig vindt is natuurlijk hartstikke leuk, maar besef je ook dat hij nog een beginner is.
De opmerkingen van Wouter snijden wel degelijk hout. Dit is geen persoonlijke aanval op jouw design... maar gewoon een feit. Een te laag contrast (en ook een te hoog contrast) kan ervoor zorgen dat tekst minder goed / minder prettig leesbaar is. Is het dan helemaal niet leesbaar? Nee dat niet, maar je moet wel (extra) moeite doen om het te lezen. En moeite doen... dat is iets waar geen enkele website bezoeker zin in heeft. Eddy, jij zegt "In de footer staan dingen die reguliere gebruikers vrijwel nooit nodig hebben toch?". Misschien heb je daar gelijk in, maar dat betekent niet dat ze daarom slecht zichtbaar moeten zijn. Een reddingsvest is oranje. Vrijwel nooit zul je een reddingsvest nodig hebben... maar ALS je het dan nodig hebt is het toch wel heel handig als je het goed kunt zien.
Anyhow... de moraal van het verhaal. Als mensen kritiek / feedback geven probeer dit dan niet als een persoonlijke aanval te zien, maar beschouw het als een leermoment en sta er voor open.
Ik ben geen designer en dat wil ik ook niet worden, en dat is meteen de reden dat ik er niet al te goed in ben.
Ozzie, bedankt voor je reactie maar het blijft alleen maar een meningsverschil over contrast en niks meer?
Het is geen feit het is een menings verschil -.-
Als Wouter dit niet vind is dat geen probleem, maar ik krijg het idee dat er meteen een beerput wordt opengetrokken van emoties en haat?
Maar jou design vinden ze niet beter.
Maar ik misschien wel.
Mening verschil toch?
Wat betreft contrast... niet zo spannend om daar een hele discussie aan te wijden. Maar misschien een tip. Maak in Photoshop gebruik van de laagstijl "kleurbedekking". Je kunt dan real-time de kleur van de tekst aanpassen zodat je kunt zien wat voor effect dat heeft op de leesbaarheid. Ik denk dat je dan inderdaad zult ervaren dat een iets donkerdere tekst prettiger leest.
Maar zoals je zelf al aangaf ben je geen designer en wil je dat niet worden. Zelfkennis is de sleutel tot succes en afgaande op jouw uitspraak komt dat wel goed.
Contrast is zeker wel een feit, maar goed. Wees maar lekker trots op jullie design, dan leef ik mijn leven wel verder en lig ik echt geen nacht wakker om, ik hoop jullie wel zodat jullie dit design even kunnen afmaken.
Misschien een lijst met laatste 5mensen die zij ingelogd?
Of een balkje met nr1 Mybuddies (persoon waarvan profiel meest bezocht is . )
Gewijzigd op 04/01/2012 19:54:18 door Bas van de Steeg
@iedereen laten we samen een social network maken dan :P als de ene het beter weet dan de andere teminste zo komt het nu wel over vind ik
Niet spannend, maar ik vind het wel interessant moet ik eerlijk zeggen. Ik ben zelf niet zo'n photoshopper maar het is goed om in gedachten te houden in het vervolg.
Hoe dan ook, bedankt. :)
Toevoeging op 04/01/2012 19:55:48:
@Nick: Ik ben toevallig met twee klasgenoten bezig een socialnetwork te maken(gewoon voor de fun of it), komt veel bij kijken moet ik zeggen.
Eddy Bisschops op 04/01/2012 19:54:13:
Eigenlijk lieg ik nog ook, ik wil docent mediatechnologie worden. Dus dat is onder andere PHP, dat wel.
Niet spannend, maar ik vind het wel interessant moet ik eerlijk zeggen. Ik ben zelf niet zo'n photoshopper maar het is goed om in gedachten te houden in het vervolg.
Al doende leert men...
Eddy Bisschops op 04/01/2012 19:49:00:
Als Wouter dit niet vind is dat geen probleem, maar ik krijg het idee dat er meteen een beerput wordt opengetrokken van emoties en haat?
Ik heb ook wel eens een conflictje gehad met Wouter ;) en hij kan soms wat fel reageren, maar dat gebeurt nu eenmaal wel eens in het heetst van de strijd. Ik geloof niet dat er sprake is van emoties of haat hoor... en zoals ik al zei, never get too emotional ;)
* Mensen, graag weer on topic allemaal... we dwalen af. *
Gewijzigd op 04/01/2012 19:58:33 door Ozzie PHP
jaa dat zal vast wel daarom begin ik er ook niet aan xD.
zoiezo boven facebook en twitter kom je niet meer uit
Hyves denk ik nog van wel als je echt iets beters maakt dan Hyves.
Maar inderdaad, zoals Ozzie eigenlijk al zei: ontopic.
Let vooral op padding, en geef je forms een mooi design.
Kijk anders eens op dribbble.com.
Maar kan geen goede foto vinden :(
Trouwens, dit was in photoshop gemaakt.
Niet in CSS hoor ;)
Ja, maar daarom moet je natuurlijk wel op padding en margin letten?
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 volgende »