MySQL auto_increment probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »
Cees St

Cees St

26/04/2007 19:59:00
Quote Anchor link
Bij een Insert op een tabel met auto_increment veld komt MySQL met een 1064 error. Daarop heb ik met phpmyadmin een record in gevoerd en gezien dat deze er het volgende van maakt:
INSERT INTO TABLE ('id','name','etc') VALUES (NULL, 'Piet', 'verder')
(Het id veld is een auto_increment veld)
Nu zit het hem in die NULL, als ik die met quotes invoer dan is het een string en als ik de constante NULL opgeef dan is die leeg (maar blijkbaar geen NULL)
Weet iemand hoe je dit oplost, zonder die auto_increment er uit te kieperen.

Groet Cees

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:42:58

PHP erik

PHP erik

26/04/2007 20:04:00
Quote Anchor link
INSERT INTO TABLE ('id','name','etc') VALUES (NULL, 'Piet', 'verder')

-->

INSERT INTO TABLE (id, name, etc) VALUES (NULL, 'Piet', 'verder')

Maar ik denk niet dat dit het probleem was, want dit zal je wel hier ter illustratie getypt hebben zonder na te denken.

Werk dit:

INSERT INTO tabel (name, etc) VALUES ('Piet', 'verder')

?

Cees St

Cees St

26/04/2007 20:11:00
Quote Anchor link
INSERT INTO stat_server ( 'name','ipno','port','admin','software' ) VALUES ('localhost','127.0.0.1','80','UsbWebserver','Apache/2.2.0 (Win32) PHP/5.1.6' )

Dit is wat ik wil, want ik dacht dat hij zelf dat autoveld wel deed.

PhpMyAdmin maakt dit:
INSERT INTO `stat_server` (`sid`, `name`, `ipno`, `port`, `admin`, `software`) VALUES (NULL, 'localhost', '127.0.0.1', '80', 'UsbWebserver', 'Apache/2.2.0 (Win32) PHP/5.1.6''');

Het zal wel iets simpels zijn waar ik over heen kijk

Groet Cees

PHP erik

PHP erik

26/04/2007 20:15:00
Quote Anchor link
Jouw eigen query is sowieso niet goed, vanwege de aanhalingstekens om de veldnamen. En dat ie bij NULL geen auto_increment doet is wel raar. Weet je zeker dat auto_increment op die row aan staat (domme vraag sorry). En zijn er niet te veel rijen voor het type? Dus stel sid is INT(3) en er staan al 1 miljoen rijen in, dan wil die ook nog wel eens problemen geven :-)

Verder vallen de 3 afsluitende aanhalingstekens in de tweede query me op (achter "PHP 5.1.6"). Dat hoort niet.

Cees St

Cees St

26/04/2007 20:20:00
Quote Anchor link
De grap is dat die aanhalingstekens geen probleem geven bij een select statement, ik zal ze eens weghalen.

Maar phpmyadmin zet er ook tekens om, andere waar ik de naam niet van weet-

De 2e query heb ik gewoon gekopieerd uit het phpmyadmin venster, want na het uitvoeren laat hij deze gewoon in een venster zien. Dus inderdaad met die extra quotes, was mij niet direct opgevallen

Cees St

Cees St

26/04/2007 20:27:00
Quote Anchor link
Het waren de aanhalingstekens, nu heb ik ` gebruikt en dan werkt het zonder dat ik het increment veld hoef te noemen.

INSERT INTO stat_server ( `name`,`ipno`,`port`,`admin`,`software` ) VALUES ('localhost','127.0.0.1','80','UsbWebserver','Apache/2.2.0 (Win32) PHP/5.1.6' )

Deze deed een goede INSERT

Bedankt voor het meedenken en de tip over die aanhalingstekens.

Groet Cees

PHP erik

PHP erik

26/04/2007 20:31:00
Quote Anchor link
Geen probleem.

trouwens,

` = backtick

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

26/04/2007 20:36:00
Quote Anchor link
Ik wil jullie ook bedanken, ik heb ook een enorm mooie fout gemaakt. Ik heb NULL dus niet ingevoerd bij een auto incrediment tabel. Thanks :D

PHP erik

PHP erik

26/04/2007 20:40:00
Quote Anchor link
Alexander schreef op 26.04.2007 20:36:
Ik wil jullie ook bedanken, ik heb ook een enorm mooie fout gemaakt. Ik heb NULL dus niet ingevoerd bij een auto incrediment tabel. Thanks :D

Dat is op zich ook niet nodig. Je kunt ook gewoon de hele row weglaten uit je INSERT-query.

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

26/04/2007 20:44:00
Quote Anchor link
Oke, dus het zou nog steeds niet werken. Met NULL erbij?

- SanThe -

- SanThe -

26/04/2007 20:44:00
Quote Anchor link
Zonder die vage backtics moet ie ook werken.
INSERT INTO stat_server (name, ipno, port, admin, software) VALUES ('localhost', '127.0.0.1', '80', 'UsbWebserver', 'Apache/2.2.0 (Win32) PHP/5.1.6')

PHP erik

PHP erik

26/04/2007 20:46:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 26.04.2007 20:44:
Zonder die vage backtics moet ie ook werken.
INSERT INTO stat_server (name, ipno, port, admin, software) VALUES ('localhost', '127.0.0.1', '80', 'UsbWebserver', 'Apache/2.2.0 (Win32) PHP/5.1.6')
Inderdaad. Backticks gebruikt MySQL ook als enige. Alleen dat was het probleem van dit topic verder niet.

Cees St

Cees St

26/04/2007 21:52:00
Quote Anchor link
Nog even geprobeerd zonder backticks, en dat werkte inderdaad ook.

Dat had ik eerder ook omdat ik die ticks normaal niet gebruik, maar had toen blijkbaar een fout in de query.

Groet Cees

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.