MYsql bestand in het russisch

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marc

Marc

17/08/2007 12:13:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een MYsql bestand waar termen in geplaatst worden in het Nederlands, Frans, Engels, Duits, enz.
Nu krijg ik de vraag om die termen ook in het Russisch te vertalen en in die database in te voeren.
Makkelijk zat dacht ik.
Tikte het eerste woord in en zie geen russische tekens maar allemaal vertikale streepjes.
Ik dacht dat ik een instelling vergeten was bij de computer en wil het dus opslaan. Ik krijg dan de volgende melding. 'Incorrect string value: "\xD0\xB6\xD0\xB4\xD0\xb6...' for Russian at row 1

Mijn vraag is dan ook, kan MYsql geen Russisch aan?
Indien wel wat moet ik doen om het toch te kunnen invoeren?

Met vriendelijke groeten,

Marc

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 09:29:08

Terence Hersbach

Terence Hersbach

17/08/2007 12:31:00
Quote Anchor link
je moet de \ escapen geloof ik, weet het niet zeker, maar je doet dit dmv een \\ ipv '

laat anders je volledige query zien

Marc

Marc

17/08/2007 12:38:00
Quote Anchor link
@Terence,
Bedankt voor uw reactie maar ik tik die \ niet zelf.
Ik heb mijn computer van nederlands klavier overgezet naar een russisch klavier en tijp gewoon in russische letters. Maar in plaats van russische letters komen verticale streepjes te voorschijn.
En tijdens het opslaan krijg ik de vermelde fout.

In verband met de query
ik start gewoon de Mysql Query browser op en tik rechtstreeks in het voorbestemde veld in.
Dus geen php of andere query.
Dit database bestand is een soorten woordenboek.

Marc

Martijn B

Martijn B

17/08/2007 13:26:00
Quote Anchor link
Je moet dan volgens mij de karakter set van de MySQL tabellen veranderen.

bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

info: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/charset-unicode-sets.html

Marc

Marc

17/08/2007 13:55:00
Quote Anchor link
@martijn,

Ik dank je voor de medewerking.
op http://www.mysql.com/news-and-events/press-release/release_2003_06.html heb ik iets gezien dat ik de tabel moet instellen op "koi8-r", "koi8-u" of "windows-1251". Ik probeer het en laat nog iets horen (lezen).

Marc

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.