MySQL breinbrekert

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- wes  -

- wes -

15/09/2006 12:56:00
Quote Anchor link
Ok een breinbrekertje (tenzij ik iets compleet over het hoofd zie)

Ik heb 2 tabellen , die zien er als volgt uit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
emailadressen

id | emailadres | cat1 | cat2 | cat3 | cat4
--------------------------------------------
  1 | [email protected]    |  1   |  1   |  0   |  1
  2 | [email protected]    |  0   |  1   |  1   |  0
  3 | [email protected]    |  1   |  0   |  1   |  1
  4 | [email protected]    |  1   |  1   |  0   |  0

categorie

id | naam
----------------
  1 | Algemeen
  2 | Bestuur
  3 | Beheer
  4 | Overig

Wat wil ik zien?

Uit emailadressen het id, emailadres en de namen van de categorien waar een 1 instaat.

Hoe doe ik dit in SQL, ik wordt er redelijk gestoord van. :) meer dan ik al was.

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 15:55:19

- SanThe -

- SanThe -

15/09/2006 13:06:00
Quote Anchor link
wes:
ik wordt er redelijk gestoord van. :) meer dan ik al was.

Is dat dan nog mogelijk? ;) Lol

Ik denk dat Frank hier vast een goed antwoord op heeft. Ik zelf denk namelijk dat het datamodel niet geheel is 'genormaliseerd'.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 13:08:00
Quote Anchor link
Ohja, voor het geval frank reageerd, ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau. Ik wil puur een query uitpoepen

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:11:00
Quote Anchor link
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook

volgens mij had het moeten zijn.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
email
id | email
-----------
1 | [email protected]
2 | [email protected]

cat1
email_id | aan| categorie_naam
------------------------------------
   1        |  0    |   2
   2        |  1    |   3

cat2
email_id | aan| categorie_naam
------------------------------------
   1        |  0    |   2
   2        |  1    |   3

categorie_namen

enz.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:18:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan met JOINS aan de gang moet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT a.id,a,email,a,cat1,b.cat2,c.cat3
FROM emailadressen AS a,
         emailadressen AS b,
         emailadressen AS c,
WHERE
a.id=b.id
AND
a.id=c.id
AND
a.cat1<>0
AND
b.cat2<>0
AND
c.cat3<>0

zoiets

ik neem aan dat jezelf de naam er wel aan krijgt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

15/09/2006 13:19:00
Quote Anchor link
Datamodel rammelt! Klopt niets van.
Je hebt een koppeltabel nodig waarmee je een email_id koppelt aan 0 of meer categorieën

Code (php)
1
2
3
4
email_id    |     categorie_id
           1   |                     1
           1   |                     2
etc

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Remco:
Datamodel rammelt! Klopt niets van.
Je hebt een koppeltabel nodig waarmee je een email_id koppelt aan 0 of meer categorieën

Code (php)
1
2
3
4
email_id    |     categorie_id
           1   |                     1
           1   |                     2
etc

Dat was al vastgesteld nu de oplossing nog. Zie WES zijn post

Frank -

Frank -

15/09/2006 13:34:00
Quote Anchor link
wes:
Ohja, voor het geval frank reageerd, ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau. Ik wil puur een query uitpoepen
Ik had eigenlijk niet willen reageren omdat Klaasjan de boodschap al had overgebracht, maar doe het nu toch even.

Vraagje: Waarom kan en mag je geen goed datamodel maken? Dat is de basis van een goed systeem. Je bent nu dus een beroerd systeem aan het maken, eerste problemen doemen nu al op, dat straks niet fatsoenlijk is te onderhouden. Het hangt dan van de workarounds aan elkaar en kan dan ook zo maar eens inelkaar storten wanneer er een bug in blijkt te zittten. En laat dat bij software nog wel eens het geval zijn...

- wes  -

- wes -

15/09/2006 13:34:00
Quote Anchor link
@remco bedankt voor de totaal zinloze comment.
@klaasjan volgens mij is dat wel een goede richting, ik probeer wel ff wat :)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:38:00
Quote Anchor link
POst hem even als je het voor elkaar krijgt

- wes  -

- wes -

15/09/2006 13:49:00
Quote Anchor link
@frank, ik post hier al een stukje langer dan de meesten en zal niet zomaar 'ik kan dit niet aanpassen' ergens inzetten. Dat heeft dus een reden. In dit geval heeft het met ex en import van gegevens te maken waar ik niets verder aan kan doen. Reageer dan niet

Lissy Pixel

Lissy Pixel

15/09/2006 14:06:00
Quote Anchor link
@ wes : dit vind ik nou supper irritant voor je en dan zal je denken wat dan? Nou die ongevraagde meningen over zaken waar je geen mening/antwoord op wenst.

Jij stelt een vraag en zou daar graag een antwood op hebben en ik kan me zo voorstellen dat je zit niet te wachten op al die (al dan niet goedbedoelde) waardeoordelen. Sterker nog je geeft het al aan... in het begin van je toppic.

Waarom dan toch krijgen???

- SanThe -

- SanThe -

15/09/2006 14:16:00
Quote Anchor link
@Lissy en @Wes: Een korte reden geven waarom 'ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau' zou veel irritatie voorkomen. Nu lijkt het er veel op dat de 'wil om het goed te doen' niet aanwezig is.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Zoals ik al zei ik zeg dat niet zonder reden en dat weten jij en frank ook heel goed. Zowieso als iemand dat nadrukkelijk zegt, zaag er dan niet over door.

@lissy snowcone!

Frank -

Frank -

15/09/2006 14:30:00
Quote Anchor link
wes:
@frank, ik post hier al een stukje langer dan de meesten en zal niet zomaar 'ik kan dit niet aanpassen' ergens inzetten. Dat heeft dus een reden. In dit geval heeft het met ex en import van gegevens te maken waar ik niets verder aan kan doen. Reageer dan niet
<bord_voor_mijn_kop_modus>Wat heeft de in- en export van gegevens nu met het datamodel te maken? Bij mijn weten helemaal niets. Je ontvangt data in een bepaald formaat en vervolgens ga jij dat op de juiste manier in de database zetten. Wanneer het formaat wijzigt, zul je alleen de import-module moeten aanpassen, niet het datamodel.

Dit geldt ook voor de export van gegevens, de enige vraag die je daarbij hebt, is hoe je geexporteerd wilt hebben. Heeft wederom helemaal niets met het datamodel te maken.

Kortom, ga het datamodel aanpassen! Je hebt niet 1 argument om het niet te doen.
</bord_voor_mijn_kop_modus>

- wes  -

- wes -

15/09/2006 14:41:00
Quote Anchor link
In een extern programma wat ik niet in mijn beheer hebt worden deze databases gevuld met die gegevens in die volgorde met die opmaak. kan je nou gewoon of niet posten of iets posten waar ik iets mee kan doen qua antwoord of duwtje in de richting, ik heb hier geen kloot aan en ik word dr vrij pissig van dit 1928 keer te moeten zeggen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -

Frank -

Frank -

15/09/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Quote:
kan je nou gewoon of niet posten of iets posten waar ik iets mee kan
Geen enkel probleem hoor, dan mag je het zelf gaan uitzoeken. Jammer dat je zo vreselijk eigenwijs bent, dat kost je zo te lezen een hoop frustratie en tijd (om problemen op te lossen). Veel succes.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Ben je nou gewoon een blinde of doe je net alsof?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

15/09/2006 15:06:00
Quote Anchor link
Zullen we weer lief voor elkaar zijn?

Wes, ik denk eigenlijk dat het niet mogelijk is. Of met een zeer uitgebreide WHERE icm CASE, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels over.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 15:41:00
Quote Anchor link
ja dan krijg ik dus 10 int kwadraat mogelijkheden voor mn case dat word ook niet wat denk ik

Jelmer -

Jelmer -

15/09/2006 15:45:00
Quote Anchor link
Wat je eventueel nog zou kunnen doen (ja, dit is de easy&dirty way) is alle regels die je nodig hebt uit de tabel met emailadressen halen, vervolgens bij het verwerken van die gegevens een aparte array maken voor alle categorienamen die voorkomen (die dus een 1 hebben ergens) en die dan bij de 2e query eruit halen. Dan heb je beiden gegevens in je script en kan je ze verder vrij gemakkelijk samenvoegen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.