MySQL breinbrekert

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- wes  -

- wes -

15/09/2006 12:56:00
Quote Anchor link
Ok een breinbrekertje (tenzij ik iets compleet over het hoofd zie)

Ik heb 2 tabellen , die zien er als volgt uit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
emailadressen

id | emailadres | cat1 | cat2 | cat3 | cat4
--------------------------------------------
  1 | [email protected]    |  1   |  1   |  0   |  1
  2 | [email protected]    |  0   |  1   |  1   |  0
  3 | [email protected]    |  1   |  0   |  1   |  1
  4 | [email protected]    |  1   |  1   |  0   |  0

categorie

id | naam
----------------
  1 | Algemeen
  2 | Bestuur
  3 | Beheer
  4 | Overig

Wat wil ik zien?

Uit emailadressen het id, emailadres en de namen van de categorien waar een 1 instaat.

Hoe doe ik dit in SQL, ik wordt er redelijk gestoord van. :) meer dan ik al was.

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 20:06:46

- SanThe -

- SanThe -

15/09/2006 13:06:00
Quote Anchor link
wes:
ik wordt er redelijk gestoord van. :) meer dan ik al was.

Is dat dan nog mogelijk? ;) Lol

Ik denk dat Frank hier vast een goed antwoord op heeft. Ik zelf denk namelijk dat het datamodel niet geheel is 'genormaliseerd'.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 13:08:00
Quote Anchor link
Ohja, voor het geval frank reageerd, ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau. Ik wil puur een query uitpoepen

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:11:00
Quote Anchor link
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook

volgens mij had het moeten zijn.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
email
id | email
-----------
1 | [email protected]
2 | [email protected]

cat1
email_id | aan| categorie_naam
------------------------------------
   1        |  0    |   2
   2        |  1    |   3

cat2
email_id | aan| categorie_naam
------------------------------------
   1        |  0    |   2
   2        |  1    |   3

categorie_namen

enz.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:18:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan met JOINS aan de gang moet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT a.id,a,email,a,cat1,b.cat2,c.cat3
FROM emailadressen AS a,
         emailadressen AS b,
         emailadressen AS c,
WHERE
a.id=b.id
AND
a.id=c.id
AND
a.cat1<>0
AND
b.cat2<>0
AND
c.cat3<>0

zoiets

ik neem aan dat jezelf de naam er wel aan krijgt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

15/09/2006 13:19:00
Quote Anchor link
Datamodel rammelt! Klopt niets van.
Je hebt een koppeltabel nodig waarmee je een email_id koppelt aan 0 of meer categorieën

Code (php)
1
2
3
4
email_id    |     categorie_id
           1   |                     1
           1   |                     2
etc

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Remco:
Datamodel rammelt! Klopt niets van.
Je hebt een koppeltabel nodig waarmee je een email_id koppelt aan 0 of meer categorieën

Code (php)
1
2
3
4
email_id    |     categorie_id
           1   |                     1
           1   |                     2
etc

Dat was al vastgesteld nu de oplossing nog. Zie WES zijn post

Frank -

Frank -

15/09/2006 13:34:00
Quote Anchor link
wes:
Ohja, voor het geval frank reageerd, ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau. Ik wil puur een query uitpoepen
Ik had eigenlijk niet willen reageren omdat Klaasjan de boodschap al had overgebracht, maar doe het nu toch even.

Vraagje: Waarom kan en mag je geen goed datamodel maken? Dat is de basis van een goed systeem. Je bent nu dus een beroerd systeem aan het maken, eerste problemen doemen nu al op, dat straks niet fatsoenlijk is te onderhouden. Het hangt dan van de workarounds aan elkaar en kan dan ook zo maar eens inelkaar storten wanneer er een bug in blijkt te zittten. En laat dat bij software nog wel eens het geval zijn...

- wes  -

- wes -

15/09/2006 13:34:00
Quote Anchor link
@remco bedankt voor de totaal zinloze comment.
@klaasjan volgens mij is dat wel een goede richting, ik probeer wel ff wat :)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

15/09/2006 13:38:00
Quote Anchor link
POst hem even als je het voor elkaar krijgt

- wes  -

- wes -

15/09/2006 13:49:00
Quote Anchor link
@frank, ik post hier al een stukje langer dan de meesten en zal niet zomaar 'ik kan dit niet aanpassen' ergens inzetten. Dat heeft dus een reden. In dit geval heeft het met ex en import van gegevens te maken waar ik niets verder aan kan doen. Reageer dan niet

Lissy Pixel

Lissy Pixel

15/09/2006 14:06:00
Quote Anchor link
@ wes : dit vind ik nou supper irritant voor je en dan zal je denken wat dan? Nou die ongevraagde meningen over zaken waar je geen mening/antwoord op wenst.

Jij stelt een vraag en zou daar graag een antwood op hebben en ik kan me zo voorstellen dat je zit niet te wachten op al die (al dan niet goedbedoelde) waardeoordelen. Sterker nog je geeft het al aan... in het begin van je toppic.

Waarom dan toch krijgen???

- SanThe -

- SanThe -

15/09/2006 14:16:00
Quote Anchor link
@Lissy en @Wes: Een korte reden geven waarom 'ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau' zou veel irritatie voorkomen. Nu lijkt het er veel op dat de 'wil om het goed te doen' niet aanwezig is.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Zoals ik al zei ik zeg dat niet zonder reden en dat weten jij en frank ook heel goed. Zowieso als iemand dat nadrukkelijk zegt, zaag er dan niet over door.

@lissy snowcone!

Frank -

Frank -

15/09/2006 14:30:00
Quote Anchor link
wes:
@frank, ik post hier al een stukje langer dan de meesten en zal niet zomaar 'ik kan dit niet aanpassen' ergens inzetten. Dat heeft dus een reden. In dit geval heeft het met ex en import van gegevens te maken waar ik niets verder aan kan doen. Reageer dan niet
<bord_voor_mijn_kop_modus>Wat heeft de in- en export van gegevens nu met het datamodel te maken? Bij mijn weten helemaal niets. Je ontvangt data in een bepaald formaat en vervolgens ga jij dat op de juiste manier in de database zetten. Wanneer het formaat wijzigt, zul je alleen de import-module moeten aanpassen, niet het datamodel.

Dit geldt ook voor de export van gegevens, de enige vraag die je daarbij hebt, is hoe je geexporteerd wilt hebben. Heeft wederom helemaal niets met het datamodel te maken.

Kortom, ga het datamodel aanpassen! Je hebt niet 1 argument om het niet te doen.
</bord_voor_mijn_kop_modus>

- wes  -

- wes -

15/09/2006 14:41:00
Quote Anchor link
In een extern programma wat ik niet in mijn beheer hebt worden deze databases gevuld met die gegevens in die volgorde met die opmaak. kan je nou gewoon of niet posten of iets posten waar ik iets mee kan doen qua antwoord of duwtje in de richting, ik heb hier geen kloot aan en ik word dr vrij pissig van dit 1928 keer te moeten zeggen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -

Frank -

Frank -

15/09/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Quote:
kan je nou gewoon of niet posten of iets posten waar ik iets mee kan
Geen enkel probleem hoor, dan mag je het zelf gaan uitzoeken. Jammer dat je zo vreselijk eigenwijs bent, dat kost je zo te lezen een hoop frustratie en tijd (om problemen op te lossen). Veel succes.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Ben je nou gewoon een blinde of doe je net alsof?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

15/09/2006 15:06:00
Quote Anchor link
Zullen we weer lief voor elkaar zijn?

Wes, ik denk eigenlijk dat het niet mogelijk is. Of met een zeer uitgebreide WHERE icm CASE, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels over.

- wes  -

- wes -

15/09/2006 15:41:00
Quote Anchor link
ja dan krijg ik dus 10 int kwadraat mogelijkheden voor mn case dat word ook niet wat denk ik

Jelmer -

Jelmer -

15/09/2006 15:45:00
Quote Anchor link
Wat je eventueel nog zou kunnen doen (ja, dit is de easy&dirty way) is alle regels die je nodig hebt uit de tabel met emailadressen halen, vervolgens bij het verwerken van die gegevens een aparte array maken voor alle categorienamen die voorkomen (die dus een 1 hebben ergens) en die dan bij de 2e query eruit halen. Dan heb je beiden gegevens in je script en kan je ze verder vrij gemakkelijk samenvoegen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.