Mysql checkbox?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Raymen

Raymen

26/03/2006 10:03:00
Quote Anchor link
ik ben nieuw met php, ik probeer een project pagina te maken, en als er dan iets af is, dan klik je op zo`n checkbox (het heet een radiobutton volgens mij) en dan slaat hij het op in een mysql database/tabel en dat andere mensen dan zien dat dat al af is :)
kan dat?
zo ja, hoe?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 19:24:24

Lissy Pixel

Lissy Pixel

26/03/2006 10:15:00
Quote Anchor link
Mijn advies:

Begin bij de basis! Anders gezegd eerst leren kruipen voordat je met rennen gaat beginnen.

Hier op de site zou ik, als ik jou was, beginnen met lezen van de door de leden beschikbaar gestelde tutorials.
Dan ook de bijbehorende opdrachten maken en dan is gaan beginnen met wat je nu voor ogen hebt.

Vind je dit advies niets dan zet is wat PHP code neer hoe jij je doel zou gaan aanpakken!

Je zou kunnen beginnen met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
// je start
?>

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

26/03/2006 10:16:00
Quote Anchor link
<form method="post" name="login" action="pagina.php">
<input type="submit" value="button" name="submit">
</form>

Raymen

Raymen

26/03/2006 10:19:00
Quote Anchor link
@lissy
ik kan wel iets van php, maar ik ben nog niet de beste, dat print.. echo, arrays, en variable dingen zoals: index.php?content=news snap ik ook wel
@mebus
ja.. dat weet ik, maar hoe kan ik het laten opslaan? in mysql of tekst bestand zodat anderen mensen het zien dat het al aangevinkt is (en dus is dat project al klaar)

Raymen

Raymen

26/03/2006 10:29:00
Quote Anchor link
ik had eerst iets heel anders gedaan:

er was een link, die ging naar:
projects.php?project=Golem Texturing Finished
en die schreef "Golem Texturing Finished" in een tekstbestand, en waar die url stond, daar kon je ook dat tekstbestand zien, via :
include ("read.php");
maar.. elke keer toen ik daarop klikte ging het zo:
Golem Texturing Finished Golem Texturing Finished
maar ik wou elke keer een enter, dus ik deed:
\n maar dat werkt niet :(
Gewijzigd op 26/03/2006 10:30:00 door Raymen

Lissy Pixel

Lissy Pixel

26/03/2006 10:43:00
Quote Anchor link
@ Raymen : Heb je al andere toppics bekeken en gezien hoe hier een probleem wordt aangeboden zodat we hulp kunnen gaan bieden?

Raymen

Raymen

26/03/2006 10:58:00
Quote Anchor link
ik heb interessante topics gelezen ja, die ik wel "helpvul" vond, er word gelukkig snel gereageerd op deze site:)

Crispijn -

Crispijn -

26/03/2006 11:05:00
Quote Anchor link
Ehm, ik heb het zo gedaan dat ik een rij in mijn tabel maak bijvoorbeeld 'checkbox'

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(isset($_POST['frmNew']))
    {

$query = "
     INSERT INTO leden_site SET
     checkbox = '"
.$_POST['frmwaarde1']."'";
?>

En dan in je html bijvoorbeeld:

Code (php)
1
2
3
<?php
<input name="frmcwo3" type="checkbox" id="frmwaarde1" value="1" [code]<?php if($r['waarde1'] =="1"){ echo 'CHECKED'; }?>
>
?>

Dit kan je later dus ook gebruiken bij een pagina waar je het weer wilt aanpassen.
Gewijzigd op 26/03/2006 11:06:00 door Crispijn -

Raymen

Raymen

26/03/2006 11:23:00
Quote Anchor link
dat snap ik niet echt, waar ik het in moet stoppen, de bovenste in projects.php?
en die daaronder dan?

of... ik doe de onderste in me projects.php, en als je daaropt klikt dan gaat hij naar... de bovenste,
via submit knop?

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

26/03/2006 11:28:00
Quote Anchor link
aller eerst is het makkelijk om te weten wat mysql is als je dat weet kan je dingen oplsaan wil je het makkelijk houden wat je ook zou kunnen doen is om het een .txt bestand opslaan maar dat is een stukje moeilijker

zo lees wat tutorials hier op de website

zodat je wat bij leert kijk goed naar hoe het gescript is en begint zo leer ik het ook kopieer stukje scripts en probeer erzelf iets van te maken

zoals een kleine ip weergever

groetjes mebus!

Raymen

Raymen

26/03/2006 11:33:00
Quote Anchor link
ik heb heel veel tuts gelezen op deze site, en ik snap ook wat mysql is, en ik heb een keer een simpel login systeem gemaakt met een tutorial, alleen ik zou echt niet weten hoe ik dat kan maken wat ik wil, ik probeer Crispijn zijn code wel

Leen Strijk

Leen Strijk

26/03/2006 11:37:00

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

26/03/2006 11:40:00
Quote Anchor link
okeey na ja je weet dus al weet dat is al wat:

dan weet je waarschijnlijk ook dat php begint met

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php of [code]<? en eindigt met ?>

<?php is wel ietjes netter weet je dat alvast:)

je makkelijkst met een checkbox is dit dan controleert ie ook gelijk:)

<
input type="checkbox" name="iets" value="1" id="iets">

en in php kan je dit gebruiken:

if(isset($_POST['iets']) && $_POST['iets'] == 1){
hier de content van wat er in je database word gedaan
}

dit is een klein en makkelijk begin van een checkbox zo zou ik het doen:)

groetjes mebus!

Raymen

Raymen

26/03/2006 11:53:00
Quote Anchor link
Ok, ik heb de php code van Crispijn gebruikt, ik kreeg dit:
Parse error: parse error in c:\phpdev\www\button.php on line 8
Dit is button.php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    {

$query = "
     INSERT INTO projects SET
     checkbox = '"
?>

En die word aangeroepen door dit:

<form method="post" name="login" action="button.php">
Golem Model Finished? <input name="frmcwo3" type="checkbox" id="frmwaarde1" value="1" <BR>
<BR>
<input type="submit" value="submit" name="submit">
</form>
Code (php)
1
2
3
<?php
if($r['waarde1'] =="1"){ echo 'CHECKED'; }
?>

Weet iemand wat er fout is?
Ik zie niks fout

Edit: En hoe krijg ik van die dingen met dat script erin, hij doet het alleen bij <php? ?>
Gewijzigd op 26/03/2006 11:56:00 door Raymen

Raymen

Raymen

26/03/2006 11:57:00
Quote Anchor link
Ow... ik moet natuurlijk ook nog connecten in de mysql database :)
Gewijzigd op 26/03/2006 11:57:00 door Raymen

Crispijn -

Crispijn -

26/03/2006 12:20:00
Quote Anchor link
jepz, dat lijkt me vrij handig ;) Ook wanneer je de checkbox gebruikt in een aanpassing moet je niet INSERT gebruiken maar UPDATE... maar dat wist je natuurlijk al...

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

26/03/2006 15:06:00
Quote Anchor link
}

Raymen

Raymen

26/03/2006 16:14:00
Quote Anchor link
Ik krijg nog steeds de fout van lijn 8, ik heb alles geprobeerd wat ik kan maar het lukt niet.

Lissy Pixel

Lissy Pixel

26/03/2006 16:20:00
Quote Anchor link
Wat is de code?

Raymen

Raymen

26/03/2006 17:09:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    {

$query = "
     INSERT INTO projects SET
     checkbox = '"
?>

Crispijn -

Crispijn -

26/03/2006 17:21:00
Quote Anchor link
maak dit er even van:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    {

$query = "
     INSERT INTO projects SET
     checkbox = '"
     }

?>

Je miste het "}"

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.