MySQL database aansluiten op online XML database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob Derks

Rob Derks

06/12/2013 17:31:43
Quote Anchor link
http://hodex.nl/hodexDirectory.xml bevat een studie-database welke ik wil gebruiken in een project. Tot zover lukt het wel deze te downloaden, via php te printen e.d. maar ik kan online geen manier vinden waarop ik deze database kan importeren naar een MySQL database.

Mijn doel:
Een MySQL database op mijn server welke ongeveer eens per week geüpdate wordt met de vernieuwde informatie uit de XML file. Deze XML file is van een derde partij en blijft online available.

De moeilijkheid:
Binnen de online aangeboden XML file staan verwijzingen naar andere online XML bestanden. Deze andere XML bestanden zijn wat betreft structuur wel gestandaardiseerd.

Mijn vraag:
In welke richting moet ik zoeken om mijn doel te bereiken? Kan dit met PHP of zit ik dan volledig op het foute spoor. Kan iemand me de goede richting in sturen?

Edit: misschien moet ik mijn vraag iets aanpassen. Hoe parse/lees je automatisch links naar URL-XML files die binnenin een andere URL-XML staan.

Rob
Gewijzigd op 06/12/2013 21:20:15 door Rob Derks

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 07:22:50

Ivo P

Ivo P

07/12/2013 11:32:16
Quote Anchor link
er zijn verschillende mogelijkheden:

met simplexml zou je het xml-bericht om kunnen zetten in een voor php begrijpbare structuur.
Iets als $oXml->root->eenxmlveld

Ook zou je middels xslt de hele zaak om kunnen bouwen tot query's, zonder tussenkomst van PHP.

Rob Derks

Rob Derks

07/12/2013 11:34:01
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Ik ga eens kijken of ik daarmee eruit kom! Dankjewel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.