MySQL Database - Join mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

K

K

30/08/2007 20:28:00
Quote Anchor link
Goedenavond allen,

ik heb de volgende tabellen in een database:

table vragen
----------------
vraag_id
antwoord_1
competentie1_id
antwoord_2
competentie2_id
antwoord_3
competentie3_id

table competenties
--------------------
competentie_id
competentie_naam

Is het nu mogelijk een query te doen op deze tables waarbij ik alle vragen met hun antwoorden terugkrijg en daarbij de naam van de competentie die bij ieder antwoord hoort (aan de hand van het competentie_id ?

Hopelijk is mijn vraag dudelijk en kan iemand me helpen!

Bedankt,

//k

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 12:14:32

Martijn B

Martijn B

30/08/2007 20:37:00
Quote Anchor link
Je structuur klopt niet helemaal. Je hebt een tabel met vragen maar per record heb je 3 vragen en daaraan 3 competentie namen.

Om terug te komen op je vraag:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT *
FROM vragen
LEFT JOIN competenties
ON (competentie_id IN(competentie1_id,competentie2_id, competentie3_id))

Ik heb niet zo van de JOIN,s dus dit kan nog best wel eens verkeerd zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

K

K

30/08/2007 22:51:00
Quote Anchor link
Hey Martijn,

Dank voor je antwoord!

Het zit zo:

een vraag bestaat uit 3 antwoordmogelijkheden (multiple choice ) en ieder van die antwoorden ivertegenwoordigd een competentie.....en die competenties staan dus in een andere tabel....

jouw code doet wel iets, maar ik krijg in mijn resultaat nog niet van ieder antwoord de bijbehorende competentie_naam te zien....

//k

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

30/08/2007 22:57:00
Quote Anchor link
Ik mis nog een vraagtekst in je tabel 'vragen'. Klopt dat?

Frank -

Frank -

30/08/2007 23:52:00
Quote Anchor link
Het datamodel is niet goed, ga eerst normaliseren (zie de tutorails). Dit voorkomt een hoop problemen en maakt de queries een stuk eenvoudiger.

K

K

31/08/2007 11:29:00
Quote Anchor link
ik besef nu dat de tabel moet worden:

table vraag
----------------
vraag_id
antwoord
competencie_id

en dan kan ik hem makkelijker linken aan de competentie_tabel

En Jan, dank voor je meedenken, maar in dit geval is een vraagtekst niet nodig...de vraag is namelijk altijd hetzelfde en mensen meoten steeeds uit 4 verschillende antwoorden kiezen!

Bedankt voor jullie hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.