MySQL Database wordt traag en aanzienlijk groot
Zoals het onderwerp al doet vermoeden heb ik te maken met een trage website.
Ik heb een online website (werkbonnen systeem), waarvan de site traag wordt, ik vermoed dat de MySQL database de boosdoener is, deze is inmiddels volgens PHPmyAdmin 11mb (gedownload als .sql 5mb). Mijn vraag: Is er een mogelijkheid om de database te optimaliseren, zonder verlies van records?
* Ik ben ervan bewust dat de traagheid kan worden veroorzaakt door de webhost of code.
I.v.m. bescherming van het bedrijf zal ik de naam niet noemen, dank voor je begrip.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
/m
Met enkel dit is het enkel gissen wat het zou kunnen zijn.
Zelf heb ik ook site met database van jouw grootte en totaal geen problemen met de snelheid. Kan dus ook liggen aan je script, je aantal request, je manier van connecten naar de DB, je serverinstellen en of de server het al zwaar heeft of niet.
Het enkel schuiven op je DB is denk verkeerde richting.
Zo kunnen we ook niet zien of de database-structuur goed is opgebouwd.
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest jullie van meer informatie te kunnen voorzien, zodra ik hiermee verder gaat kom ik zeker op jullie vraag terug. Bedankt.
Prima, laat de tabelnamen dan maar zien.
Kijk is naar je indexen en keys zou ik zeggen.
Gewijzigd op 14/04/2011 13:40:38 door John D
Een kleine 30k records is niet veel.. Het lijkt me stug dat her daar door komt.
Dit topic kan wat mij betreft als 'beantwoord' beschouwd worden.
Gewijzigd op 14/04/2011 22:44:35 door Michael mDesign
Log je querys en voer ze dan eens uit met explain. Dan zie je of het traag is (wel op je "live" database doen, dan zie je tenminste de tijden.)