Mysql database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter Wessels

Peter Wessels

02/07/2006 11:42:00
Quote Anchor link
Hij geeft een fout bij:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2

mysql_query("UPDATE tbl_users SET user_name = '" . $_POST['user'] . "', user_email = '" . $_POST['email'] . "', user_url = '" . $_POST['url'] . "', user_dateformat = '" . $_POST['date'] . "', user_showmail = '" . $_POST['showmail'] . "', user_public = '" . $_POST['public'] . "', user_pass = '" . md5($_POST['pass']) . "', user_pm = '" . $_POST['pm'] . "' WHERE user_id = '" . $_SESSION['user_id'] . "'"' WHERE site = '" . $_POST['site'] . "'") or die(mysql_error());

Ik denk dat het een type fout is maar ik weet niet waar?? Als jullie een oplossing hebben graag het voorbeel posten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter Wessels

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 08:43:21

Robert Deiman

Robert Deiman

02/07/2006 11:47:00
Quote Anchor link
Je moet eens goed kijken naar je SQL.. 2x een WHERE in 1 query, als dat maar goed gaat (hint) Verdiep je er een beetje in, dan kom je er zelf wel uit..

Volgende keer als je post, graag een foutmelding erbij (je zegt dat die een fout geeft, maar wat voor fout geeft die?)

Het is dus GEEN typefout, maar een fout in je WHERE clausule

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

02/07/2006 11:48:00
Quote Anchor link
'" . $_SESSION['user_id'] . "'"'

Die quotjes op het einde kloppen daar niet helemaal...daarnaast is het veiliger om je waarden nog even door mysql_escape_string te halen i.v.m. SQL-injectie.

Edit:

En de dubbele WHERE die Robert noemt was me nieteens opgevallen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco van Arkelen

Eris -

Eris -

02/07/2006 11:54:00
Quote Anchor link
Gebruik een goede error af handeling. DIE ONTBREEKT NU!

Willem Jan Z

Willem Jan Z

02/07/2006 12:01:00
Quote Anchor link
En dan zelf stiekum iets erachter zetten :P

Eris -

Eris -

02/07/2006 12:02:00
Quote Anchor link
Nee verhuist. Blijbaar stond die er achter dus er hoort een error te komen...

Frank -

Frank -

02/07/2006 17:39:00
Quote Anchor link
Quote:
Hij geeft een fout bij:
Geweldig! Gefeliciteerd! En wat moeten wij met deze mededeling? Je verwacht toch niet dat wij nu gaan raden welke foutmelding bij jou op het scherm staat of wel soms?

En ja, mijn glazen bol is gisteren gesneuveld.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.