Mysql database
Peter Wessels
02/07/2006 11:42:00Hij geeft een fout bij:
mysql_query("UPDATE tbl_users SET user_name = '" . $_POST['user'] . "', user_email = '" . $_POST['email'] . "', user_url = '" . $_POST['url'] . "', user_dateformat = '" . $_POST['date'] . "', user_showmail = '" . $_POST['showmail'] . "', user_public = '" . $_POST['public'] . "', user_pass = '" . md5($_POST['pass']) . "', user_pm = '" . $_POST['pm'] . "' WHERE user_id = '" . $_SESSION['user_id'] . "'"' WHERE site = '" . $_POST['site'] . "'") or die(mysql_error());
Ik denk dat het een type fout is maar ik weet niet waar?? Als jullie een oplossing hebben graag het voorbeel posten?
Code (php)
1
2
2
mysql_query("UPDATE tbl_users SET user_name = '" . $_POST['user'] . "', user_email = '" . $_POST['email'] . "', user_url = '" . $_POST['url'] . "', user_dateformat = '" . $_POST['date'] . "', user_showmail = '" . $_POST['showmail'] . "', user_public = '" . $_POST['public'] . "', user_pass = '" . md5($_POST['pass']) . "', user_pm = '" . $_POST['pm'] . "' WHERE user_id = '" . $_SESSION['user_id'] . "'"' WHERE site = '" . $_POST['site'] . "'") or die(mysql_error());
Ik denk dat het een type fout is maar ik weet niet waar?? Als jullie een oplossing hebben graag het voorbeel posten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter Wessels
PHP hulp
17/11/2024 08:43:21Robert Deiman
02/07/2006 11:47:00Je moet eens goed kijken naar je SQL.. 2x een WHERE in 1 query, als dat maar goed gaat (hint) Verdiep je er een beetje in, dan kom je er zelf wel uit..
Volgende keer als je post, graag een foutmelding erbij (je zegt dat die een fout geeft, maar wat voor fout geeft die?)
Het is dus GEEN typefout, maar een fout in je WHERE clausule
Volgende keer als je post, graag een foutmelding erbij (je zegt dat die een fout geeft, maar wat voor fout geeft die?)
Het is dus GEEN typefout, maar een fout in je WHERE clausule
Remco van Arkelen
02/07/2006 11:48:00'" . $_SESSION['user_id'] . "'"'
Die quotjes op het einde kloppen daar niet helemaal...daarnaast is het veiliger om je waarden nog even door mysql_escape_string te halen i.v.m. SQL-injectie.
Die quotjes op het einde kloppen daar niet helemaal...daarnaast is het veiliger om je waarden nog even door mysql_escape_string te halen i.v.m. SQL-injectie.
Edit:
En de dubbele WHERE die Robert noemt was me nieteens opgevallen.
En de dubbele WHERE die Robert noemt was me nieteens opgevallen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco van Arkelen
Eris -
02/07/2006 11:54:00Willem Jan Z
02/07/2006 12:01:00Eris -
02/07/2006 12:02:00Frank -
02/07/2006 17:39:00Quote:
Geweldig! Gefeliciteerd! En wat moeten wij met deze mededeling? Je verwacht toch niet dat wij nu gaan raden welke foutmelding bij jou op het scherm staat of wel soms?Hij geeft een fout bij:
En ja, mijn glazen bol is gisteren gesneuveld.