mysql date

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »
Thijs

Thijs

26/11/2007 20:00:00
Quote Anchor link
ik wil een een kolom in een tabel maken die date van aanmaken opslaat...

en dan wil ik het later op verschillende manieren echo'en..
*het word een soort blogding en ik wil 1.hier de waarde 21NOV echo'en en 2.daar 21-11-2007... dus ik dacht als ik nu een soort universele date kan laten aanmaken in mysql dan kan het misschien.. anders moet ik gewoon 2 kolommen maken...

iemand een idee hoe dit werkt?
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 07:35:33
 
Frank -

Frank -

26/11/2007 20:11:00
Quote Anchor link
Een datum sla je op als een datum, dus in MySQL als een DATE. Deze eist het formaat yyyy-mm-dd. En daarmee ben je eigenlijk al klaar.

Hoe je de datum dan wilt gaan weergeven op het scherm, dat mag je helemaal zelf weten, daar zijn vele duizenden varianten op te bedenken. Je kunt bv. met de MySQL-functie DATE_FORMAT() aan de slag gaan, maar ook met wat andere functies kun je leuke dingen doen. Hier een voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SELECT
    CONCAT(
        ELT(DAYOFWEEK(datum),
            'domingo', 'segunda-feira', 'tera-feira', 'quarta-feira', 'quinta-feira', 'sexta-feira', 'sabado'
        ),
        ' ',
        DAYOFMONTH(datum),
        ' ',
        ELT(MONTH(datum),
               'janeiro', 'fevereiro', 'maro', 'abril', 'maio', 'junho', 'julho', 'agosto', 'setembro', 'outubro', 'novembro', 'dezembro'
        ),
        ' ',
        YEAR(datum)
    ) AS newDate
FROM
    tabelnaam

De variant in het nederlands mag je zelf even uitschrijven
Edit: En hier in het nederlands:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SELECT
    CONCAT(
        ELT(DAYOFWEEK(datum),
            'zondag', 'maandag', 'dinsdag', 'woensdag', 'donderdag', 'vrijdag', 'zaterdag'
        ),
        ' ',
        DAYOFMONTH(datum),
        ' ',
        ELT(MONTH(datum),
               'januari', 'februari', 'maart', 'april', 'mei', 'juni', 'juli', 'augustus', 'september', 'oktober', 'november', 'december'
        ),
        ' ',
        YEAR(datum)
    ) AS newDate
FROM
    tabelnaam
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Thijs

Thijs

26/11/2007 20:21:00
Quote Anchor link
oké ik ga er ff mee puzzelen... maar ik begrijp dus dat ik aan dat yyyy-mm-dd vastzit...

dus als ik ook de tijd wil weergeven zou ik een extra kolom moeten maken..:)
 
Frank -

Frank -

26/11/2007 20:25:00
Quote Anchor link
Thijs schreef op 26.11.2007 20:21:
oké ik ga er ff mee puzzelen... maar ik begrijp dus dat ik aan dat yyyy-mm-dd vastzit...

dus als ik ook de tijd wil weergeven zou ik een extra kolom moeten maken..:)
Nee, dan neem je een DATETIME en kun je ook de tijd opslaan:
yyyy-mm-dd hh:mm:ss

Maar zie ook de handleiding over de datatypes, daar staat dit haarfijn uitgelegd.

En je zit niet vast aan het formaat yyyy-mm-dd, dát is een datum, dáár kun je dus wat mee. Bv. rekenen, opmaken, vergelijken, etc. etc. etc. etc. etc.

Met een 'datum' 25 december 2007 kun je geen donder, dat is in het portugees een niet-bestaande 'datum'. Dus hebben ze ISO-formaten uitgevonden die in alle talen werken, ze zijn namelijk niet aan een taal of land gebonden.
 
Thijs

Thijs

26/11/2007 20:29:00
Quote Anchor link
oke bedankt.. ik begin het te snappen... nu nog ff uitvogelen hoe ik het in en uit mijn tabellen krijg :)
 
Thijs

Thijs

26/11/2007 20:53:00
Quote Anchor link
ik heb het nu redelijk voor elkaar alleen snap ik nog niet helemaal wat jij gepost had over et omzetten van die maanden in woorden enzo..

wat is CONCAT en ELT???

ik wil alleen de maanden omzetten..
 
Frank -

Frank -

26/11/2007 20:56:00
Quote Anchor link
Zie de handleiding

CONCAT() is overigens een lapmiddel, volgens de SQL-standaard hoor je pipes || te gebruiken om 2 waardes aan elkaar te plakken. In MySQL kun je dit ook instellen, maar dat wordt zelden gedaan. Vandaar het lapmiddel CONCAT().
 
Thijs

Thijs

26/11/2007 21:00:00
Quote Anchor link
dat laatste is abracadabra voor me... ik weet niet wat CONCAT is en wat het doet.. maar misschien kan je me nog een keer uitleggen hoe je die waarden van 1/12 omzet in januari, februari enz...
 
Frank -

Frank -

26/11/2007 21:06:00
Quote Anchor link
CONCAT() => plakt diverse waardes aanelkaar:
SELECT CONCAT('aap', 'noot', 'mies');
aapnootmies

SQL-standaard:
SELECT 'aap' || 'noot' || 'mies';
aapnootmies

ELT() => Pakt met de gegeven key de juiste waarde uit de 'array'.
SELECT ELT(2, 'aap', 'noot', 'mies');
noot

In bovenstaande voorbeelden wordt bv. met MONTH() het maandnummer gebruikt om zo de key te bepalen en dan met bv. 11 de tekst 'november' te selecteren. Met DAYOFWEEK() wordt het dagnummer als key opgegeven om de dagnaam te selecteren.

Ga eens met de diverse functies spelen, daar leer je het meeste van.
 
Thijs

Thijs

26/11/2007 21:08:00
Quote Anchor link
ik snap het nu helemaal... :) mijn dank is groot
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.