MySql en Lehvenshtein

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Femke

femke

01/02/2007 22:11:00
Quote Anchor link
Voor zover ik gevonden heb wordt Levenshtein niet ondersteund door MYSQL < 5.
Wat is een goed alternatief om toch efficient een soortgelijk woord als X uit een database te halen? Dus een sql alternatief voor alles uit de database te retrieven en vervolgens via PHP levenshtein toe te passen.

Dus stel X = koek en ik wil dat de woorden koekje en koeken ook uit de database geselecteerd worden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Femke

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 00:04:25

Frank -

Frank -

01/02/2007 22:14:00
Quote Anchor link
Vraagje: Waarom stap je niet over naar MySQL versie 5? Die is echt een stuk beter dan de vorige versies en je kunt jezelf daar een hele berg werk mee besparen.

Femke

femke

01/02/2007 22:20:00
Quote Anchor link
Ja ik begin er wel steeds meer te overdenken om over te stappen. Ik ben alleen bang dat als ik overstap er bepaalde applicaties straks niet meer werken, of hoef ik hier helemaal geen angst voor te hebben?

Frank -

Frank -

01/02/2007 22:30:00
Quote Anchor link
1) maak een inschatting van waar je problemen verwacht
2) ga testen, testen en nog eens testen
3) ga de problemen aanpakken en terug naar punt 2

En vergeet niet om eerst eens de handleidingen e.d. door te nemen

Maar ga in elk geval overstappen op een betere database, het wiel opnieuw uitvinden is geen zinvolle tijdsbesteding.

Er bestaat ook nog zo iets als PostgreSQL, dat is ook een opensource database, maar dan van een hele andere (lees: betere) klasse dan MySQL. Ga je PostgreSQL gebruiken, dan zul je alleen wel wat meer moeten aanpassen, de MySQL-functies zijn dan waardeloos geworden. Maar goed, pg_query() is niet zo veel moeilijker te schrijven dan mysql_query()....

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.