MySQL & PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DeleteAll DeletelAll

DeleteAll DeletelAll

01/11/2006 23:22:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleempje...
Ik zou willen weten of het mogelijk is om iets in deze aard te maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(isset($_POST['submit'.$id.''])){

}

?>

die $id die veranderd altijd, en in mijn formuliertje heb ik bij verschillende opties een submit knop ;-). Van die submitknop staat name="submit$id", dus wil ik nadien if $_POST['submit$id'] opvragen. Hoe doe ik dit, mijn vb van hierboven werkt nl niet.

Edit: VB Form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<input type="text" name="naam">
<input type="password" name="pass">
<input type="submit" name="submit$id" value="Verzoek verzenden">

<input type="text" name="naam">
<input type="password" name="pass">
<input type="submit" name="submit$id" value="Verzoek verzenden">

BvD
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DeleteAll DeletelAll

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 12:28:36

Joren de Wit

Joren de Wit

02/11/2006 13:10:00
Quote Anchor link
Huh? Elke submitbutton binnen een formulier submit het hele formulier, ongeacht hoeveel submitbuttons er zijn en welke naam ze hebben.

Als je verschillende velden van hetzelfde type hebt maar die je eigenlijk dezelfde naam wilt geven, zou je een array als naam kunnen gebruiken. Dus bijvoorbeeld:

<input type="text" name="naam[]">

De waarden zijn daarna gewoon uit de array $_POST['naam'] te halen. Een voorbeeldje hiervan vind je hier.

Als dit niet is wat je bedoelt, kun je dan misschien je vraag duidelijker stellen...

Willem Jan Z

Willem Jan Z

02/11/2006 13:21:00
Quote Anchor link
Ik weet niet zeker of dit je verder helpt, maar ik heb een keer een klein voorbeeld voor zoiets gemaakt:
Voorbeeld

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

02/11/2006 14:49:00
Quote Anchor link
Als je id constant veranders wat best logisch is bij een variabel. kun je bijv in je HTML form een hidden field maken die als waarde je id heeft. vervolgens vraag je dit bij de verwerk pagina op

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.