Mysql & Vista
misschien heeft iemand dit probleem ook, maar op mijn vista systeempje wil mijn mysql dus echt niet draaien! Ik heb 3 keeer geinstalleerd maar hij wil dus echt niet,
Hij installeerd normal, maar als je dus je server moet gaan configureren, duss root wachtwoord ect moet invullen wil hij niet verder, iemand enig idee waar dit aan ligt?
Heb btw een Vista Buisness Edition met een Student Licentie [ handig zo'n school soms ]
http://www.usbwebserver.com/
Deze gebruik ik (hoeft niet perse op een usb-stick te staan kan ook gewoon in een map). Werkt prima op windows vista
Deze gebruik ik (hoeft niet perse op een usb-stick te staan kan ook gewoon in een map). Werkt prima op windows vista
Scrptr schreef op 09.05.2008 17:44:
http://www.usbwebserver.com/
Gaf bij mij opeens problemen. Ik draai XP nu lekker in een virtuele wereld op Vista en heb daar mijn Server op draaien daar doet alles het teminste in 1 keer in tegenstelling als op Vista.
Draai dus 2 OSs tegelijk^^
Wat je moet doen wil je de MySQL server draaien op Vista, zijn de volgende stappen:
1. Ga naar: [path-to-mysql]\bin.
2. Maak een snelkoppeling (shortcut) van het bestand: mysqld.exe.
3. Maak een nieuw explorer-venster open en typ in dat venster in het zoekveld (rechts boven in het venster) startup. (Zodat je de opstart map kunt vinden). (Btw, sorry als je niets kunt vinden, maar ik heb een Engelse Vista).
4. Verplaats de snelkoppeling die je bij stap 2 had aangemaakt naar de startup map.
Nu wordt de MySQL server bij de startup geïnitialiseerd en kun je MySQL gebruiken op je pc.
klik eens hier naasr en zie wat voor "leuke" foutmelding je krijgt! "http://www.nicob.gethost.nl/mysql_error.jpg[/URL]"
iemand die weet waarom hij deze foutmelding geeft?
[edit] goede url toegevoegd[/edit]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ni bot
en dan rechtermuisknop op dat .exe bestand
klik dan op eigenschappen.
dan op compatibiliteit.
en zet daar eens in uitvoeren als windows XP
vink ook het administrator vinkje aan
en probeer het eens opnieuw
weinig zoekresultaten terug.
@NiBot, jammer dat je een Nederlandse Windows Vista hebt, want deze foutmelding geeft vrij Stap 2: Installeer Linux (centOS, Ubuntu, etc...) :P
Jurgen schreef op 12.05.2008 18:30:
Stap 1: Gooi heel die zooi er af :)
Stap 2: Installeer Linux (centOS, Ubuntu, etc...) :P
10 / 10
Jurgen schreef op 12.05.2008 18:30:
Stap 1: Gooi heel die zooi er af :)
Geef een nuttige feedback of gewoon geen.
iemand nog goede tips?
Probeer eens UAC (User Account Control?) uit te schakelen, en hem dan nog eens te installeren. UAC kan je uitschakelen in je configuratiescherm, op dezelfde pagina waar je ook je plaatje kan veranderen volgens mij.
die heb ik al uitgeschakeld staan! Ik probeer eens 5.1 te installeren!
Op een Vista Machine gebruik versie 5.1 van MySQL, nu werkt die configuratie wel!
Zoieso is vista niet echt geschikt als server. Kies daarvoor een systeem als Linux, Novell, of Windows 2003 server. Als je dit als localhostje gebruikt is er niets mis mee, ik zou het alleen niet als operationele webserver gebruiken.
Ik gebruik het om zo nu en dan voor school en eigen projectjes wat te bouwen dus het is gewoon testen en ik zie punt 1 het nut niet om Linux te gana installeren, en punt 2 het werkt nog steeds fijn Windows [ mijn mening hoor ]
Ik maak gewoon gebruik van WAMP5, een All in One, nooit problemen mee gehad zelfs niet toen ik Vista draaide :)