mysql error "Cannot create Windows service for MySQL. Error: 0"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen

Jeroen

24/12/2004 13:25:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb onlangs mysql geïnstalleerd. Nu probeer ik hem te configureren met "MySQL server instance config wizard" als ik dan bij het laatste schermpje op "execute" druk krijg ik de volgende error:

"Cannot create windows service for MySQL. Error: 0"

Heb geen idee wat ik nu moet doen, heb naar mijn weten niets fout gedaan. Ik heb vroeger trouwens wel eens mysql gedraaid maar toen niets meer meegedaan en het gedeïnstalleerd. (Toen werkte het wel).

Ik draai apache met php op Windows XP PRO SP2

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 01:37:33

Niek s

niek s

24/12/2004 16:40:00
Quote Anchor link
misschien is dit het probleem:
Windows maakt alleen software die onder eigen producten gedraait kunnen worden, dus misschien ligt het daaraan?

Jeroen

Jeroen

24/12/2004 17:17:00
Quote Anchor link
Denk het niet, want ik heb het al een keer vaker gedraaid en toen werkte het wel.

Woopie100

Woopie100

24/12/2004 19:08:00
Quote Anchor link
kijk bij de foutmeldingen op mysql
owjah ik weet het antwoord zelf niet
Gewijzigd op 24/12/2004 19:09:00 door Woopie100

09/03/2005 21:27:00
Quote Anchor link
Hmm, deze foutmelding heb ik ook gehad. Ik heb het idee dat het ermee te maken heeft dat je oude mysql nog altijd als een service op windows XP is geinstalleerd. Ik heb deze service verwijderd en hierna werkte hij prima.
Ik weet niet meer hoe ik hem precies verwijderd heb, dus lukt dit je niet, probeer dan de service een van de andere namen, ipv mysql, te geven, zoals de mogelijkheid van mysql4 (uitgaande van dat je de allernieuwste versie van mysql installeert)

groeten en succes Bieuwe

Moony

Moony

23/03/2005 11:36:00
Quote Anchor link
had ook zelfde fout
hier kan je een kleine tool vinden om die services makkelijk te verwijderen:
http://www.openwin.org/mike/faq/faq.php/error-cannot-create-windows-service-for-mysql-error-0/

daarna kan je ( kon ik tenminste :) ) terug instaleren
Gewijzigd op 23/03/2005 11:37:00 door Moony

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.