mysql error "Cannot create Windows service for MySQL. Error: 0"
Jeroen
24/12/2004 13:25:00Hallo,
Ik heb onlangs mysql geïnstalleerd. Nu probeer ik hem te configureren met "MySQL server instance config wizard" als ik dan bij het laatste schermpje op "execute" druk krijg ik de volgende error:
"Cannot create windows service for MySQL. Error: 0"
Heb geen idee wat ik nu moet doen, heb naar mijn weten niets fout gedaan. Ik heb vroeger trouwens wel eens mysql gedraaid maar toen niets meer meegedaan en het gedeïnstalleerd. (Toen werkte het wel).
Ik draai apache met php op Windows XP PRO SP2
Ik heb onlangs mysql geïnstalleerd. Nu probeer ik hem te configureren met "MySQL server instance config wizard" als ik dan bij het laatste schermpje op "execute" druk krijg ik de volgende error:
"Cannot create windows service for MySQL. Error: 0"
Heb geen idee wat ik nu moet doen, heb naar mijn weten niets fout gedaan. Ik heb vroeger trouwens wel eens mysql gedraaid maar toen niets meer meegedaan en het gedeïnstalleerd. (Toen werkte het wel).
Ik draai apache met php op Windows XP PRO SP2
PHP hulp
17/11/2024 05:47:43niek s
24/12/2004 16:40:00misschien is dit het probleem:
Windows maakt alleen software die onder eigen producten gedraait kunnen worden, dus misschien ligt het daaraan?
Windows maakt alleen software die onder eigen producten gedraait kunnen worden, dus misschien ligt het daaraan?
Jeroen
24/12/2004 17:17:00Woopie100
24/12/2004 19:08:00kijk bij de foutmeldingen op mysql
owjah ik weet het antwoord zelf niet
owjah ik weet het antwoord zelf niet
Gewijzigd op 24/12/2004 19:09:00 door Woopie100
Hmm, deze foutmelding heb ik ook gehad. Ik heb het idee dat het ermee te maken heeft dat je oude mysql nog altijd als een service op windows XP is geinstalleerd. Ik heb deze service verwijderd en hierna werkte hij prima.
Ik weet niet meer hoe ik hem precies verwijderd heb, dus lukt dit je niet, probeer dan de service een van de andere namen, ipv mysql, te geven, zoals de mogelijkheid van mysql4 (uitgaande van dat je de allernieuwste versie van mysql installeert)
groeten en succes Bieuwe
Ik weet niet meer hoe ik hem precies verwijderd heb, dus lukt dit je niet, probeer dan de service een van de andere namen, ipv mysql, te geven, zoals de mogelijkheid van mysql4 (uitgaande van dat je de allernieuwste versie van mysql installeert)
groeten en succes Bieuwe
Moony
23/03/2005 11:36:00had ook zelfde fout
hier kan je een kleine tool vinden om die services makkelijk te verwijderen:
http://www.openwin.org/mike/faq/faq.php/error-cannot-create-windows-service-for-mysql-error-0/
daarna kan je ( kon ik tenminste :) ) terug instaleren
hier kan je een kleine tool vinden om die services makkelijk te verwijderen:
http://www.openwin.org/mike/faq/faq.php/error-cannot-create-windows-service-for-mysql-error-0/
daarna kan je ( kon ik tenminste :) ) terug instaleren
Gewijzigd op 23/03/2005 11:37:00 door Moony