mysql filter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »
Jer Tie

Jer Tie

05/10/2009 16:25:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een database structuur waar ik even niet uit kom.
Misschien dat mn opzet al fout is, dan hoor ik dat graag, maar het gaat me met name om de manier hoe ik met SQL moet werken:

Ik heb een database met 3 tabellen

hotels
hotelID
adres etc.

faciliteiten
faciliteitID
omschrijving (bijvoorbeeld: zwembad)

hotelfaciliteiten
hotelfaciliteitID
faciliteitID
hotelID

De laatste tabel geeft dus aan, welke faciliteit in welk hotel aanwezig is.

Nu heb ik een zoekpagina gemaakt, en wil ik dat mensen faciliteiten aan kunnen vinken om de zoekactie te filteren. Op welke manier kan ik via SQL zeggen: Geef de hotels weer welke de aangevinkte faciliteiten hebben.

Ik heb wel voor elkaar dat er gefilterd wordt, maar als ik twee aanvink dan gaat het verkeerd en geeft ie niks weer. Ik denk te weten waardoor het komt: Hij zoekt meerdere faciliteiten in dezelfde rij (tabel hotelfaciliteiten) maar daar heb ik 1 faciliteit per rij in staan. dus stel dat hotel 2 faciliteit 3 en 4 heeft, dan staat er in tabel hotelfaciliteiten:

hotelfaciteitID hotelID faciliteitID
1 2 3
2 2 4

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel... lastig om het zo uit te leggen ;)

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jer Tie

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:23:33

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/10/2009 18:06:00
Quote Anchor link
Stel je wilt alle hotels met faciliteit 3 en 4, dan wordt het:

SELECT h.naam, h.adres, f.omschrijving
FROM hotelfaciliteiten AS hf
LEFT JOIN hotels AS h ON hf.hotelID = h.id
LEFT JOIN faciliteiten AS f ON hf.faciliteitID = f.id
WHERE f.faciliteitID IN(3,4)

Edit: in je koppeltabel heb je hotelfaciliteitID niet nodig. De combinatie hotelID en faciliteitID is immers altijd uniek, dus die kun je als primary key gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Jer Tie

Jer Tie

08/10/2009 14:22:00
Quote Anchor link
@jan,

Bedankt voor je oplossing.
Ik ben er mee aan de slag gegaan, maar dit lost nog steeds mijn probleem niet op. In dit geval wordt er alsnog gezocht in f.faciliteitID, maar waar 3 OF 4 gevonden wordt. En ik wil juist dat 3 EN 4 gevonden moeten worden. Zo niet, dan mag het hotel niet weergegeven worden...
Heb je hier nog een oplossing voor?

Bedankt!

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

08/10/2009 14:55:00
Quote Anchor link
Quote:
In dit geval wordt er alsnog gezocht in f.faciliteitID, maar waar 3 OF 4 gevonden wordt. En ik wil juist dat 3 EN 4 gevonden moeten worden. Zo niet, dan mag het hotel niet weergegeven worden...
Dan zul je per hotel zelf moeten kijken hoeveel je er terug krijgt.

Je kunt het evt. ook nog anders aanpakken:

SELECT h.naam, h.adres, f.omschrijving
FROM hotelfaciliteiten AS hf
LEFT JOIN hotels AS h ON hf.hotelID = h.id
LEFT JOIN faciliteiten AS f ON hf.faciliteitID = f.id
WHERE f.faciliteitID IN(3,4)
GROUP BY f.id
HAVING(COUNT(1) = 2);

Nog even kijken of deze query in jouw situatie voldoet en werkt...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Willem van der Veer

Jer Tie

Jer Tie

08/10/2009 15:35:00
Quote Anchor link
Hm het werkt niet.... wat doet HAVING(count(1) = 2) precies?

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

08/10/2009 16:51:00
Quote Anchor link
HAVING (COUNT(1) = 2) Kijkt of de verzameling gegevens die gebundeld wordt met GROUP BY wel twee regels is.

Ik heb geen zin om je datamodel door te nemen. Maar wat voor error geeft MySQL met de gegeven query? Of is het geen error? Dan moet je je namelijk gaan afvragen of het mogelijk is om jouw probleem in één query op te lossen :)
En gezien de structuur van je query vraag ik me dat ook sterk af... Je selecteert namelijk dingen uit de tabel met de grootste variatie.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.