mysql id uit sessie halen
Nicoow Unknown
06/03/2007 14:06:00hey
k haal nu een ID uit een sessie maar k krijg daarbij deze error :P
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'id`='6'' at line 1
mijn id is dus 6..
maar hoe krijg ik het nu goed dat hij hem wel gewoon goed uitvoert?
k haal nu een ID uit een sessie maar k krijg daarbij deze error :P
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'id`='6'' at line 1
Code (php)
1
$sql = "UPDATE `hetvaagspel` SET `lvl` = '" . $_POST['s_level'] . "' `id`='".$_SESSION['user_id']."'
mijn id is dus 6..
maar hoe krijg ik het nu goed dat hij hem wel gewoon goed uitvoert?
PHP hulp
20/11/2024 09:29:45Stefan van Iwaarden
06/03/2007 14:08:00je combinatie van enkele en dubbele quotes is niet goed.
het moet zo
maar omdat dit een integer (cijfer) is, hoeven de enkele quotes niet in dit geval, bij strings dus wel.
dus krijg je dit
EDIT: leer jezelf aub ook aan om niet met backtics te werken, die kun je gewoon weglaten, hiermee bedoel ik dus die quotes rond de tabel/kolomnamen.
het moet zo
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$sql = "UPDATE `hetvaagspel` SET `lvl` = '" . $_POST['s_level'] . "' `id`='".$_SESSION['user_id']."'";
?>
$sql = "UPDATE `hetvaagspel` SET `lvl` = '" . $_POST['s_level'] . "' `id`='".$_SESSION['user_id']."'";
?>
maar omdat dit een integer (cijfer) is, hoeven de enkele quotes niet in dit geval, bij strings dus wel.
dus krijg je dit
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$sql = "UPDATE `hetvaagspel` SET `lvl` = '" . $_POST['s_level'] . "' `id`=".$_SESSION['user_id'];
?>
$sql = "UPDATE `hetvaagspel` SET `lvl` = '" . $_POST['s_level'] . "' `id`=".$_SESSION['user_id'];
?>
EDIT: leer jezelf aub ook aan om niet met backtics te werken, die kun je gewoon weglaten, hiermee bedoel ik dus die quotes rond de tabel/kolomnamen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden