mysql insert id ZONDER auto increment

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michele

Michele

17/08/2006 16:24:00
Quote Anchor link
Hallo,

Graag zou ik een insert van een id(uniek!) in mysql doen, echter zonder gebruik te maken van auto increment.

Of zeggen jullie: "mijn God, waarom moet je dat nou?" Ik heb namelijk ergens gelezen dat het niet zo geweldig was. Bijvoorbeeld: id( 1, 2, 4, 5) => auto increment neemt dan 6, maar 3 is als het ware ook nog vrij...

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 07:45:55

Lissy Pixel

Lissy Pixel

17/08/2006 16:26:00
Quote Anchor link
Je geeft zelf de voordelen en nadelen al aan dus kies maar zou ik zo zeggen :)

- wes  -

- wes -

17/08/2006 16:27:00
Quote Anchor link
kijk uiteindelijk wil je dat je veld uniek is, of het nou 3 of 6 is maakt niet uit..

Frank -

Frank -

17/08/2006 16:30:00
Quote Anchor link
3 is als het ware nog vrij omdat deze waarschijnlijk in het verleden al is gebruikt. Met een INT heb je een paar miljard nummers om fraaie id's van de maken. De kans dat jij deze allemaal gaat gebruiken is bijzonder klein...

En tegen de tijd dat dit is gelukt, zou ik mijn website voor hééél veel geld verkopen en is het geen probleem meer.

Je zoekt een oplossing voor een niet-bestaand probleem. Gebruik gewoon auto_increment, dat is vele malen betrouwbaarder dan eigen oplossingen.

Michele

Michele

17/08/2006 16:51:00
Quote Anchor link
Dan hou ik het gewoon bij auto_increment.
Bedankt vr jullie reacties

Hipska BE

Hipska BE

17/08/2006 18:23:00
Quote Anchor link
soms neemt auto increment dan ook de 3. of niet soms.

(in phpmyadmin komt een record dan met id 6 op de plaats waar id 3 'zou' staan)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.