mysql installeren op debian

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef

stef

24/12/2005 10:56:00
Quote Anchor link
hee allemaal,

kom ik weer aanzetten met mijn gejammer :)

ik heb nu eindelijk mijn serverpctje gekregen en ik heb er debian op staan :)

ik heb apache2 en php4 geinstalleerd met apt-get en ik heb mysql erop proberen te zetten maar dat werkt niet helemaal. ik kan hem er ook niet afgooien of iets annders. het bestand blijkt in gebruik tezijn maar door wat weet ik niet en hoe ik daar achter kom weet ik ook niet :) en als ik het wist zou ik het ook niet kunnen stoppen omdat ik geen idee heb hoe dat moet

ik krijg deze error:

Get:1 ftp://debian.essentkabel.com stable/main mysql-server 4.0.24-10sarge1 [3646kB]
Fetched 3646kB in 6s (550kB/s)
debconf: DbDriver "config": /var/cache/debconf/config.dat is locked by another process
(Reading database ...
dpkg: serious warning: files list file for package `mysql-server' missing, assuming package has no files currently installed.
21087 files and directories currently installed.)
Removing libapache-mod-auth-mysql ...
debconf: DbDriver "config": /var/cache/debconf/config.dat is locked by another process
dpkg: error processing libapache-mod-auth-mysql (--remove):
subprocess post-removal script returned error exit status 1
Errors were encountered while processing:
libapache-mod-auth-mysql
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)"

iemand enig idee hoe ik dit kan gaan verhelpen?
ter informatie ik gebruik putty over ssh om hem op afstand te bedienen

alvast bedankt

mvg stef
Gewijzigd op 24/12/2005 10:57:00 door Stef

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 18:33:48

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/12/2005 11:36:00
Quote Anchor link
lsof /var/cache/debconf/config.dat

Error betekend overigens dat er al een debconf draaid, eventjes killen en opnieuw proberen.
Gewijzigd op 24/12/2005 11:40:00 door Arjan Kapteijn

Stef

stef

24/12/2005 11:42:00
Quote Anchor link
:) ik heb em ff van dat remote gehaalt en er een beeldscherm aangehangen :P

en me pa bleek er dus onder het configuren de stroom eraf had gehaalt ik had hem gewoon opgestart en ik kreeg wel toegan met putty maar apt-get was dus nog niet klaar nu draait alles weer !! :)

maar nog bedankt

greetz

stef

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.