MySQL: Meerdere gegevens lezen uit diverse tabellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »
Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 10:56:55
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een weergave van diverse informatie welke ik uit een database moet halen. Dit betreft een gewone sql database met phpmyadmin.

Het zit zo:

Elke 10 minuten worden er waardes opgehaald welke worden gestored in de database.
Ik heb een paar tabellen welke de volgende naam hebben:
- history_ekwh
- history_gas
- hisotry_h2o
- history_tempinside

daarin staan elke keer cellen in elke tabel:
- value
- valuedatetime

Nu is mijn vraag hoe ik het voor elkaar krijg dat ik een tabel kan weergeven die de waardes weergeef die overeenkomen in elke tabel per valuedatetime.

Kan iemand me hier bij vooruit helpen? Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dit graag!

Alvast vriendelijk bedankt!

Juin

Toevoeging op 21/08/2012 11:04:04:

Hier een voorbeeld van wat ik voor elkaar zou willen krijgen:

Afbeelding

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 15:39:24

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

21/08/2012 11:06:28
Quote Anchor link
Ik heb het idee dat je 1 op 1 relaties legt die volledig overbodig zijn. Zo te zien is je valuedatetime de kolom waarop je identificeert, en als die dus in iedere tabel uniek is en ook in elke tabel voorkomt is het raadzaam om er één tabel van te maken.

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 11:34:45
Quote Anchor link
ik zou inderdaad ook alles in een tabel gooien bijf:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    $sql
= "SELECT * FROM history ORDER BY valuedatetime";
    $result = mysql_query($sql);
    if (mysql_num_rows($result) >= 1) {
        echo "<table><tr><td>Date - Time</td><td>Temp inside</td><td>Temp outside</td><td>Power usage</td><td>Gas usage</td><td>H20 usage</td><td>CO2</td></tr>";
        while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
            echo "<tr><td>" . $row["valuedatetime"] . "</td><td>" . $row["valuetempinside"] . "</td><td>" . $row["valuetempoutside"] . "</td><td>" . $row["valuepowerusage"] . "</td><td>" . $row["valuegasusage"] . "</td><td>" . $row["valueh2ousage"] . "</td><td>" . $row["valueco2"] . "</td></tr>";                
        }

echo "</table>";
    }

?>

nu staat alles in de tabel history met de cellen: valuedatetime, valuetempinside, valuetempoutside, valuepowerusage, valuegasusage, valueh2ousage, valueco2
Gewijzigd op 21/08/2012 11:36:38 door lex van der poel

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 11:49:25
Quote Anchor link
Kijk eens aan, bedankt voor jullie snelle reacties! Inderdaad gelijk en ik zal eens even aan de slag gaan met de code.
Laat het zo weten.

Nogmaals bedankt zover!

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 11:54:01
Quote Anchor link
Ik heb de code trouwens niet getest maar als het goed is komt er een soort gelijke tabel en als de info fout om staat plaats dan DESC agter aan de query. :)

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 11:55:00
Quote Anchor link
Heb zojuist gekeken en dan zou het wel werken als alles in 1 tabel komt te staan. Echter wil ik ook met highcharts werken en verschillende formules op los laten. Is het dan niet beter als het zo gescheiden blijft staan?

Is er geen manier om dit voor elkaar te krijgen volgens jullie?
Hierbij ook nog een screenshot wat het misschien makkelijker maakt te zien hoe het nu in elkaar zit.

Screenshot:
Afbeelding
Gewijzigd op 21/08/2012 11:55:35 door Juin Juinse

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 11:57:21
Quote Anchor link
je kan wel gewoon verschillende cellen updaten als ik jou was zou ik alles in een tabel zetten scheelt heel veel hoofdpijn opwekkende code ;)

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 11:57:29
Quote Anchor link
Er kunnen namelijk meerdere devices bij komen die ook de info aanbieden aan de database...

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 12:00:15
Quote Anchor link
en jij wilt dat alle info uit een tabel aan 1 "device" is gekoppeld?

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 12:03:02
Quote Anchor link
yep! :-)

Het werkt namelijk met een parser script welke elke 10 minuten de values van de betreffende device schrijft naar de database.
Dit kunnen inderdaad meerdere devices zijn en ik wil ze zo storen in een database dat ik er makkelijk mee kan werken met highcharts en berekeningen er op los kan laten (bijvoorbeeld wat de gemiddelde temperatuur is geweest van de laatste 7 dagen)

Maar als je zegt dat het op een andere manier storen in de database toch misschien wel beter is dan kan ik natuurlijk ook op een andere manier de database gaan opzetten. Ik ben nu nog bezig met dit beginsel dus kan nog van alles doen, geen probleem maar ik vindt het lastig te beslissen wat het beste is nu..

Toevoeging op 21/08/2012 12:04:59:

Misschien is het inderdaad beter om alles in 1 tabel te plaatsen en wanneer ik de values van 1 device wil hebben dat ik hem dan filter dat hij alleen de waardes van die device moet pakken ofzo?

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 12:08:43
Quote Anchor link
je kan ook in de mysql query dit toevoegen om alle gegevens van een divice op te roepen: "WHERE valuedeviceid = 'hier het id van divice'"

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 12:10:41
Quote Anchor link
ik denk dat ik gewoon eerst eens ga beginnen om alles in 1 database te gooien. Ik heb eens zitten denken en misschien dat dit toch het beste is. Dan zou de code je eerder schreef ook werken en scheelt het me wel een hoop extra coding denk ik zo. En als ik inderdaad kan filteren op device id zou het geen probleem moeten zijn. En ik hoef maar 1 keer de valuedatetime te storen en niet net als nu in elke tabel, wat ook weer schijfruimte scheelt en 3G kosten wanneer de devices via internet gaan lopen natuurlijk.

Toevoeging op 21/08/2012 12:10:44:

ik denk dat ik gewoon eerst eens ga beginnen om alles in 1 database te gooien. Ik heb eens zitten denken en misschien dat dit toch het beste is. Dan zou de code je eerder schreef ook werken en scheelt het me wel een hoop extra coding denk ik zo. En als ik inderdaad kan filteren op device id zou het geen probleem moeten zijn. En ik hoef maar 1 keer de valuedatetime te storen en niet net als nu in elke tabel, wat ook weer schijfruimte scheelt en 3G kosten wanneer de devices via internet gaan lopen natuurlijk.

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 12:12:21
Quote Anchor link
is goed en als je hulp nodig hebt vraag je het maar heb toch niet veel te doen ;)

Erwin H

Erwin H

21/08/2012 12:18:03
Quote Anchor link
Ik denk dat je belangrijkste beslispunt zou moeten zijn: krijg ik bij elke meting in principe alle gegevens?

Zo ja (uitzonderingen daargelaten), dan is het beste om alles in 1 tabel te zetten.
Zo nee, dan kan je overwegen om de gegevens los op te slaan. In dit geval zou je anders namelijk veel lege velden krijgen en dat is inefficient en dus zonde. Het betekent echter wel veel meer werk en complexere queries (hoewel je die met een view zou kunnen afdekken).

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 12:29:27
Quote Anchor link
Oke! inderdaad. Hij krijgt altijd bij elke meting alle gegevens. Ik heb de device zo geprogrammeerd dat hij zelf ook een backup houdt van 1,5 week voor als er geen verbinding mocht zijn. Vervolgens als er weer verbinding is dan checkt de parser toch elke keer of er nieuwe waardes zijn dus de database blijft altijd actueel.

En Lex ik ga nu aan de gang en je hoort vast nog van me denk ik ;)

Ik ga eerst de parser nu aanpassen dat alles in 1 tabel komt met het deviceid erbij. Daarna meldt ik me hier weer ;)

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 12:45:12
Quote Anchor link
oke succes er mee ;)

John D

John D

21/08/2012 13:52:53
Quote Anchor link
Al doende datamodellering met in gedachten hoe je het op moet halen en tonen is de verkeerde insteek. Maak eerst je datamodel volgens de regels van datamodellering (om te beginnen derde normaalvorm) en aansluitend zul je alles met queries op kunnen vragen wat je wilt hebben.

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 13:54:15
Quote Anchor link
John D op 21/08/2012 13:52:53:
Al doende datamodellering met in gedachten hoe je het op moet halen en tonen is de verkeerde insteek. Maak eerst je datamodel volgens de regels van datamodellering (om te beginnen derde normaalvorm) en aansluitend zul je alles met queries op kunnen vragen wat je wilt hebben.

Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit het beste kan doen. :-/

Kris Peeters

Kris Peeters

21/08/2012 13:55:17
Quote Anchor link
Juin Juinse op 21/08/2012 13:54:15:
... Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit het beste kan doen. :-/

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/normaliseren/150/

Juin Juinse

Juin Juinse

21/08/2012 13:55:54
Quote Anchor link
Kris Peeters op 21/08/2012 13:55:17:
Juin Juinse op 21/08/2012 13:54:15:
... Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit het beste kan doen. :-/

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/normaliseren/150/

Thanks ik ga het eens even bekijken

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.