MySQL - MULTI DELETE
Ik zit al een tijdje te klote met dat joine enzo in MySQL,
en ik wou nu uit 2 verschillende tabellen een row verwijderen.
maar et wil niet helemaal lukke:S Misschien,? omdat ik het fout doe, Of omdat het niet kan.
Maarja et kan vastwel, want op die site van hun zag k er alwel het een en het ander over staan
(http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/delete.html)
wat k wil is uit de tabel: 'huizen' en de tabel 'huizen_afbeeldingen' een regel verwijderen.
In de tabel 'huizen' en de tabel 'huizen_afbeeldingen' staat een 'id' en een 'huis_id', het 'huis_id' van
de tabel 'huizen' is gelijk aan het 'huis_id' van de tabel 'huizen_afbeeldingen'.
nu wou ik via het normale 'id' van de tabel 'huizen' ook een regel in de tabel 'huizen_afbeeldingen' verwijderen.
Dus ik heb het volgende gedaan na het lezen van die website.
DELETE FROM huizen, huizen_afbeeldingen USING huizen.id, huizen.huis_id, huizen_afbeeldingen.huis_id WHERE huizen.id = '2' AND huizen.huis_id = huizen_afbeeldingen.huis_id;
Maar dit werkt dus niet, zij zegt: 'Unknown table 'huizen' in MULTI DELETE'.
Ik heb verder gezocht op het internet maarja, kom er niet helemaal uit dus misschien
kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tijn
In jouw geval zou het dus moeten worden:
Zo werkt het dus, haha:)(Y)
Wel raar dat er niet zoveel over op internet staat in het nederlands ofzo..:) maarja;) Hier nuwel ;)
Als er in de tabel 'huizen_afbeeldingen' geen uhh plaatje is bij het huis uit de tabel 'huizen',
dan verwijderd die niks, dus ook niet gewoon het huis zelf uit de tabel 'huizen'.
maar dat zal eigenlijk wel moeten...
Is daar misschien iets voor? of moet ik anders gewoon 2 verschillende query's gebruike?
Je zult dan een join moeten maken, maar ik heb geen idee of dat ook werkt met een delete want dat heb ik nog niet toegepast.
http://www.electrictoolbox.com/article/mysql/cross-table-delete/
Heb het nu tijdelijk eventjes met 2 queries gedaan, maar et is vet vevelend die kut internet explore die opent men pagina's niet eens meer hij haalt echt gewoon soms alsik bijv op verwijderen druk ALLES uit zen cache omdattie die pagina ooit al eens heeft geopent, waardoor die dus niet enig server scipt uitvoert en meteen zegt dat het item is verwijderd maar dat is dan helemaal niet zo, en daardoor denk k dan steeds weer dat men Query verkeerd is:P maarja ga wel over naar Mozilla Firefox dan:P
Als er geen record in de afbeeldingen tabel te vinden is wordt alleen het record uit de huizen tabel verwijderd.