[MySQL] Onbekent insert probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »
Nieko

Nieko

07/01/2010 21:26:00
Quote Anchor link
Beste forum leden,

Op mijn website heb ik een kleine database waar ik wat gegevens ga dumpen.
Het probleem is dat het niet werkt.
Ik heb de volgende code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$insert
= "INSERT INTO ".$DB_naam." (id,product_naam,product_nr,prijs,aantal,maat,datum,ip) VALUES ('','".$_POST['product_naam']."','".$_POST['product_nr']."','".$_POST['prijs']."','".$_POST['aantal']."','"$_POST['maat']."', CURDATE(),'".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')";
mysql_query($insert) or die(mysql_error());
?>

Wanneer ik deze code uitvoer op mijn website dan is er een soort van error. Het grote probleem is dat de broncode van de betreffende pagina gewoon leeg is en dat er ook geen tekst komt te staan. Wanneer ik voor de $insert variabel 2 // zet (dus dat deze als commentaar wordt beschouwd) dan werkt de volledige pagina.
Ik weet niet of het een probleem kan zijn dat alle namen (zoals $_post['product_naam']) meerdere malen gebruikt worden. De formulieren met deze namen worden meerdere malen gemaakt voor verschillende producten met verschillende gegevens.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik heb er al voor gezorgd dat ieder formulier en de namen andere namen kregen en een aparte $insert variabel. Helaas mocht dit niet baten.
Wanneer ik het aantal producten terug dring naar 1 werkt het vreemd genoeg ook niet.

Ziet iemand anders het probleem?

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 19:25:26

John D

John D

07/01/2010 22:03:00
Quote Anchor link
Heb je voorafgaand aan deze code al geconnect naar MySQL db ?
Laat wat meer van je code zien zonder username password van je db.

Nieko

Nieko

07/01/2010 22:13:00
Quote Anchor link
Wat meer van de code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
//PRODUCTEN KLANTEN DATABASE//
if (isset($_POST['winkelwagen'])) {
    if ($_POST['aantal'] != "" OR $_POST['maat'] != ""){
        $insert = "INSERT INTO ".$DB_naam." (id,product_naam,product_nr,prijs,aantal,maat,datum,ip) VALUES ('','".$_POST['product_naam']."','".$_POST['product_nr']."','".$_POST['prijs']."','".$_POST['aantal']."','"$_POST['maat']."', CURDATE(),'".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')";
        mysql_query($insert) or die(mysql_error());
        echo "<script>location.href='http://www.wallys-suits.nl/index.php?pagina=bestellen'</script>";
    }
}

else{
//tabel met alle formulier gegevens, deze staat in een while lus waardoor hij 7x wordt weergegeven, aan iedere tabel is andere data gelinkt.
}
?>

Uiteraard wordt er verbinding gemaakt met de database. Ik heb met succes een andere pagina getest waar de data die hier de database wordt ingestampt wordt weergegeven. De data die ik daar weergeef heb ik er tijdelijk zelf in gezet via PHPMyAdmin.

John D

John D

07/01/2010 22:23:00
Quote Anchor link
Je pagina blijft blanco omdat er al snel een fout optreedt.
Zet helemaal bovenin:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?PHP
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);
[
/code]

en doe eens een echo $insert om je insert query te beoordelen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door John D

Nieko

Nieko

07/01/2010 22:35:00
Quote Anchor link
Ik include deze pagina in mijn index.php pagina. Hier in heb ik al een error_reporting(E_ALL); staan.
Wanneer ik in de broncode kijk van de index.php pagina zie ik ook dat de container (waar mijn pagina wordt geinclude) in een keer de code af wordt gekapt. De container sluit niet eens meer en de HTML sluit tags staan er ook niet meer in.

Roel -

Roel -

07/01/2010 22:59:00
Quote Anchor link
Lek dit script.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
//PRODUCTEN KLANTEN DATABASE//
if (isset($_POST['winkelwagen'])) {
    if (!empty($_POST['aantal']) && !empty($_POST['maat'])) {
        if (mysql_query("INSERT INTO ".$DB_naam." (product_naam, product_nr, prijs, aantal, maat, datum, ip) VALUES ('".mysql_real_escape_string($_POST['product_naam'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['product_nr'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['prijs'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['aantal'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['maat'])."', NOW(), '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')")) {
            echo '<script>location.href=\'http://www.wallys-suits.nl/index.php?pagina=bestellen\'</script>';
        }
else {
            echo 'Er gaat iets fout, probeer het later opnieuw!';
        }
    }
}
else {
//tabel met alle formulier gegevens, deze staat in een while lus waardoor hij 7x wordt weergegeven, aan iedere tabel is andere data gelinkt.
}
?>

Werk trouwens met spaties in een query zodat het er overzichtelijker uitziet, iedere POST en GET escape je met mysql_real_escape_string(), query's controleren doe je met if (mysql_query()) en niet met or die().

Je fout zat in de query, je was een punt vergeten bij $_POST['aantal'].

Nieko

Nieko

08/01/2010 15:41:00
Quote Anchor link
@Hoithebest,
Ik heb je script nu draaiend. Het werkt alleen niet naar behoren. Wanneer een product in de winkelwage wil leggen dan krijg ik een hele rits commando's in de titel balk, hij voert zijn script niet uit want ik ga direct naar de home pagina (omdat het script geen ?pagina=producten meer ziet).

Nu heb ik het volgende in het formulier toegevoegd:
Code (php)
1
echo "<input type=\"hidden\" name=\"pagina\" value=\"producten\">\n";

Dan blijft hij wel op de product pagina, maar er komt niks in mijn database terecht. Een beetje vreemd, ik zie namelijk zelf geen fouten meer in dit script.
De rits commando's blijven wel boven in de adres balk staan (product_naam, product_nr, etc. etc.).
Ik heb ook al geprobeerd om $_POST[] te vervangen voor $_GET[], maar dat werkt ook niet (hij zal de waarde niet snel genoeg uit de adres balk kunnen halen).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nieko

Joren de Wit

Joren de Wit

08/01/2010 16:53:00
Quote Anchor link
Quote:
De rits commando's blijven wel boven in de adres balk staan (product_naam, product_nr, etc. etc.).
Dan verstuur je je formulier blijkbaar via de GET methode. Slimmer is om de gegevens gewoon via POST te versturen door het method attribuut van je <form> tag aan te passen:
Code (php)
1
<form method="post" action="hier de action">

Nieko

Nieko

08/01/2010 17:32:00
Quote Anchor link
Super, ik was helemaal vergeten de method tag in te vullen in mijn formulier.
Nou werkt hij al wat stabieler. Hij heeft enkel nog niet zo veel zin om alles in de database te zetten.
Het if() statement met de MySQL query opdracht er in lijkt niet goed te functioneren. Want na het uitvoeren van deze opdracht moet hij of "Er gaat iets fout, probeer het later opnieuw." weergeven of hij moet naar de bestel pagina gaan. Geen van beide is het geval, hij refreshed de pagina enkel.

Waar gaat bij input tags overigens het voorkeur naar uit? Moet ik de input tags labelen met het "name" label of de "id" labels? Ik gebruik op het moment id.

//EDIT,,
Na de labels id weer terug veranderd te hebben naar name werkt het al weer wat beter. Het probleem is nu is dat hij iedere keer de volgende melding weergeeft:
"Er gaat iets fout, probeer het later opnieuw!"
Als het goed is kan dit niet komen doordat er op 1 pagina vaker de labels product_naam, product_nr, etc. etc. voorkomen. Als ik alles zo instel dat er maar 1 product wordt weergegeven dan geeft hij nog steeds deze melding.

Hartelijk dank voor jullie hulp zo ver!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nieko

Nieko

Nieko

08/01/2010 22:57:00
Quote Anchor link
Het is gelukt.
Het bleek dat ik de maat colom niet in de database had staan.. Zoals normaal weer een lullig foutje -.-.

Maar goed, zonder jullie hulp was ik er denk ik nog wel langer mee bezig geweest.
Super bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.