MySQL op server krijgen
Sinds kort ben ik bezig met MySQL en heb al verschillende boeken en tutorials over MySQL gelezen. Nu moet ik van alles installeren op de server. Software als phpmyadmin of EMS SQL Manager heb ik wel van gehoord. Maar krijg dat met geen mogelijkheid op de server :S.
Als ik een hostnaam opgeef herkent SQL Manager deze niet en met phpmyadmin kom ik niet eens tot die stap. Over het punt dat ik niet snap is nergens wat over te vinden...
Misschien dat iemand van phphulp.nl een kort stappenplan kan geven over het installeren.
Alvast heel erg bedankt!!
Is het je eigen server? Of een webhosting? Met die SQL programmas is het een vereiste dat MySQL openstaat voor de buitenwereld als je een webhosting gebruikt. PHPMyAdmin moet je installeren op de server (PHP), niet op de client.
Misschien wilt je webhost je wel helpen met installatie van PHP en MySQL(of bijv. DirectAdmin) samen, doen ze vaak standaart voor niks...
-----------------------------
Fout
MySQL retourneerde:
#2002 - De server reageert niet (or the local MySQL server's socket is not correctly configured)
-----------------------------
ik zou echt niet weten wat ik fout heb gedaan...
http://www.site.link/phpmyadmin (verander site.link in jou domein naam)
Hernoem die phpMyAdmin folder eens naar bijv. phpMA, en open dan eens In theorie krijg je vaak ook gewoon een admin panel met daarin al iets van PHPMyAdmin. Neem anders contact met je hoster op... die error geeft namelijk aan dat er helemaal geen MySQL database server draaid.
Dat zegt alleen of je de extensies geinstalleerd hebt. Dat zegt niks over het wle of niet draaiende hebben van een MySQL Server.
@Arjan: Klopt helemaal. De rest zul je moeten vragen een de hostingprovider of even moeten opzoeken in de faq, die vast wel aanwezig is.
oke ga ik doen, bedankt allemaal
misschien wel makkelijk om te vermelden: welke webhost heb je?
ik heb ze een mailtje gestuurd, dus ik wacht op antwoord:P
bij virtuele server standaard zie ik staan: Eigen MySQL database (20 MB)
bij de instap niet
heb "toch" nog maar even een mailtje gestuurd..
Dan heb je van de provider ook vast instructies gekregen hoe je de database moet aanroepen, welk user-id je moet gebruiken, password, etc.