mysql op verschillende database geeft probleem
Koen De Spiegeleir
17/05/2007 10:17:00Beste,
Ik heb een opvraag functie gemaakt zodat ik adhv een login menu kan bepalen of het een gewone user is of een admin. Dit werkt volledig op mijn oude database. Ik pas alles aan zodat het werkt met de nieuwe db. Het registreren werkt nog wel maar het opvragen niet meer.
dit krijg ik op mijn scherm.
Ongeldige query: Lost connection to MySQL server during query
Ik heb een opvraag functie gemaakt zodat ik adhv een login menu kan bepalen of het een gewone user is of een admin. Dit werkt volledig op mijn oude database. Ik pas alles aan zodat het werkt met de nieuwe db. Het registreren werkt nog wel maar het opvragen niet meer.
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
$query_uinclude("./settings.php");
$query_users_ophalen = mysql_query("SELECT * FROM account WHERE user = '$login' AND password = SHA1('$passwd')") or die("Ongeldige query: " . mysql_error());
$num = mysql_num_rows($query_users_ophalen);
$row = mysql_fetch_object($query_users_ophalen);
$admin = $row->administrator;
$query_users_ophalen = mysql_query("SELECT * FROM account WHERE user = '$login' AND password = SHA1('$passwd')") or die("Ongeldige query: " . mysql_error());
$num = mysql_num_rows($query_users_ophalen);
$row = mysql_fetch_object($query_users_ophalen);
$admin = $row->administrator;
dit krijg ik op mijn scherm.
Ongeldige query: Lost connection to MySQL server during query
PHP hulp
24/11/2024 05:48:54TJVB tvb
17/05/2007 10:53:00Dit betekent waarschijnlijk dat je een instabiele verbinding hebt met je database of dat de verbinding wordt gesloten voordat de query afgelopen is (wat wel raar zou zijn want het is niet een hele ingewikkelde)
Koen De Spiegeleir
17/05/2007 10:59:00TJVB tvb
17/05/2007 11:07:00Moet opzich wel kunnen maar de error geeft aan dat de verbinding niet goed is (Letterlijk de verbinding verloren tijdens de uitvoer van de query)
Koen De Spiegeleir
17/05/2007 11:10:00tis juist, want heb dat geprobeerd bij kameraad thuis waar zijn mysql draait en daar werkt het vlot. Hier dus niet. Dus het is de verbinding. Bedankt jongens.