mysql <p> en <br>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bdm

bdm

25/05/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Beste,

via een html formulier wil ik een tekst in een tabel plaatsen ( een gastenboek bijvoorbeeld ) maar ik zou willlen dat ik niet steeds in dat formulier html tags moet plaatsen wanneer ik een nieuwe regel wil beginnen.

als ik de tekst uit de tabel haal en plaats deze op een pagina EN ik heb geen tags ingegeven dan wordt alles na elkaar geplaatst met als gevolg dat mijn pagina verprutst wordt hierdoor.

ik werk met divs en een backgroundimage gedefinieerd in css en alle content moet tussen de image blijven. Alle andere zaken zoals instellingen voor margins en align hebben niet geholpen. Ze werken wel vanaf de linkerkant maar niet aan de rechterkant.

Hopelijk is deze uitleg min of meer duidelijk.

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg

bdm

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 07:26:49

- SanThe -

- SanThe -

25/05/2008 16:26:00

Frank -

Frank -

25/05/2008 16:29:00
Quote Anchor link
mysql = database
<p> en <br> = html en dus de browser

Een database is geen browser, daar zet je dus geen html in. Wil je een nieuwe regel? Gebruik dan de enter, die is daar voor gemaakt. Wil je een nieuwe regel (new line, engels voor nieuwe regel) in de browser weergeven, dan gebruik je bij het weergeven van de data (en dus niet bij het opslaan!) de functie nl2br(). New line to break.

Simpel.

Bdm

bdm

25/05/2008 16:52:00
Quote Anchor link
hoi,

Ok dat werkt. Maar het is nog niet helemaal in orde, mijn zinnen zijn te lang en komen buiten de backgroundimage van mijn pagina en hierdoor wordt het verprutst.

tis net hetzelfde op de posts dat je hier doet. De tekst komt toch ook niet buiten de randen? Ik werk wel niet met tabellen..enkel divs.

tis wellicht heel eenvoudig maar ik ken ook niet alle php functies uit het hoofd.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/05/2008 18:23:00
Quote Anchor link
Dat is ook geen PHP, dat is CSS. Overflow: auto; toekennen aan je div.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.