MySQL + PHP via netwerk
Roy
07/11/2008 11:08:00Ik ben erover aan het nadenken om een facturatiescript te gaan schrijven i.s.m. een database. Nu wil ik dit echter niet online hebben staan.
Kan ik ook een MySQL server + PHP draaien via het netwerk zodat alle computers via hun browser in kunnen loggen op het facturatiesysteem?
Zo ja.. hoe? Gewoon een install doen in een map die ik ga sharen of zit het wat ingewikkelder in elkaar?
Kan ik ook een MySQL server + PHP draaien via het netwerk zodat alle computers via hun browser in kunnen loggen op het facturatiesysteem?
Zo ja.. hoe? Gewoon een install doen in een map die ik ga sharen of zit het wat ingewikkelder in elkaar?
PHP hulp
18/12/2024 02:54:39Arjan Kapteijn
07/11/2008 11:29:00Je kunt gewoon Apache, PHP en MySQL installeren op een server binnen het netwerk. Maar het lijkt mij veel verstandiger om je server gewoon te laten onderhouden door een hostingbedrijf, die hebben er verstand van. Je wilt immers niet je facturaties kwijt zijn als er een harddisk faalt, er brand uit breekt of iemand de stekker eruit trekt.
Zorg gewoon voor een goede host waar je een VPN verbinding naartoe kunt opzetten. Of desnoods via https waarbij je vervolgens alleen het ipadres van het bedrijf toegang geeft (instelling in apache en/of firewall van de server).
Zorg gewoon voor een goede host waar je een VPN verbinding naartoe kunt opzetten. Of desnoods via https waarbij je vervolgens alleen het ipadres van het bedrijf toegang geeft (instelling in apache en/of firewall van de server).
Rens nvt
07/11/2008 11:29:00Je kunt vrij eenvoudig een webservertje opzetten op een pc in je interne netwerk. Je zou dit kunnen doen met standaard installaties als WAMP, of zelfs USB server.
Als het een script is wat zakelijk binnen een bedrijf gaat draaien, en ook vrij veel gebruikt gaat worden en / of zelfs bedrijfskritisch wordt, is het te adviseren tijdig over te stappen naar een webserver binnen het bedrijf waarop je de applicatie (voor interne verbindingen) host.
Als het een script is wat zakelijk binnen een bedrijf gaat draaien, en ook vrij veel gebruikt gaat worden en / of zelfs bedrijfskritisch wordt, is het te adviseren tijdig over te stappen naar een webserver binnen het bedrijf waarop je de applicatie (voor interne verbindingen) host.