Mysql query echo met auto refresh?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ad Vertentie

Ad Vertentie

24/02/2007 08:07:00
Quote Anchor link
Ik zit weer eens te dubben op een script welke ik graag wil gaan maken.
Het is heel eenvoudig :) maar kom er toch niet uit.
Wat moet het script doen?
Per seconde (liefst realtime) de inhoud welke ik uit een mysqldatabase haal op het scherm tonen.
Het script komt te draaien op 4 werkplekken, hierdoor moet het realtime refresh hebben, en moet er een functie inkomen als één van de 4 werkplekken de 4 werkplekken in deze "melding zit" dit zichtbaar moet zijn op de andere werkplekken.

Voorbeeldje:

De gegevens welke zichtbaar zijn op het scherm zijn:
Bloemkool
Aardappel
Hobbiekip
Fruitmand

Deze gegevens worden in een ander scherm ingevoerd, en zijn dus dynamisch en variabel.
Zodra iemand (b.v. middels een a href op bloemkool klikt) dan moet de tekst bloemkool rood worden.
Zodra je op bloemkool klikt krijg je een nieuw scherm met gegevens die je kunt bewerken (maar das niet shokking).
De hoofdzaak is de verandering van de kleur, en zodra iemand niet meer met bloemkool bezig is, dat de kleur dan ook weer naar de orginele kleur gaat (dus niet meer rood is).

Ik heb er nog geen code van, omdat ik simpel weg niet weet waar ik moet beginnen. (ik ben niet bekend met AJAX)
Who can help?

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 06:19:57

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

24/02/2007 09:48:00
Quote Anchor link
er is een refresh header :)
Edit:
header("Refresh: 1; URL=\"". $SERVER['PHP_SELF'] . "\"");
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leroy Boerefijn

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.