mysql query in css?
Ik wil vb men site die helemaal met css is opgebouwd, door de admin kunnen laten aanpassen, zodat de kleuren kunnen veranderen. Dit zou dan in de css moeten gebeuren.
Is dat mogelijk?
Mvg,
Jens
Oftwel haal voor ingelogde gebruikers een eigen css op. Kijk ook eens of je kunt vinden hoe bijv HYVES dat doet
En hoe kan je die dan includen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<style type="text/css">
@import url(bestand.php);
</style>
##Bestand.php:
---------------------------------------
<?php
header("Content-Type: text/css");
?>
selector {
property: value;
}
/*Bla bla bla */
@import url(bestand.php);
</style>
##Bestand.php:
---------------------------------------
<?php
header("Content-Type: text/css");
?>
selector {
property: value;
}
/*Bla bla bla */
Ik wist dat het iets met headers zou zijn, maar wist niet precies hoe;-)
Mvg,
Jens
het probleem dan is dat ze nog altijd niet ECHT hun eigen kleuren kunnen kiezen... En dat is wat ik wil :)
Dat .php bestand geef je wel de header van een css bestand (header("Content-Type: text/css");)
En op die manier komt alles wat je echoot in je css bestand.
Je zal met php css moeten schrijven. Dat vraagt wel om parse errors
ja, is die manier veilig?
Of was die bovenstaande post met een of andere sarcasme? :D
@KlaasJan Boven:
Denk het wel, tenzij ik echt ENKEL de kleuren erin zet, niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jens V
Sla deze gegevens van een bepaalde gebruiker op in een database en creeer dan op de manier van Boris je css bestand. Je kunt dan namelijk gewoon uit de database lezen welke kleuren je nodig hebt...
Bedenk wel dat je in je database dus een aantal tabellen moet gaan toevoegen. Bijvoorbeeld een met alle mogelijke kleuren en in het geval van lettertypen ook een met al die mogelijkheden.
Kun je niet gewoon de CSS in een database zetten en dmv een textfield editten? of wil je met een soort dropmenu;s werken ofzo?
Maar dan nog zul je voor de opmaak altijd de css uit de database moeten lezen en in een bestand moeten plaatsen. Daarnaast zou ik gebruikers niet de optie geven om zelf de css code aan te passen, alleen bijvoorbeeld de kleuren maar dan door middel van vooraf ingestelde mogelijkheden.
ik had gewoon gedacht aan een scriptje (eigenlijk een heel project) en dan bij het installeren een deel kleuren kunnen opgeven, maar ik denk er juist aan dat dat helemaal niet met de database moet:)
Merci ;)
Jens