MySQL query tijd in dagdelen
2007-11-09 13:56:28 - DATETIME (tijd van)
2007-11-10 19:14:49 - DATETIME (tijd tot)
Wat ik wil weten is:
De tijd in seconden tussen die 2 data die liggen tussen:
08:00 - 19:00 uur
19:00 - 00:00 uur
Kan dit en zoja, hoe. We komen er niet uit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
*Bump*
Als je allebei iets wilt weten, betekend dat niet dat je hem voor een ander mag bumpen! Ook dit valt onder bumpen.
@wes
Ik denk dat je een CASE THEN constructie moet gebruiken. Je kan bijvoorbeeld met TIME(datumveld) de tijd extraheren. -> Als bijvoorbeeld de tijd (CASE WHEN THEN) dan kleiner is dan 8:00 (maar groter dan 0:00) begin met 8:00. Anders begin met de tijd zoals die er staat.
Zelfde idee, maar dan andersom voor de eindtijd.
Probeer dit eerst maar eens goed voor elkaar te krijgen, bijv met hulp van deze pagina:
Klik
Quote:
@Jacco
Als je allebei iets wilt weten, betekend dat niet dat je hem voor een ander mag bumpen! Ook dit valt onder bumpen.
Flauw hoor. Mag ik dan van jou even de defenitie van bumpen?
Misschien vindt je het flauw, maar je wist het eigenlijk wel!
Waar ik in elk geval voor zou zorgen, is dat de dagdelen in een aparte tabel worden gezet. Er komt een moment dat je namelijk meer dagdelen wilt hebben, dan kun je beter nu al zorgen voor die flexibiliteit. Het maakt de oplossing ook niet heel veel complexer, het kost je hooguit een (sub-) query extra.
@robert, case gaat werken tot het punt dat je van dag wisselt, gaat de pret weer niet op :/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(datum1, datum2)) ???
en dan... weet ik de totale duration... en dan per groep zeg maar :)
._.
Robert_Deiman schreef op 05.12.2007 17:32:
Misschien vindt je het flauw, maar je wist het eigenlijk wel!
Vanzelfsprekend maar kon het toch altijd proberen :P?