MysQl Server maken
@Erik
Bij mij ook
Maar controlleer je gebruikersnaam en wachtwoord. Klopt het wachtwoord echt of moet dit niet gewoon niks zijn (standaard installatie).
Bestaat de database wel?
Kan je wel inloggen in PHPMyAdmin?
Bij mij ook
Maar controlleer je gebruikersnaam en wachtwoord. Klopt het wachtwoord echt of moet dit niet gewoon niks zijn (standaard installatie).
Bestaat de database wel?
Kan je wel inloggen in PHPMyAdmin?
PHP hulp
18/11/2024 03:38:34Ilja
02/09/2006 21:32:00Ja phphmyadmin doet het wel ik heb nu dus een nieuw account aan gemaakt met mijn gegevens maar... tevergeefs weet iemand miss of ik ook een poort moet openzetten of een ander poort moet gebruiken ?
Ilja
02/09/2006 22:15:00PLease kan iemand mij helpen ? ik denk dat ik het bijna heb aleen kan ik nog niet verbinding met de mysql server maken! :(
PHP Newbie
02/09/2006 22:19:00John de Boer
02/09/2006 22:40:00Heb je de windows update ook aanstaan?
Ik heb namelijk ooit ook eens dit probleem gehad, maar na de updates werkte het weer zoals het hoorde.
De standaard-poort van MySQl is 3306.
Of heb je die misschien in je firewall niet bijgezet dat die die poort mag gebruiken?
Ik heb namelijk ooit ook eens dit probleem gehad, maar na de updates werkte het weer zoals het hoorde.
De standaard-poort van MySQl is 3306.
Of heb je die misschien in je firewall niet bijgezet dat die die poort mag gebruiken?
Voer dit PHP bestand uit, wat zie je op het scherm?
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
mysql_connect('localhost','HIER DE GEBRUIKERSNAAM','HIER HET WACHTWOORD') or die(mysql_error());
mysql_select_db('HIER DATABASE NAAM') or die(mysql_error());
?>
mysql_connect('localhost','HIER DE GEBRUIKERSNAAM','HIER HET WACHTWOORD') or die(mysql_error());
mysql_select_db('HIER DATABASE NAAM') or die(mysql_error());
?>
Ilja
02/09/2006 23:03:00Dan is het juist goed. Vul nu exact dezelfde gegevens in in phpBB installatie en hij zou het moeten doen.
Ilja
02/09/2006 23:09:00Ilja
02/09/2006 23:11:00Your admin username has been created. At this point your basic installation is complete. You will now be taken to a screen which will allow you to administer your new installation. Please be sure to check the General Configuration details and make any required changes. Thank you for choosing phpBB 2.
Yeah Heeeeeel erg bedankt allemaal! ik was er al heel lang naar opzoek en nu doet hij het :D
Yeah Heeeeeel erg bedankt allemaal! ik was er al heel lang naar opzoek en nu doet hij het :D