MySQL: Subtiel verschill NULL en 0 bij float type.
Arend a
01/04/2004 00:02:00Eindelijk is het zover, hoera.
Ik heb bij mysql (zowel 4.xx.xx en 3.xx.xx) een probleem bij een datatype float (6,2): bij het inserten van data wordt de waarde NULL automatisch geconverteerd naar 0.00. De column staat NULL toe (niet een NOT NULL column. Nu wil ik heel graag het subtiele verschil tussen '0.00' en NULL weergeven, dit is namelijk niet ingevuld, of gewoon het cijfermatige NULL. Echter, MySQL wil hier niet aan meewerken, bij google weet ik het zo niet te vinden.
Iemand?
Ik heb bij mysql (zowel 4.xx.xx en 3.xx.xx) een probleem bij een datatype float (6,2): bij het inserten van data wordt de waarde NULL automatisch geconverteerd naar 0.00. De column staat NULL toe (niet een NOT NULL column. Nu wil ik heel graag het subtiele verschil tussen '0.00' en NULL weergeven, dit is namelijk niet ingevuld, of gewoon het cijfermatige NULL. Echter, MySQL wil hier niet aan meewerken, bij google weet ik het zo niet te vinden.
Iemand?
PHP hulp
29/11/2024 08:32:39Arend a
01/04/2004 00:44:00Goed, had niets met mysql te maken. Blaat, het accepteer precies zoals ik het will NULL, maar bij het inserten via het aapie ging dr iets fout, dus heb ik het even alternatief moeten inserten.
Grtz,
Adje
Grtz,
Adje
Rick
01/04/2004 02:39:00ik was al verbijsterd, arend met een probleem :|
ik vraag me af of ik hier ooit nog eens met een echt probleem kom :P
ik vraag me af of ik hier ooit nog eens met een echt probleem kom :P