MYSQL to many connections

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

20/07/2004 12:19:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb een vraag over mysql. Op diverse sites
die ook mysql gebruiken kom ik de foutmelding

to many connections

tegen

ik neem aan dat dit komt door het aantal aanvragen aan de SQL server

wat kan je hier tegen doen om dit te voorkomen

groeten edwin

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 03:20:22

Eris -

Eris -

20/07/2004 12:48:00
Quote Anchor link
Als de server van jouw is.

reboten. En alle website even nalopen om ze persistente connecties maken en of ze worden afgesloten. Zoniet dat doen.

Een mysql server kan maximaal xxxxx verbindingen per keer verwerken en als ze niet worden afgesloten blijven ze gewoon bestaan en raakt de server over belast :)

Alfred -

Alfred -

20/07/2004 13:02:00
Quote Anchor link
Hier heb ik even een vraagje over ;)
Een mysql connectie, sluit zichzelf af als men de browser sluit veronderstel ik?
Dus die fout kan men enkel hebben als de site echt volzit met bezoekers?
Ben even in de war geraakt...

Mitch X

Mitch X

20/07/2004 13:31:00
Quote Anchor link
Je kan het daarom beter zo doen :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
mysql_select_db("dbname", mysql_connect("localhost", "naam", "pass"));
# Queries ...
mysql_close();
?>

Eris -

Eris -

20/07/2004 14:46:00
Quote Anchor link
Bij mysql_connect wordt wordt de conectie na het uitvoeren verbroken. Alleen bij mysql_pconnect is dit het niet het geval en blijft de verbinding gewoon bestaan ook al sluit je de browser. En daar om je na het eindigen van het script de verbinding sluiten doormiddel van mysql_close(); Anders onstaan er te veel verbindingen en kan de mysql server het niet meer aan.

Te veel bezoekers lijkt mij sterk want het zal pas wel zijn bij xxxxx bezoekers per seconden ;)

Eris -

Eris -

20/07/2004 14:46:00
Quote Anchor link
Edit:
1 keer is genoeg ;)
Gewijzigd op 20/07/2004 15:23:00 door Eris -

Arend a

Arend a

20/07/2004 15:57:00
Quote Anchor link
Het sluiten van de browser heeft *NIETS* te maken met het sluiten van een mysql_connectie. mysql_pconnect moet maar net ondersteund worden.. en dit houd in dat de connectie na het aflopen van php script (Niet het sluiten van de browser) open blijft - en bij een volgend script hergebruikt wordt.

In principe moet je gewoon mysql_close gebruiken.

21/07/2004 10:02:00
Quote Anchor link
dus zoals Mitch aangaf is de beste methode

Je kan het daarom beter zo doen :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
mysql_select_db("dbname", mysql_connect("localhost", "naam", "pass"));
# Queries ...
mysql_close();
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.