[MySQL] verbetering structuur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Kevin Tuns

Kevin Tuns

10/11/2007 15:57:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 10.11.2007 15:53:
Met de tabel 'ban' lijkt me niet zoveel verkeerd. Hier heb je namelijk een 1-op-veel relatie als je ook met tijdelijke bans werkt en je een geschiedenis bij wilt houden.

Maar alle gegevens uit ledenopties en ledeninfo horen gewoon in de ledentabel thuis.

Klopt helemaal, ik werk namelijk ook met tijdelijke bans, bans zonder dat het een lid is + ik zou graag een geschiedenis willen hebben zodat ik het later nog is na kan lezen.

Omdat jullie die leden tabelen onzin vinden heb ik ze maar even teruggeplaast.. Zo dan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kevin Tuns

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 20:42:58

Joren de Wit

Joren de Wit

10/11/2007 16:02:00
Quote Anchor link
Beter. Zou je in je ban tabel ook niet een kolom opnemen waarop de ban afgelopen is? Op die manier kun je een ban ook automatisch laten aflopen.

Bij een DATE hoor je ook op te geven of de waarde wel of geen NULL mag zijn. Dat zul je dus ook nog even moeten veranderen.

Kevin Tuns

Kevin Tuns

10/11/2007 16:05:00
Quote Anchor link
Aangepast. Zijn de foreign keys trouwens goed? Ik heb er veel over gelezen, maar heb geen idee of ik ze goed heb toegepast.

Joren de Wit

Joren de Wit

10/11/2007 16:10:00
Quote Anchor link
Zien er goed uit. Je moet je alleen afvragen of je wilt dat het levelid van een gebruiker NULL wordt zodra zijn huidige levelid uit de levels tabel verwijderd wordt.

Logischer zou misschien zijn om het verwijderen te voorkomen door ON DELETE RESTRICT te gebruiken.

Kevin Tuns

Kevin Tuns

10/11/2007 16:12:00
Quote Anchor link
waar staat die RESTRICT dan precies voor en wat zal die doen?

Joren de Wit

Joren de Wit

10/11/2007 16:15:00
Quote Anchor link
Zie de MySQL handleiding voor uitleg over de verschillende opties.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.