mysql zoeken tussen waarde of 0
roy marijnissen
08/03/2015 01:57:18Ik heb onderstaande code waarmee ik een kleine zoekfunctie heb. Wat er nu gebeurt is dat ik een minimum waarde (getal1) en een maximum waarde (getal2) invoer en met onderstaande code wordt dan alles in de database dat tussen deze waarde ligt meegenomen. Werkt allemaal perfect tot zover. Alleen wat ik nu wil is dat hij naast de minimum en maximum waarde die word meegegeven ten alle tijden ook een 'snelheid' van '0' meeneemt in de resultaten. Als bijvoorbeeld word gekozen voor een getal tussen de 100 en de 200 dan moet hij als output alle waarde tussen de 100 en de 200 laten zien EN een waarde van 0. Hoe kan ik dit doen in deze code?
Quote:
$sql="SELECT * FROM aanbieders WHERE snelheid >= '$getal1' AND snelheid <= '$getal2'";
PHP hulp
27/11/2024 18:00:06Frank Nietbelangrijk
08/03/2015 02:26:29je hoeft numerieke waardes niet tussen quotes ( ' ) te plaatsen.
Eddy E
08/03/2015 08:26:27Wellicht is BETWEEN beter in dit geval? Sowieso minder typegevoelig (=, >, >= of =>) en je hebt geen haakjes nodig.
John D
08/03/2015 10:44:11==>> Wellicht is BETWEEN beter in dit geval
Staat wel wat netter en is makkelijker uitschrijven maar 'beter' is het niet echt.
De parser maakt er intern toch weer >= AND <= van. In feite maakt het dus niet uit.
Staat wel wat netter en is makkelijker uitschrijven maar 'beter' is het niet echt.
De parser maakt er intern toch weer >= AND <= van. In feite maakt het dus niet uit.
Frank Nietbelangrijk
08/03/2015 10:53:09Soms zijn meerdere methodes gewoon goed :-)
Toch is de aanvulling van Eddy wel welkom omdat de Topicstarter zodoende kan kiezen uit meerdere methoden en zelf zijn voorkeur kan bepalen.
Toch is de aanvulling van Eddy wel welkom omdat de Topicstarter zodoende kan kiezen uit meerdere methoden en zelf zijn voorkeur kan bepalen.