mysql zoeken tussen waarde of 0

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy marijnissen

roy marijnissen

08/03/2015 01:57:18
Quote Anchor link
Ik heb onderstaande code waarmee ik een kleine zoekfunctie heb. Wat er nu gebeurt is dat ik een minimum waarde (getal1) en een maximum waarde (getal2) invoer en met onderstaande code wordt dan alles in de database dat tussen deze waarde ligt meegenomen. Werkt allemaal perfect tot zover. Alleen wat ik nu wil is dat hij naast de minimum en maximum waarde die word meegegeven ten alle tijden ook een 'snelheid' van '0' meeneemt in de resultaten. Als bijvoorbeeld word gekozen voor een getal tussen de 100 en de 200 dan moet hij als output alle waarde tussen de 100 en de 200 laten zien EN een waarde van 0. Hoe kan ik dit doen in deze code?



Quote:
$sql="SELECT * FROM aanbieders WHERE snelheid >= '$getal1' AND snelheid <= '$getal2'";
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 05:28:14
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/03/2015 02:26:29
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM aanbieders WHERE ( snelheid >= 100 AND snelheid <= 200 ) OR snelheid=0


je hoeft numerieke waardes niet tussen quotes ( ' ) te plaatsen.
 
Eddy E

Eddy E

08/03/2015 08:26:27
Quote Anchor link
Wellicht is BETWEEN beter in dit geval? Sowieso minder typegevoelig (=, >, >= of =>) en je hebt geen haakjes nodig.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT *
FROM aanbieders
WHERE snelheid BETWEEN 100 AND 200
OR snelheid = 0
OR snelheid IS NULL
ORDER BY snelheid DESC
 
John D

John D

08/03/2015 10:44:11
Quote Anchor link
==>> Wellicht is BETWEEN beter in dit geval
Staat wel wat netter en is makkelijker uitschrijven maar 'beter' is het niet echt.
De parser maakt er intern toch weer >= AND <= van. In feite maakt het dus niet uit.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/03/2015 10:53:09
Quote Anchor link
Soms zijn meerdere methodes gewoon goed :-)
Toch is de aanvulling van Eddy wel welkom omdat de Topicstarter zodoende kan kiezen uit meerdere methoden en zelf zijn voorkeur kan bepalen.
 
Roy marijnissen

roy marijnissen

08/03/2015 12:39:01
Quote Anchor link
Zo simpel was het dus :) Thanks voor de hulp!!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.