MYSQL?
Maar de opties die ik erin wil hebben, werkt niet alleen met Access, dus ben ik met sql gaan werken.
Ik heb nu de sql server geinstalleerd en geconfigureerd.
Nu wil ik bijvoorbeeld testen of sql nu wel werkt, maar loopt steeds vast op een regel waar iets staat met: "mysql".
Moet ik misschien nog wat installeren? zodat het wel werkt?
En ik heb nu alles draaien met access, hoe kan ik deze gegevens precies hetzelfde maken alleen dan in sql??
Heb je niet een duidelijkere foutmelding?
En SQL en MySql zijn twee verschillende dingen.
Maar ik heb sql server nu draaien, en werkt goed en goed ingesteld.
Moet je dan ook mysql installeeren? omdat die elke keer daarop vast loopt, foutmeldingen zoals:
\\\\\\\\\\\
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\Website\JP\Num\pag.php on line 14
\\\\\\\\\\\\
Wat moet ik nu allemaal doen om een php script met sql draaiend te maken??
Excuses, maar ben nog niet zo ervaren met sql....
Gewijzigd op 12/09/2005 13:18:00 door Dirk B
Quote:
Moet je dan ook mysql installeeren? omdat die elke keer daarop vast loopt, foutmeldingen zoals:
MySQL moet geinstalleed zijn & werken als je dit wil gebruiken ja ;... :-/
Want als ik in dit programma connectie probeer te maken, geeft die elke keer een foutmelding dat die geen connectie kan maken.
wat kan er fout gaan elke keer?
Hoe kan ik trouwens testen of mysql werkt?
Gewijzigd op 12/09/2005 13:35:00 door Dirk B
Ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt... Als je met MySQL databases wil werken, zal je de MySQL Server moeten draaien lijkt me... Dus andere 'programmas' zal moeilijk gaan... Je kan PHPMyAdmin eens proberen, (kan je gebruiken om al je databases te beheren), en deze zal al dan niet een error geven dan (Iets als "De server reageert niet)... (Kan je vinden met Google)
Maar als ik met phpMyAdmin werk zometeen, doet dan de code van mysql...etc het wel allemaal?
In de bin directory van mysql staan verschillende executables. Afhankelijk van je OS moet je 1 van deze opstarten om je mysql server draaiende te krijgen. Op deze manier zou je dus ook zonder de PHPMYADMIN verbinding kunnen maken met je mysql server. In mijn geval moet ik meestal de mysqld-nt.exe opstarten
Echt ik heb nu alles opties geprobeerd, dus ook bij sql server opties geprobeerd, zodat mysql werkt, maar pakt het gewoon niet.
En ik heb het wel hard nodig, want ik moet mijn scripts aan de praat kunnen krijgen....
Gewijzigd op 12/09/2005 15:39:00 door Dirk B
Je kan MySQL ook als service installeren, dat werkt een stuk makkelijk. Open het configuratiescherm->computerbeheer->services en kijk of MySQL erbij staat. Staat die erbij, kijk dan of de service gestart is.
Als dat het geval is, kan je winmysqladmin starten: heb je een groen lichtje dan werkt het, een rood lichtje en MySQL staat uit.
Je kan het ook checken door het pad naar de bin-directory van MySQL in te voeren in de commandprompt, bijv.:
C:\mysql\bin
Dan voer je 'mysql -u root -p' * in. MySQL zal naar je password vragen en vervolgens iets melden als 'Welcome to the MySQL monitor'. Zie je dat, dan werkt alles naar behoren en moet je bij foutmeldingen naar je php.ini bestand kijken (locaties dll-bestanden bijv.). Krijg je een foutmelding, dan zit er iets nog niet goed.
Post dan je foutmelding hier.
*: zonder aanhalingstekens!
Edit:
En vergeet ook niet na iedere wijziging de webserver (Apache?) te herstarten.
Gewijzigd op 12/09/2005 15:44:00 door Winston Smith