MySql5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

03/06/2006 14:02:00
Quote Anchor link
Beste phphulpers,

Ik heb een aantal probleempjes.
De server waar ik host is vanacht geupdate naar php5 en mysql5. Nou doet me site een beetje raar vanaf dat ik inlog. Je ziet bijv eerst het inlogscherm in het menu met daaronder 2 links "registreren" en "wachtwoord opvragen" Nou moet het inlogscherm en die 2 links verdwijnen als je bent ingelogt en komen te staan "Je bent ingelogt als..." en een aantal links zoals "Priveberichten" , "instellingen" , etc.
Wat nou gebeurt is dat ik het inlogscherm met 2 links heb. Ik log in. Inlogscherm verdwijnt maar de 2 links blijven staan. En link priveberichen enzo wordt ook niet getoond.
En zo zijn er op het forum ook een paar kleine dingetjes.

Ik draai localhost php5 en mysql4 en werkt perfect. Site heeft voor vannacht ook altijd prima op de host gedraait (php4 en mysql4)

Nou is m'n vraag hoe dit kan en wat het verschil dan is tussen Mysql 4 en 5? want aan php5 lijkt me niet dat het dan ligt.

Ik heb trouwens even geprobeert de nieuwe versie van AppServ te installeren (AppServ 2.5.5) maar ik heb nou als ik op PhpMyAdmin inlog dat er staat "MySQL 5.0.16-nt draait op localhost als root@localhost" Maar in mijn phpinfo staat "Mysql Client API version 4.1.7"

Zou iemand mij verder kunnen helpen? Of moet ik een stukje script posten?

Bvd!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 04:08:06

Michael -

Michael -

03/06/2006 14:21:00
Quote Anchor link
uhh... ik log net in op het CP van m'n host. Ik zie dat het nog wel Mysql 4 is. Dan moet het wel aan Php5 liggen? of mysql data beschadigd ofzo? Ik draai localhost ook Php5 dus dan snap ik het niet.

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

03/06/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat nou gebeurt is dat ik het inlogscherm met 2 links heb. Ik log in. Inlogscherm verdwijnt maar de 2 links blijven staan. En link priveberichen enzo wordt ook niet getoond.
En zo zijn er op het forum ook een paar kleine dingetjes.

Zonder code valt hier weinig over te zeggen, maar ik gok op superglobals.

Quote:
Ik heb trouwens even geprobeert de nieuwe versie van AppServ te installeren (AppServ 2.5.5) maar ik heb nou als ik op PhpMyAdmin inlog dat er staat "MySQL 5.0.16-nt draait op localhost als root@localhost" Maar in mijn phpinfo staat "Mysql Client API version 4.1.7"

Let op!!! PHP en MySQL hebben NIETS met elkaar te maken, ze draaien gewoon los van elkaar. Die Client API version 4.1.7 duidt op de ondersteuning voor MySQL welke in PHP zit ingebakken, je phpinfo heeft dus niets (en dan ook echt niets) met MySQL-server te maken

Michael -

Michael -

03/06/2006 14:40:00
Quote Anchor link
@ Remco dankje voor je reactie!
Dus ik heb wel Mysql 5 dan nou neem ik aan :)

Maar op de hosting en localhost heb ik dan Php5. Raar dat het dan op de 1 wel werkt en de ander niet.

Stukje van het menu:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
if(empty($_SESSION['user_id']))
{

$userid = $_COOKIE['user_id'];
}
else {
$userid = $_SESSION['user_id'];
}

if(empty($userid))
{

include("leftlogin.php");
echo "<a href=\"opvragen.php\">Gegevens opvragen</a><br>";
echo "<a href=\"registreer.php\">Registreer</a><br>";
}
else {
$sql = "SELECT gebruikersnaam,status FROM gebruikers WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
$query = mysql_query($sql);
$rij = mysql_fetch_object($query);
$gebruikersnaam = htmlspecialchars($rij->gebruikersnaam);
$_SESSION['username'] = $gebruikersnaam;
echo "Ingelogd als: $_SESSION[username]<br>\n";
// rest van de linkjes en zooi
?>

Edit: Er beginnen nou langzaam dingen te verbeteren.
Ik merk nou ook dat ik in het Forum niet naar Algemeen enzo kan gaan. (Klik en er gebeurt gewoon niks, blijft op de zelfde pagina) en ik kan niet eens een topic wijzigen als admin. Ik zal even zelf verder prutsen en hoop dat het verder lukt.

Maar nou snap ik nog niet hoe het kan dat ik lokaal php5 heb en alles werkt en op de hosting niet.

Edit2: Zucht het heeft in iedergeval wel met de Super Globals te maken. Want het begint nou steeds beter te werken. Ik zal stukken maar even moeten rescripten dan en dan moet het lukken hoop ik. Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Frank -

Frank -

03/06/2006 15:02:00
Quote Anchor link
Begin je scripts altijd met error_reporting(E_ALL); en zeker wanneer je aan het debuggen bent.

Verder controleer je niet of variabelen wel bestaan, isset() is de aangewezen functie hiervoor.

Tenslotte moet je ook je meer aan foutafhandeling gaan doen. Er is niet 1 reden om aan te nemen dat een query lukt, die gaan vroeg of laat altijd fout. Dus controleer of $query (rare naam trouwens, het is geen query maar een result) wel TRUE is.

Michael -

Michael -

03/06/2006 16:19:00
Quote Anchor link
Als het beestje maar een naam heeft :P
Maar bedankt voor je post! En ik moet zeker meer aan foutafhandeling doen, dat merk je nou wel weer.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.