mysqldump o bytes
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
De mysqlDaemon ... klik: hier
@SanThe: GOED BEZIG!
* edit: link pakte niet goed vanwege underscore ... nu wel goed
Gewijzigd op 20/10/2016 02:34:54 door Ozzie PHP
Heel erg bedankt weer hoor.
Succes.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
/etc/cron.daily/logrotate:
/usr/bin/mysqladmin: refresh failed; error: 'Unknown error'
error: error running shared postrotate script for '/var/log/mysql.log /var/log/mysql/mysql.log /var/log/mysql/mysql-slow.log /var/log/mysql/error.log '
run-parts: /etc/cron.daily/logrotate exited with return code 1
/usr/bin/mysqladmin: refresh failed; error: 'Unknown error'
error: error running shared postrotate script for '/var/log/mysql.log /var/log/mysql/mysql.log /var/log/mysql/mysql-slow.log /var/log/mysql/error.log '
run-parts: /etc/cron.daily/logrotate exited with return code 1
Bestaan die logfiles?
/var/log/mysql.log
/var/log/mysql/mysql.log
/var/log/mysql/mysql-slow.log
/var/log/mysql/error.log
Toevoeging op 20/10/2016 14:08:54:
En deze?
/var/log/mysqld.log
Deze bestaan niet:
/var/log/mysql/mysql.log
/var/log/mysql/mysql-slow.log
Gewijzigd op 20/10/2016 14:36:20 door - SanThe -
Oct 20 06:25 error.log deze ook
Oct 20 02:14 mysqld.log
Misschien een idee om mysql te verwijderen en opnieuw te installeren?
Marina janssen op 20/10/2016 15:05:11:
Oct 20 06:25 mysql.log deze is leeg
In je my.cnf heb je aangegeven dat de logfile /var/log/mysqld.log is (let op de 'd'). De logrotate-configuratie kijkt echter (onder andere) naar /var/log/mysql.log (zonder 'd').
Logrotate heeft nu na het roteren nieuwe (lege) logbestanden aangemaakt, zodat je de volgende keer de foutmelding niet meer zult zien. Maar het echte 'probleem' is nog niet opgelost, want die mysqld.log wordt niet meegenomen in de rotatie.
Dit kun je verhelpen door in de logrotate-config de juiste (pad)namen aan te geven van de bestanden die moeten worden geroteerd. Waarschijnlijk staat die configuratie in /etc/logrotate.d/mysql (maar dat kan in theorie afhankelijk zijn van de gebruikte Linux-distributie).
Gewijzigd op 20/10/2016 17:46:58 door Willem vp
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
# - I put everything in one block and added sharedscripts, so that mysql gets
# flush-logs'd only once.
# Else the binary logs would automatically increase by n times every day.
/var/log/mysql.log /var/log/mysql/mysql.log /var/log/mysql/mysql-slow.log /var/log/mysql/error.log {
daily
rotate 7
missingok
create 640 mysql adm
compress
sharedscripts
postrotate
test -x /usr/bin/mysqladmin || exit 0
# If this fails, check debian.conf!
MYADMIN="/usr/bin/mysqladmin --defaults-file=/etc/mysql/debian.cnf"
if [ -z "`$MYADMIN ping 2>/dev/null`" ]; then
# Really no mysqld or rather a missing debian-sys-maint user?
# If this occurs and is not a error please report a bug.
#if ps cax | grep -q mysqld; then
if killall -q -s0 -umysql mysqld; then
exit 1
fi
else
$MYADMIN flush-logs
fi
endscript
}
# flush-logs'd only once.
# Else the binary logs would automatically increase by n times every day.
/var/log/mysql.log /var/log/mysql/mysql.log /var/log/mysql/mysql-slow.log /var/log/mysql/error.log {
daily
rotate 7
missingok
create 640 mysql adm
compress
sharedscripts
postrotate
test -x /usr/bin/mysqladmin || exit 0
# If this fails, check debian.conf!
MYADMIN="/usr/bin/mysqladmin --defaults-file=/etc/mysql/debian.cnf"
if [ -z "`$MYADMIN ping 2>/dev/null`" ]; then
# Really no mysqld or rather a missing debian-sys-maint user?
# If this occurs and is not a error please report a bug.
#if ps cax | grep -q mysqld; then
if killall -q -s0 -umysql mysqld; then
exit 1
fi
else
$MYADMIN flush-logs
fi
endscript
}
Ok, dus /var/log/mysqld.log zet ik erbij als ik het goed begrijp...en moet ik dan iets herstarten?
Ik zou adviseren om je my.cnf te reverten naar distributie standaard, omdat je anders bij elke update spul moet gaan wijzigen aan je logrotate configuratie. Zorg ervoor dat de paden naar logfiles in my.cnf overeenstemmen met wat er in logrotate staat, niet andersom.
Gewijzigd op 20/10/2016 18:47:06 door marina janssen
Je hoeft niets te herstarten. Logrotate wordt gestart via cron.daily, dus er zijn geen processen die blijven draaien en daardoor op de hoogte gebracht moeten worden van wijzigingen.
> omdat je anders bij elke update spul moet gaan wijzigen aan je logrotate configuratie
Geen idee hoe dit bij Debian werkt, maar het gedrag dat hier wordt beschreven, herken ik niet. ;-) Ik werk zelf vooral met CentOS en Fedora, en wanneer de installer ziet dat je een configbestand hebt dat afwijkt van de distributieversie, wordt de distri-config ernaast gezet met een andere extensie. Het is verstandig om dan wel even te kijken of er nog instellingen zijn die je moet overnemen in je eigen config.
Overigens ben ik het niet oneens met Ben. Als je geen specifieke reden hebt om af te wijken (en zeker als je geen ervaring hebt met systeembeheer), maak je het voor je zelf een stuk eenvoudiger als je voor dit soort dingen de standaard instellingen gebruikt.
Willem, je hebt gelijk, echter ken ik het gedrag van de meeste mensen, "oh nieuwe config vanuit debian, overwrite". Bij CentOS, Fedora etc is het per package verschillend wat er gebeurt; de ene package plaatst een .rpmnew en laat je config ongemoeid, de ander zet een .rpmsave en verandert je config.
en daarna mysql weer geinstalleerd met Daarna herstart van Apache
Ik ging even kijken of etc/my.cnf was veranderd nu maar die is helemaal hetzelfde gebleven, maar toen zag ik dat er in /etc/mysql ook een my.cnf was ...
Nou, ik heb geprobeerd alles te verwijderen met Ik ging even kijken of etc/my.cnf was veranderd nu maar die is helemaal hetzelfde gebleven, maar toen zag ik dat er in /etc/mysql ook een my.cnf was ...
Gewijzigd op 20/10/2016 23:23:44 door marina janssen
Op debian wordt in principe /etc/mysql/my.cnf gebruikt. Weet je zeker dat mysql vanuit de standaard packages geinstalleerd *was*?
Nee, ik wist echt van niks toen ik begon, gewoon wat tutorials gevolgd (ik wist bv niet dat de ene linuxdistr. de andere niet was) dus ik heb vast wel eens een tutorial gevolgd die niet bedoeld was voor Jessie.
Gewijzigd op 20/10/2016 23:46:45 door Ben van Velzen
Dus etc/my.cnf nu nutteloos omdat etc/mysql/my.cnf wordt gebruikt?