[MySql]Hoe moet ik dit aanpakken?...
DDragonz
02/09/2008 17:28:00Hallo,
Ik ben bezig met een occasionscript. Ik heb daarvoor nu 3 tabel(tot nu toe). Ik heb 1 tabel met alles gegevens van de auto, verder 1 tabel waar alle(!) mogelijke opties instaan en als laaste een tabel die de eerste 2 verbind en zo dus laat weten welke auto wat van opties heeft:
Nou weet ik dus niet, hoe ik dit nu in 1 sql opdracht kan doen. Dat is toch mogenlijk, of niet? Of moet je nou echt eerst: "select idopties from verbindopties where idauto='de id van auto'" en dan met behulp van een loop een voor een alles ophalen met: "select beschrijving from opties where idopties = idopties[$i]"
Dus hoe kan ik dit doen met zo min mogelijk query request?
Alvast bedankt,
Ilyes
Ik ben bezig met een occasionscript. Ik heb daarvoor nu 3 tabel(tot nu toe). Ik heb 1 tabel met alles gegevens van de auto, verder 1 tabel waar alle(!) mogelijke opties instaan en als laaste een tabel die de eerste 2 verbind en zo dus laat weten welke auto wat van opties heeft:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Tabelnaam: autos
-----
idauto
merk
type
kleur
...
enz
Tabelnaam: opties
idopties
beschrijving
Tabelnaam: verbindopties
idauto
idopties
-----
idauto
merk
type
kleur
...
enz
Tabelnaam: opties
idopties
beschrijving
Tabelnaam: verbindopties
idauto
idopties
Nou weet ik dus niet, hoe ik dit nu in 1 sql opdracht kan doen. Dat is toch mogenlijk, of niet? Of moet je nou echt eerst: "select idopties from verbindopties where idauto='de id van auto'" en dan met behulp van een loop een voor een alles ophalen met: "select beschrijving from opties where idopties = idopties[$i]"
Dus hoe kan ik dit doen met zo min mogelijk query request?
Alvast bedankt,
Ilyes
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.