mysqli vervangen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »
Martin

martin

26/10/2006 15:31:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal! ik heb een tijd terug een website gemaakt die helemaal werkte. Ik draaide hem altijd gewoon lokaal vanaf mn laptop. Nu heb ik sinds kort een eigen domein. Nu blijkt dus dat die website niet werkt. Het komt doordat ik toen der tijd gebruikt maakte van mysqli... Dat werkt blijkbaar niet op deze server (one.com). Ik heb al php5 aangezet, maar dat maakt geen verschil. Er is vast wel een makkelijke manier om wat code te vervangen? Ben al een tijdje bezig, maar het werkt niet echt. Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat weg moet en wat daarvoor in de plaats moet. PHP is alweer zo lang geleden voor me.... Ik zal hieronder even de code plakken (deze code vraagt recepten voor cocktails op)...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php
require 'verbinding.php';
$query = "SELECT * FROM recepten ORDER BY naamCocktail";

// creeer query
$sortering = $_GET['sortering'];
if(isSet($sortering))
$query = "SELECT * FROM recepten where ingredienten LIKE '%$sortering%' ORDER BY naamCocktail";

// creeer query
$sortering2 = $_GET['sortering2'];
if(isSet($sortering2))
$query = "SELECT * FROM recepten where naamPoster = 'gall' ORDER BY naamCocktail";

// creeer query
$sortering3 = $_GET['sortering3'];
if(isSet($sortering3))
$query = "SELECT * FROM recepten where naamPoster != 'gall' ORDER BY naamCocktail";

// creeer query
$sortering4 = $_GET['sortering4'];
if(isSet($sortering4))
$query = "SELECT * FROM recepten ORDER BY naamCocktail";

// voer query uit
if ($result = $mysqli->query($query)) {

// controleer of we gegevens terug krijgen
if ($result->num_rows > 0) {

// ja, laat ze dan zien
echo"";                

while($row = $result->fetch_array()) {
echo "<a href='receptpagina.php?id=$row[0]'>• $row[1]<br></a>"
;}

// opschonen geheugenruimte
$result->close();
}}

// geef foutboodschap
else {
echo 'Fout in query: $query ' . $mysqli->error;
}

// sluit verbinding
$mysqli->close();

?>

HIERONDER NOG EVEN DE ERROR DIE IK AAN HET BEGIN KRIJG (heb er al aardig wat gezien terwijl ik het zelf probeerde op te lossen).

Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in /customers/martinvdberg.nl/martinvdberg.nl/httpd.www/gall/recepten.php on line 26 (26 aangepast, zodat het klopt met de regels in mijn bericht)

In ieder geval vast bedankt voor de moeite!
groeten,
Martin
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 09:25:44

Jelmer -

Jelmer -

26/10/2006 15:43:00
Quote Anchor link
2 mogelijkheden: zelf een 'wrapper' maken voor mysql_query en mysql_select_db e.d, zodat je als het ware de mysqli-klasse namaakt.

Of overal gebruik gaan maken van mysql_query, mysql_select_db, mysql_fetch_assoc enz. enz.

- wes  -

- wes -

26/10/2006 15:44:00
Quote Anchor link
in mysqli MOET je je database connectie in je query meegeven

mysqli_query($link,$sqlstatement) op die manier

Frank -

Frank -

26/10/2006 15:58:00
Quote Anchor link
Die query kun je veel eenvoudiger maken, met name wat betreft het onderhoud. De enige variabele is de inhoud van $_GET['sortering']:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
if (isset($_GET['sortering'])) {
    switch ($_GET['sortering']) {
        case
1:
            $where = " where ingredienten LIKE '%$sortering%' ";
            break;
        case
2:
            $where = " where naamPoster = 'gall' ";
            break;
        case
3:
            $where = " where naamPoster != 'gall' ";
            break;
        default:

$where = "";
            break;
    }    
}

else {
    $where = "";
}

$query = "SELECT * FROM recepten".$where."ORDER BY naamCocktail";
?>

Je hebt dus niet diverse $_GET's nodig om een sortering te maken, geef $_GET['sortering'] verschillende waardes, in dit geval 1, 2 of 3. Iedere andere waarde zal de default opleveren.

Martin

martin

26/10/2006 16:17:00
Quote Anchor link
bedankt voor de reacties... het wordt me wat te ingewikkeld, dus ik maak er wel gewoon mysql-queries van...

kan iemand mij nog uitleggen waarom mysqli niet werkt bij one.com? wordt het weinig gebruikt ofzo? iemand vertelde me dat het php5 was... (dat heb ik aangevinkt bij one.com)...

- wes  -

- wes -

26/10/2006 16:17:00
Quote Anchor link
het word niet echt veel ondersteund nog, wat jammer is omdat mysqli een stuk sneller lookups kan doen. vraag het ze zou ik zeggen

Martin

martin

26/10/2006 18:47:00
Quote Anchor link
nou, ik heb het gevraagd... enige wat ze kunnen zeggen is dat hun servers mysqli niet ondersteunen....

ik heb veel aan kunnen passen naar mysql, maar in een paar gevallen blijft het lastig en kom ik er voorlopig nog niet uit.. irritant zeg

Kalle P

Kalle P

26/10/2006 18:49:00
Quote Anchor link
@Frank
Het mooie van de switch is de default, kortom je hebt die if en else niet nodig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.