Mysqli_error()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 14:28:27
Quote Anchor link
Ik wil een update uitvoeren maar dat lukt - ineens - niet meer. Een update een minuut eerder lukte wel en toen niet meer. Ik krijg de foutmelding
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
"mysqli_error() expects exactly 1 argument, 0 given in C:\wamp\www\modellenEdit.php on line 44"

Eerst dacht ik dat ik verboden tekens wilde plaatsen zoals / of dat ik tekst wilde plaatsen in een kolom voor alleen cijfers, maar dat bleek niet het geval te zijn.

Hieronder een deel van het script regel 6 t/m 44.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
"{ //query samenstellen
    $queryUpdate =
        "UPDATE
            modellen
        SET
            merk = '".$_POST['merk']."',
            artikelnummer = '".$_POST['artikel']."',
            maatschappij = '".$_POST['maatschappij']."',
            soort = '".$_POST['soort']."',
            bedrijf = '".$_POST['bedrijf']."',
            reeks = '".$_POST['reeks']."',
            klasse = '".$_POST['klasse']."',
            asindeling = '".$_POST['asindeling']."',
            lengte = '".$_POST['lengte']."',
            interieur = '".$_POST['interieur']."',
            verlichting = '".$_POST['verlichting']."',
            tijdperk = '".$_POST['tijdperk']."',
            aantal = '".$_POST['aantal']."',
            railsysteem = '".$_POST['railsysteem']."',
            stroomsoort = '".$_POST['stroomsoort']."',
            wielmerk = '".$_POST['wielmerk']."',
            wieldiameter = '".$_POST['wieldiameter']."',
            wielaslengte = '".$_POST['wielaslengte']."',
            motor = '".$_POST['motor']."',
            gemotoriseerd = '".$_POST['gemotoriseerd']."',
            decoder = '".$_POST['decoder']."',
            protocol = '".$_POST['protocol']."',
            adres = '".$_POST['adres']."',
            consist_adres = '".$_POST['consistadres']."',
            bijzonderheden = '".$_POST['bijzonder']."',
            extra_informatie = '".$_POST['extra']."',
            modelinfo = '".$_POST['modelinfo']."',
            categorie = '".$_POST['categorie']."',
            afbeelding = '".$_POST['afbeelding']."',
            OVP = '".$_POST['ovp']."',
            start_set = '".$_POST['set']."'
        WHERE
            id=".$_POST['id'];
    $resultEdit = mysqli_query($db, $queryUpdate) or die("Wijzigen is niet gelukt.<br />" . mysqli_error() . "<br /> Query: " . $queryUpdate);


Is de variabele $queryUpdate leeg? Is de syntaxis van mysqli_query verkeerd?
$db is niet leeg, daar kreeg ik geen error van.
 
PHP hulp

PHP hulp

22/10/2024 23:47:29
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/10/2024 14:39:16
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je Engels spreekt?

De error luidt:

"mysqli_error() expects exactly 1 argument, 0 given in C:\wamp\www\modellenEdit.php on line 44"

Hier staat precies wat er aan de hand is. De functie mysqli_error() verwacht 1 argument, maar er zijn 0 argumenten doorgegeven. Dat klopt, want in jouw code staat:

or die("Wijzigen is niet gelukt.<br />" . mysqli_error() ... => mysqli_error bevat geen argument

Op deze manier kun je een heleboel errors dus zelf oplossen. Gewoon even goed lezen wat er in de foutmelding staat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 14:43:00
Quote Anchor link
Ik raad sowieso eens aan om je te verdiepen in SQL-injection. Want je query is zo lek als een mandje en een walhalla voor hackers. Ook met goede bedoelingen zal een woord zoals O'Gara Coach zal je query laten vastlopen.
Gewijzigd op 21/10/2024 14:45:35 door - Ariën -
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 15:08:13
Quote Anchor link
Ik ben niet dom, hoor, Ozzie. Jouw toon vind ik een beetje laatdunkend.
Dat de functie 1 argument verwacht, dat zie ik ook wel. Maar welk argument??? That's the question.

Eén minuut eerder had ik het edit-formulier ingevuld, de update verliep probleemloos, en als ik dezelfde "kaart" (of rij) oproep om te bewerken staan de meeste data er weer, maar sommige zijn weer weg. Daar gaat dus iets fout.
Neem ik een andere rij, ik roep die op om te bewerken (edit) maar laat hem omgewijzigd, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Aan het script heb ik echter niets veranderd. Dus ik snap het niet. Where is the problem?

En, Ariën, het heeft ook niet de bedoeling kraaksafe te zijn. Puur hobby-matig. Blijft op localhost, gaat niet internet op. Als zelfs de politie-database niet safe bleek te zijn ... wat verwacht je dan wel niet van een amateur? Meer dan dit was ik niet van plan te maken. Ik verwachtte een andere toon op dit forum dan meteen waarschuwen voor het allerergste. Sorry hoor, dat moest me even van hart.
Gewijzigd op 21/10/2024 15:09:10 door Guus Wiegerinck
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 15:12:10
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 21/10/2024 15:08:13:
Ik ben niet dom, hoor, Ozzie. Jouw toon vind ik een beetje laatdunkend.

We houden het toch wel gezellig hier, hé? :-)
Quote:
Dat de functie 1 argument verwacht, dat zie ik ook wel. Maar welk argument??? That's the question.

Het argument die mysql_error() verbindt met de connectie. Zie ook mysqli_error voor verdere uitleg over deze functie.

Quote:
En, Ariën, het heeft ook niet de bedoeling kraaksafe te zijn. Puur hobby-matig. Blijft op localhost, gaat niet internet op. Als zelfs de politie-database niet safe bleek te zijn ... wat verwacht je dan wel niet van een amateur? Meer dan dit was ik niet van plan te maken. Ik verwachtte een andere toon op dit forum dan meteen waarschuwen voor het allerergste. Sorry hoor, dat moest me even van hart.

Als je goed leest kan je ook met goede bedoelingen je query vast laten lopen door tekens te gebruiken die niet ge-escaped worden. Dus daarom raad ik met klem aan om naar mysqli_real_escape_string te kijken. Of anders kan je ook verdiepen in 'prepared statements'.
Gewijzigd op 21/10/2024 15:12:53 door - Ariën -
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 15:56:37
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/10/2024 15:12:10:

Als je goed leest kan je ook met goede bedoelingen je query vast laten lopen door tekens te gebruiken die niet ge-escaped worden. Dus daarom raad ik met klem aan om naar mysqli_real_escape_string te kijken. Of anders kan je ook verdiepen in 'prepared statements'.


Dank voor je reactie. Je wijst me op iets wat best zou kunnen gebeuren, en waar ik dus alert op moet zijn.
Geldt dat ook voor tekens die we in een eerder topic over collatie hebben ondervangen??? Zoals woorden als Märklin of vóór of geel/wit? Die destijds, ruim 4 jaar geleden, bij het maken van een nieuwe rij probleemloos uit de database zijn gehaald en met INSERT zijn verzonden, maar nu met UPDATE een probleem zouden kunnen worden / zijn?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 15:58:30
Quote Anchor link
Dit heeft niks met collaties te maken, maar met tekens die in queries gebruikt worden, zoals de apostrof en nog een paar.
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 16:09:38
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/10/2024 15:12:10:
Het argument die mysql_error() verbindt met de connectie. Zie ook mysqli_error voor verdere uitleg over deze functie.


Verbinden ... hmm. Komt de verbinding met de database niet tot stand bij het UPDATEn?
Op regel 2 van edit-script staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
include  'inc\inc_connect_db.php';

In dat inc_connect_db.php staat dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$db = mysqli_connect("localhost", "root", "knip", "mijntreinenverzameling");
    $db->set_charset("utf8mb4");
    $db->query("SET NAMES utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci");


Op regel 44 van het edit script staat o.a.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    $resultEdit = mysqli_query($db, $queryUpdate) or die("Wijzigen is niet gelukt.<br />" . mysqli_error() . "<br /> Query: " . $queryUpdate);

Die $db, mag ik aannemen of die dezelfde waarde heeft als op regel 2??
Of moet die dan opnieuw gedefinieerd worden?
Gewijzigd op 21/10/2024 16:17:13 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 16:16:45
Quote Anchor link
Dat is inderdaad $db wat je moet toepassen in je mysqli_error( ).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/10/2024 16:24:38
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 21/10/2024 15:08:13:
Ik ben niet dom, hoor, Ozzie. Jouw toon vind ik een beetje laatdunkend.

Zucht, waarom nou weer op deze manier reageren? Je geeft zelf aan dat er een error is waar je, gezien de opmerking die je plaatst, niks van begrijpt. Je plaatst een compleet overbodige lap code. Ik leg je vervolgens netjes uit hoe je zelf een errormelding kunt leren begrijpen, iets waar je de rest van je leven wat aan hebt. Krijg ik zo'n reactie. Erg jammer. Daar laat ik het maar bij.
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 16:53:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/10/2024 16:24:38:
Guus Wiegerinck op 21/10/2024 15:08:13:
Ik ben niet dom, hoor, Ozzie. Jouw toon vind ik een beetje laatdunkend.

Zucht, waarom nou weer op deze manier reageren? Je geeft zelf aan dat er een error is waar je, gezien de opmerking die je plaatst, niks van begrijpt. Je plaatst een compleet overbodige lap code. Ik leg je vervolgens netjes uit hoe je zelf een errormelding kunt leren begrijpen, iets waar je de rest van je leven wat aan hebt. Krijg ik zo'n reactie. Erg jammer. Daar laat ik het maar bij.


De vraag of ik Engels ken, bijvoorbeeld. Dat vond ik laatdunkend.
En waar ik niks van begrijp ... Ik was misschien niet helder met wat ik bedoelde - ik begreep best dat er een argument miste, maar wélk argument? Wát er ineens fout zou kunnen zijn aan mijn script? Het scripte werkte al jaren goed, en nu ineens ... dát begreep ik niet.
Maar goed, zand erover. Tekst en gevoelens, dat is soms lastig.
Gewijzigd op 21/10/2024 16:54:50 door Guus Wiegerinck
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/10/2024 17:03:12
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 21/10/2024 16:53:51:
De vraag of ik Engels ken, bijvoorbeeld. Dat vond ik laatdunkend.

Dat is dan jouw eigen opvatting. Er bestaan gewoon mensen die geen Engels spreken, en in zo'n geval kan ik me voorstellen dat een foutmelding lastig(er) te interpreteren is.

Guus Wiegerinck op 21/10/2024 16:53:51:
En waar ik niks van begrijp ... Ik was misschien niet helder met wat ik bedoelde - ik begreep best dat er een argument miste, maar wélk argument?

Dan is dat dus de vraag die je zou kunnen stellen. Welk argument mist hier. Tegelijkertijd kun je via php.net/hier-de-naam-van-de-functie informatie over alle functies terugvinden. Ook welk argument er verwacht wordt. Dat is dus een tip voor een volgende keer.

Guus Wiegerinck op 21/10/2024 16:53:51:
Maar goed, zand erover. Tekst en gevoelens, dat is soms lastig.

We gaan hier op het forum altijd normaal met elkaar om. Er is nooit een reden om aan te nemen dat mensen laatdunkend tegen je doen. Dan weet je dat alvast voor de toekomst. En voor nu inderdaad zand erover.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 17:39:20
Quote Anchor link
Dat is dan gezegd. Terug naar de hulpvraag.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

21/10/2024 17:53:42
Quote Anchor link
Zo op het eerste gezicht is regel 38 verkeerd afgesloten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id='" . $_POST['id'] . "';";
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 18:40:36
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 21/10/2024 17:53:42:
Zo op het eerste gezicht is regel 38 verkeerd afgesloten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id='" . $_POST['id'] . "';";


Stond er al jaren zo. Toch geprobeerd, en nee, dat is het niet. Foutmelding blijft.
Ik ga aan de slag met de mysqli_error().
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 18:57:31
Quote Anchor link
Op GitHub heb ik een mooie opzet staan over de integratie van een SELECT-query in een fictief script:

https://github.com/arienclaij/sql-boilerplate/tree/master/mysqli/procedural

Hopelijk heb je er wat aan.
Gewijzigd op 21/10/2024 18:57:53 door - Ariën -
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 19:20:58
Quote Anchor link
Ik heb nog eens goed gekeken naar de foutmelding. Dit staat er voluit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ArgumentCountError: mysqli_error() expects exactly 1 argument, 0 given in C:wamp\www\modellenEdit.php on line


Ik heb gezocht op count error mysqli_error(). Daar kwm ik tegen dat je een melding krijgt wanneer het aantal velden van de rij die je wilt aanpassen niet klopt met het aantal velden in de database.
Ik ben gaan tellen.
1. Het aantal tabellen/velden in de database is 32, waaronder de Id. (!)
2. Het aantal velden waarin ik de data wil aanpassen is 31 (aha) maar in de WHERE regel staat de Id, nr 32
Vraag is: telt dat ene veld Id, nr 32 dus, in de WHERE regel mee??
Of is het nieuw beleid dat die Id óók vermeld moet worden in te wijzigen velden????

Alleen die melding is bij niet hetzelfde als in het artikel.
In het artikel: Column count doesn't match value count at row 1
In mijn geval: mysqli_error().
Ben bang dat dit het niet is.

Blijft over de verbinding met de database als het ene argument dat gemist wordt. Ik begrijp echter niet hoe je iets met $db in $Msqli_error kunt doen. Als $db leeg is op regel met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$resultEdit = mysqli_query($db, $queryUpdate)

moet ik dan bovenin opnieuw $db declareren??
Gewijzigd op 21/10/2024 19:41:06 door Guus Wiegerinck
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 19:29:46
Quote Anchor link
Het aantal velden wat je wilt toevoegen of bijwerken komt niet overeen met het aantal waardes ervan.

Ter vergelijking: Je probeert 1,25 liter melk te gieten in een liter-pak. En dat past niet.

Protip, maar niet verplicht: Misschien kan je je verdiepen in databasenormalisatie, als je jouw applicatie schaalbaar wilt houden. Dan kan je dit beperken tot een minimaal aantal velden, en het gebruik van een koppeltabel en een met alle eigenschappen.
Gewijzigd op 21/10/2024 19:37:32 door - Ariën -
 
Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

21/10/2024 19:51:43
Quote Anchor link
Dus moet ik het veld Id toevoegen aan de te wijzigen aantal velden. Maar de waarde wel ongewijzigd houd!!@
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2024 19:54:26
Quote Anchor link
Een ID hoor je normaal gesproken niet te wijzigen. Laat eens wat relevante code zien?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/10/2024 22:34:43
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 21/10/2024 19:20:58:
Ik heb nog eens goed gekeken naar de foutmelding. Dit staat er voluit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ArgumentCountError: mysqli_error() expects exactly 1 argument, 0 given in C:wamp\www\modellenEdit.php on line


Ik heb gezocht op count error mysqli_error(). Daar kwm ik tegen dat je een melding krijgt wanneer het aantal velden van de rij die je wilt aanpassen niet klopt met het aantal velden in de database.
Ik ben gaan tellen.
...

- Ariën - op 21/10/2024 19:29:46:
Het aantal velden wat je wilt toevoegen of bijwerken komt niet overeen met het aantal waardes ervan.

Oké, hier gaat toch even wat fout nu. Ik had toch duidelijk aangegeven wat de errormelding inhoudt? Maar vervolgens ga je alsnog met zoekwoorden op zoek om vervolgens tot een foute "conclusie" te komen. En vervolgens borduurt Ariën verder op die onjuiste aanname. Het is pas maandag ... scherp blijven mensen! :-)

Nogmaals er ontbreekt een argument in jouw code bij mysqli_error().

Maak van dit stukje:

or die("Wijzigen is niet gelukt.<br />" . mysqli_error()

eens dit:

or die("Wijzigen is niet gelukt.<br />" . mysqli_error($db)

Hiermee voeg je $db (jouw databaseconnectie) als argument toe.

Laat maar weten wat het resultaat is.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.