Mysqli_error()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

22/10/2024 15:44:33
Quote Anchor link
Ja, dat ging prima. De oranje waarschuwingen en errors waren weg. Dank je wel.

Blijft nog wel werk aan de winkel. Update lukt soms nog niet omdat sommige waardes niet passen bij de collatie van betreffende veld.

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 10:11:29

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/10/2024 16:06:45
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 22/10/2024 15:44:33:
Ja, dat ging prima. De oranje waarschuwingen en errors waren weg. Dank je wel.

Graag gedaan.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/10/2024 20:43:28
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 22/10/2024 15:44:33:
Blijft nog wel werk aan de winkel. Update lukt soms nog niet omdat sommige waardes niet passen bij de collatie van betreffende veld.

Lukt de update-query zelf niet, of wordt de data verkeerd geüpdatet?

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

23/10/2024 16:20:12
Quote Anchor link
Vanmorgen lag ik me af te vragen wat die mysqli_error($db)[/db] nou eigenlijk doet. Hij staat er immers nadat de query is uitgevoerd. En ineens had ik een helder moment: Aha, die functie geeft aan waar de kink in de kabel zit. Zoals "Wijzigen is niet gelukt.
Incorrect integer value: '' for column 'start_set' at row 1
". Onder PHP5 kreeg ik dat soort diagnoses ook, maar zonder voorafgaand oranje error/waarschuwing. In mijn herinnering waren die echter niet zó to the point, je moest het verder zelf uitzoeken waar het probleem zat. Nu begreep ik het. :) :)

Je vraagt of de update zélf niet lukt. Nee, ik word voorlopig getracteerd op enkele foutjes in het script, die ik vervolgens stuk voor stuk mag repareren.
Eén ervan is deze: Ik wil de waarde NULL toekennen aan een veld. Dat veld mag leeg zijn,standaardwaarde is NULL maar toch meldt mysqli_error($db) dat er sprake is van een incorrect integer value.

Concreet gaat het hier om de vraag of een bepaalde modellocomotief deel uitmaakt van een startset. Er zijn vier startsets, maar deze loc maakt van geen enkele deel uit. Dus de waarde die ik moet invullen luidt dus: "Geen van die vier". ofwel: NULL.

Code in mijn script is als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"\">n.v.t.</option>\n";   }

De paginabron laat het volgende resultaat zien van deze regel:
Code (php)
1
<select name="set"><option SELECTED value="">n.v.t.</option>

Toelichting.
Bij het openen van de edit-pagina is $set_id leeg, want toen ik de loc invoerde heb ik het veld 'startset' leeg gelaten. Ik wil dat zo houden, en ga dus verder met wijzigen en niet-wijzigen van de data. Maar dan lukt de UPDATE niet.

Blijkbaar is NULL niet toegestaan. Ik vind op https://www.w3schools.com/mysql/mysql_datatypes.asp: "BOOL Zero is considered as false, nonzero values are considered as true." Hoe los ik dit op?

Eén mogelijkheid is: voeg een vijfde startset toe: "geen" of "neen" geheten, met id=5. Maar misschien zijn er nog leukere, elegantere oplossingen te bedenken.
Gewijzigd op 23/10/2024 16:26:40 door Guus Wiegerinck

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/10/2024 17:09:05
Quote Anchor link
Hoe voeg je NULL toe aan de database? Kun je de code tonen?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

23/10/2024 17:25:17

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

23/10/2024 17:25:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/10/2024 17:09:05:
Hoe voeg je NULL toe aan de database? Kun je de code tonen?

Zie de 1e code:
Code (php)
1
if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"\">n.v.t.</option>\n";   }

Niet dat dat lukt ... dan was dat geen probleem ...
Het veld is leeg ofwel niks ingevuld bij de INSERT. En wil het leeg houden bij een update. Dat is de vraag.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/10/2024 17:54:59
Quote Anchor link
De regel code die jij toont, voegt niet iets toe aan de database. Dat heeft te maken met het tonen van een drop down box.

Ik vermoed dat je een lege string probeert toe te voegen aan het databaseveld. In plaats daarvan moet je NULL toevoegen. (Een lege string is een ander datatype dan NULL.)

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

23/10/2024 18:57:32
Quote Anchor link
[/quote]
Zeker, dat is een drop down box. Maar als je dan 'submit', dan is de waarde die verstuurd wordt "" ofwel "niets" ofwel NULL of een lege string

Quote:
Ik vermoed dat je een lege string probeert toe te voegen aan het databaseveld. In plaats daarvan moet je NULL toevoegen. (Een lege string is een ander datatype dan NULL.)

Ik heb het geprobeerd met NULL als waarde.
Code (php)
1
<option SELECTED value=\"\NULL\">n.v.t.</option>\n

Werkt niet. NULL is geen correcte integer. Misschien moet ik het anders schrijven, zó kan het ook string zijn.

Ik had nog een ander idee gekregen: het type van het veld veranderen van INTEGER in VARCHAR.
En dat werkt. De UPDATE is geslaagd.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/10/2024 20:23:48
Quote Anchor link
Nee, dan wordt het als waarschijnlijk als string behandeld.
Het ligt eraan hoe je query in elkaar steekt. Daar zien we helaas niks van.

Maar dan komt het neer op zo'n opzet.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
// Variabele die je wilt gebruiken in de query
$variabele = ''; // Dit kan een lege string zijn

// Controleer of de variabele leeg is, zo ja, gebruik NULL

$variabele_sql = empty($variabele) ? "NULL" : "'" . mysqli_real_escape_string($variabele) . "'";

// Bouw de query
$query = "INSERT INTO tabelnaam (kolomnaam) VALUES ($variabele_sql)";

// Voer de query uit
if (mysqli_query($query) === TRUE) {
    echo "Gegevens succesvol ingevoegd";
}
else {
    echo "Fout: " . $mysqli->error;
}

?>

Je kan van een INT veld wel een VARCHAR maken. Maar dan kan je er niet meer handig op sorteren, omdat het als een string (text) wordt behandeld. Ik zou het niet aanraden!
Gewijzigd op 23/10/2024 20:25:48 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

25/10/2024 16:45:38
Quote Anchor link
Ja, normaal sorteer ik op naam zodat ik een mooie alfabetische lijst krijg. Met sorteren op Id wordt het op den duur chaotischer door toevoegen of verwijderen van records. Id gebruik ik eigenlijk alleen voor het koppelen van tabellen, maar ik weet niet of een Idnr als string problemen kan opleveren bij het koppelen. Daarom heb het type van het veld waarmee ik aan het stoeien ben, terug veranderd is INT.

Om ervoor zorgen dat UPDATE niet weer problemen oplevert, heb ik het script aangevuld met een stuk van jouw code. Het ziet er nu zó uit:

Eerst heb ik de waarde van het veld opgehaald uit de database en opgeslagen in $set_id.
Met een selectieformulier ga ik deze waarde weer ongewijzigd opsturen naar de UPDATE-query: $_POST['set'] .

De selectieregel ziet er zó uit:
Code (php)
1
if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"\">n.v.t.</option>\n"; }

Daarna volgt de UPDATE, met controle
Code (php)
1
2
3
4
5
6
//Controle of bij te werken waarden correct zijn.
$_POST['set'] = ''; // Dit kan een lege string zijn
// Controleer of de variabele leeg is, zo ja, gebruik NULL
$variabele_sql = empty($variabele) ? "NULL" : "'" . mysqli_real_escape_string($variabele) . "'";

$queryUpdate = "UPDATE modellen SET start_set = '".$_POST['set']."'

Helaas, toch weer fout.
Mysqli_error($db) rapporteert: Wijzigen is niet gelukt. Incorrect integer value: '' for column 'start_set' at row 1

Kijk ik in phpMyAdmin dan zie bij betreffende model in veld "startset" een 0 staan. Wil ik die wissen, krijg ik dezelfde foutmelding.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
Fout

SQL-query: Kopiren Wijzigen Wijzigen

UPDATE `modellen` SET `start_set` = '' WHERE `modellen`.`id` = 202

MySQL meldt: Documentatie
#1366 - Incorrect integer value: '' for column 'start_set' at row 1

Wat heb ik niet goed gedaan??? En eigenlijk zou ik die 0 in de tabel graag weg willen hebben en vervangen door NULL. Ik heb er een hard hoofd in of dat wel lukt.

(bij sommige andere modellen staat ook een 0 en bij vele andere NULL Geen idee hoe dat zo gekomen is. Eerder een UPDATE gedaan die toen geen probleem opleverde??? Toen onder Wamp 2.5 met Mysql 5.5.17 en Php 5.5.12)
===========================
Nog een vraag: is de code
Code (php)
1

een andere nieuwere manier van schrijven als
Code (php)
1
(if empty(variabele)){$variabele_sql="'" . mysqli_real_escape_string($variabele) . "'";}
????
Gewijzigd op 25/10/2024 16:47:54 door Guus Wiegerinck

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2024 18:36:07
Quote Anchor link
Met de juiste instellingen kan je ook een NULL waarde invoegen als INT. Hoe zien de eigenschappen van je tabel eruit?

Het antwoord op je andere vraag: Je kan die verkorte short-hand notatie ook opschrijven als een if-else statement. Zo'n verkorte code heet de ternary operator.
Gewijzigd op 25/10/2024 18:37:48 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

25/10/2024 19:05:00
Quote Anchor link
- Ariën - op 25/10/2024 18:36:07:
Met de juiste instellingen kan je ook een NULL waarde invoegen als INT. Hoe zien de eigenschappen van je tabel eruit?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, hier geef ik maar wat ik zie. Kun je aangeven of je dit bedoelt/
  • * (=id) 32
  • naam: Startset
  • type: INT(100)/li]
  • collatie: leeg

• attributen: leeg

• leeg: ja

• standaardwaarde: NULL

• opmerkingen: leeg

• extra: leeg

• actie: 3 opties
    • veranderen
    • verwijderen
    • Meer:
      • primaire sleutel
      • unieke waarde
      • index
      • ruimtelijk
      • volledige tekst
      • verschillende waarden

Gewijzigd op 25/10/2024 19:05:51 door Guus Wiegerinck

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2024 19:10:42
Quote Anchor link
Je kan dan gewoon een NULL gebruiken. Maar die error die je kreeg krijg je omdat je een lege waarde invult. Je kan in MySQL ook doortellen met 'auto increment'. Dan krijgt elk record een oplopend nummer.
Gewijzigd op 25/10/2024 19:11:28 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

25/10/2024 19:33:25
Quote Anchor link
NULL gebruiken?
Code (php)
1
if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"NULL\">n.v.t.</option>\n"; }

Dit werkt niet. "Incorrect integer value: '' for column 'start_set' at row 1"

Code (php)
1
if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"0\">n.v.t.</option>\n"; }

Werkt ook niet.

Ik heb is_string() losgelaten op $_POST['set']. Boolean ofwel: het is een string. Het zou een integer moeten zijn.

Code (php)
1
2
$startset = null;
    if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"".$startset."\">n.v.t.</option>\n"; }

Paginabron zegt:
Code (php)
1
<option SELECTED value="">n.v.t.</option>

Werkt ook niet.

Code (php)
1
2
$startset = 0;
    if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"".$startset."\">n.v.t.</option>\n"; }

Paginabron zegt:
Code (php)
1
<option SELECTED value="0">n.v.t.</option>

Werkt ook niet.

Toevoeging op 25/10/2024 19:34:20:

- Ariën - op 25/10/2024 19:10:42:
Je kan in MySQL ook doortellen met 'auto increment'. Dan krijgt elk record een oplopend nummer.

Gebeurt al. Maar de namen blijven niet persé alfabetisch

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2024 20:37:00
Quote Anchor link
Kijk eerst eens wat je query-string doet, door die te echo'en. Ik vermoed dat je 'NULL' invoert, wat een string is, en dus geen NULL. Sowieso hoort dat niet in je HTML, want dan kan iedereen met wat creativiteit zijn eigen meuk invoeren.

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

26/10/2024 12:56:19
Quote Anchor link
Ik heb een ander trucje gevonden en toegepast, nl (int)$_POST['set']. En dat werkt, mits de sleutel 'set' niet leeg is.
De toegevoegde regel luidt:
Code (php)
1
if (!EMPTY ($_POST['set'])){$_POST['set'] = (int)$_POST['set'];}

de waarde in de selectie optionregel heb ik 0 gegeven.
Code (php)
1
if (empty ($set_id)) {$Set[] = "<option SELECTED value=\"0\">n.v.t.</option>\n"; }

de waarde 'leeg' (value=\"\") laten werkt niet.
Gewijzigd op 26/10/2024 14:31:31 door Guus Wiegerinck

Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/10/2024 17:47:08
Quote Anchor link
De waarde leeglaten kan wel, maar dan moet je dus een controle doen: als de waarde leeg is, voer dan NULL in in je query. En zoals Ariën al aangaf moet NULL dan geen string zijn.

'dit is een string'

'NULL' => dit is ook een string!

NULL => dit is NULL (dus geen string) en dit moet je gebruiken in je query

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2024 19:28:46
Quote Anchor link
Schoonheidstipje: Gebruik andere single-quotes om je string om het escapen met \ tegen te gaan.
Double-quotes bij HTML zijn gewoonlijk.

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if (empty ($set_id)) {
    $Set[] = '<option SELECTED value="0">n.v.t.</option>\n';
}

?>

Toevoeging op 26/10/2024 19:29:51:

Ozzie PHP op 26/10/2024 17:47:08:
De waarde leeglaten kan wel, maar dan moet je dus een controle doen: als de waarde leeg is, voer dan NULL in in je query. En zoals Ariën al aangaf moet NULL dan geen string zijn.

etc...

Vandaar mijn tip om je query-string even te echo'en voordat je het uitvoert. Dan weet je precies welke query er aan MySQL gevoerd wordt. Als het inderdaad 'NULL' is, dan weten we dat het niet klopt.
Gewijzigd op 26/10/2024 19:30:24 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

26/10/2024 21:00:27
Quote Anchor link
Hoe doe je dat, de query-string echoën? Internet gaf mij geen handvatten.

In mijn reactie dd 25 okt zie je dat ik daar NULL heb gebruikt. Tussen \" weliswaar, en dat werkte niet. NULL was dus toch een string. Die \" (geëscapte ") horen daar, toch?
Gewijzigd op 26/10/2024 22:13:14 door Guus Wiegerinck

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.