mysql_insert_id();
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Was las ik nu ergens dat programmeurs eigenwijs kunnen zijn ? ;-)
Daarnaast, je hebt de tutorial niet aan de topic starter gegeven? Daarnaast neem ik even aan dat de database van het CMS dezelfde database is waar de website op draait? Wanneer een hacker in die database zit, is het CMS dus ook niet veilig meer.
Niels
Rick de Graaff op 19/01/2012 16:35:26:
Ik heb die tut allang gelezen hoor. Daarom zei ik daarnet ookal dat je een nette afhandeling had.
Maar een hacker komt niet in het CMS.
Maar een hacker komt niet in het CMS.
Zeg nooit nooit. En wat als de database corrupt is, en een buitenstaander opeens een leuke querie te zien krijgt?
Quote:
Nee ik geef de die of afhandeling niet op idd, maar moet niet alles voorkauwen toch, en daar is jou handige tut dan weer voor ;)
En voor - Aar -
Alles stopt en de mensen moeten contact met ons opnemen. Klaar, verders niets. Er word geen bewerking meer gedaan.
En voor - Aar -
Alles stopt en de mensen moeten contact met ons opnemen. Klaar, verders niets. Er word geen bewerking meer gedaan.
Waarom wil je het direct stoppen? HTML stopt met renderen, layout wordt verneukt etc....
Quote:
Maar hier kunnen we lang en breed over praten, maar ik blijf het toch zo doen zoals ik het doe...
En ja dan kan ik idd reacties krijgen van joh stom, niet doen! en hoezo niet..
heeft geen zin, i do it my way.. Logisch toch?
En ja dan kan ik idd reacties krijgen van joh stom, niet doen! en hoezo niet..
heeft geen zin, i do it my way.. Logisch toch?
Je kan niet tegen kritiek?
Mijn advies, steek vooral niet je kop in het zand, en luister naar onze tips. Er komt anders een dag dat je geweldig gaat vloeken omdat je onze tips genegeerd hebt.
Gewijzigd op 19/01/2012 16:40:54 door - Ariën -
En Niels, ik ben geen leraar toch? Ik biedt hulp aan om een fout uit een script te werken.
Als alles zo goed mogelijk moet gaan doen kan ik nog wel meer dingen aanpakken in de scripts die personen hier posten.
En de DB is hetzelfde idd.
En vloeken doe ik graag ^_^ hihi
Maar ik heb ook niet gezegd dat het FOUT is wat jullie doen, dit is alleen mijn manier. Dat was het :]
Weinig moeite, en je wordt er zelf ook vrolijker van.
- Aar - op 19/01/2012 17:07:49:
En dan vraag ik me nog keihard af waarom je niet de beste manier wilt gebruiken?
Niet afvragen joh :P
Dan slaap je ook beter haha (A)
Rick de Graaff op 19/01/2012 17:11:24:
...
Jammer, ik vraag me altijd af waarom mensen graag hun hoofd stoten (anders kunnen ze het lijkt me wel uitleggen)
Succes
Heb het uitgelegd, dit is mijn manier. Het is een functie in PHP die ik kán gebruiken. Ik kan ook net zoals in de tut een nette afhandeling gebruiken, maar dat doe ik niet. :]
(hoewel de argumenten van jouw kant nog steeds ontbreken)
Gewijzigd op 19/01/2012 17:52:30 door - Ariën -
- Aar - op 19/01/2012 17:50:22:
Wees dan maar lekker eigenwijs als je toch verzuimt fatsoenlijke foutafhandeling in te bouwen. Blij dat ik geen klant van je ben of bij je werk.
Nee klopt, daar ben ik ook blij om dat je niet bij me werkt ;)
Paar posts geleden had je al kunnen ruiken dat ik het niet ging doen..
En nogmaals, heb niet gezegd dat het BETER is, tis mijn manier.. zo doe ik het en ga niet ineens switchen omdat een aantal mensen hier zeggen dat het dé beste manier is.
Ik switch wel als ik het fijn vind. Blame it on me, maakt me geen kont uit.
Even tussen het modder gooien door, waarom herhaalt iedereen de logische fouten continu? Los van het feit dat de die() en exit() functies natuurlijk verschrikkelijk zijn, maar ik kan nooit valide argumenten vinden waarom bepaalde dingen gewoon niet horen. Bij sommige functies snap ik best dat je ze niet hoort te gebruiken maar anderen zitten in een grijs gebied, zoals de <E>reg functies. Deze werken op dezelfde manier als de <P>reg functies, zit verder geen verschil in op wat snelheid na. Is een <E>reg functie per definitie slechter? Of bijvoorbeeld de <ob>_ functies, op zich niets mis mee, toch worden ze afgeraden. Kan iemand hier eens een duidelijke lijst maken van de functies die je eigenlijk niet hoort te gebruiken met een goede, duidelijke reden waarom?
Meneer wil helemaal niet goed kunnen scripten? Meneer wil alleen zijn eigen mening volgen?
PHP scripten draait eigenlijk helemaal niet om scripten. Het draait om allereerst foutafhandeling. Zonder foutafhandeling is ELK script slecht. Dus zorg is dat je dat onder de knie hebt voordat je zulke dingen kunt gaan zeggen...
Rick de Graaff op 19/01/2012 17:54:37:
En nogmaals, heb niet gezegd dat het BETER is, tis mijn manier.. zo doe ik het en ga niet ineens switchen omdat een aantal mensen hier zeggen dat het dé beste manier is.
- Aar - op 19/01/2012 17:50:22:
Wees dan maar lekker eigenwijs als je toch verzuimt fatsoenlijke foutafhandeling in te bouwen. Blij dat ik geen klant van je ben of bij je werk.
Echt, je krijgt beter advies, en ik snap mijn god niet waarom jij je niet aan wilt passen? We geven argumenten waarom onze manier beter is (en zelfs veiliger), maar jij zegt gewoon dat je op de oude manier door gaat borduren?
Heb je het überhaupt al getest, en ermee gespeeld?
Ik ga mee met de reacties van de anderen in dit topic, en hoop dat je tot inkeer komt dat je die() echt af gaat schieten.
Meer woorden maak ik niet vuil dan dit, en wens je veel sterkte met het lezen van http://php.net/die
@Merijn, goed idee ik ga die tutorial maken!
Tja, eigenwijs ligt aan de persoon zelf he. Ik zelf dus. En dat geeft ook helemaal niet hoor.
Er zal ooit wel een dag komen dat ik het doe, of anders doe. Maar voorlopig niet, waraschijnlijk
Jammer...
Success verder.
Ik heb ernaar gekeken hoor.. Aar.. Heb die tut ff doorgenomen en gekeken hoe hij het deed. Tuurlijk, zo erg ben ik nou ook weer niet om dingen niet te gebruiken of comments op te geven zonder ernaar gekeken te hebben.
@de rest:
Weet je waarom ik het slechts een paar dagen vol hou op PHPhulp? Precies om deze doelloze discussies, het moddergegooi en de zwartmakerij. Als iemand er voor kiest om een advies of tip niet op te volgen is dat zijn eigen keuze en ondanks dat jullie misschien 100% gelijk hebben is het niet aan de community om beslissingen voor anderen te maken. Advies kan maar hoeft niet opgevolgd te worden. Daarom heet het advies.
Als iemand er voor kiest om jullie goedbedoelde advies niet op te volgen moet hij dat zelf weten. We leven in een vrij land. Bovendien heb ik wel eens mijn vraagtekens gesteld bij het goed bedoelde advies hier. Het eindigt vaak in zulke discussies en daar word ik persoonlijk gewoon moe van.
Als je wil weten waarom PHPhulp nooit verder zal groeien? Zie deze discussie :)
Gewijzigd op 19/01/2012 18:17:20 door Pieter Jansen
Vink een mooie merijn.
slecht paar dagen volhouden als iemand hier een topic start met problemen en ze geven je advies hoe het beter of sneller of veiliger kan of is waarom zou je het dan niet doen ?
om vervolgens nog een topic testarten dat iets niet werkt terwijl het al 1000 keer uitgelegt word door mensen van hoe het beter kan als je zelf zo goed denkt tezijn.
Schrijf dan maar is een GOEDE tutorial met veel beveilinging mogelijkheden er in.
en een juiste foute afhandeling.
Heren, vanaf hier graag weer on-topic. Deze discussie hoort niet thuis in dit topic!
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »