mysqli_real_escape_string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jean Cremers

Jean Cremers

20/08/2021 18:31:50
Quote Anchor link
Is dit safe? Ik dacht van wel maar de site is laatst gehakt, dus even voor de zekerheid.
Bedankt,
Jean

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$db = opendatabase();
$time = $_POST['time'];
$name = strip_tags(mysqli_real_escape_string($db, $_POST['name']));
$msg = strip_tags(mysqli_real_escape_string($db, $_POST['msg']));
$sql = "INSERT INTO dbname (time, name, msg) VALUES('$time', '$name', '$msg')";
mysqli_query($db, $sql);

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 15:55:07

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/08/2021 19:40:50
Quote Anchor link
Als je $time ook even netjes meepakt, dan is het veilig.

En met welke reden wil je strip_tags() gebruiken voordat iets in de database staat?
Het lijkt mij zinvoller om dit op de output uit te voeren. Je wilt je invoer immers NOOIT om zeep helpen. Misschien is htmlspecialchars() nog wel beter, omdat je misschien liever HTML onschadelijk wilt maken.
Gewijzigd op 20/08/2021 19:42:01 door - Ariën -

Jean Cremers

Jean Cremers

20/08/2021 19:58:46
Quote Anchor link
- Ariën - op 20/08/2021 19:40:50:

Hartstikke mooi. Thanks. $time is geen user input, dat is gewoon een timestamp, dus dat is niet nodig denk ik?

Quote:
En met welke reden wil je strip_tags() gebruiken voordat iets in de database staat?

Goeie vraag, is code van een paar jaar geleden en ik ben het vergeten. :) Blijkbaar tijdens testen destijds gedaan. Maar als het geen kwaad kan...
Gewijzigd op 20/08/2021 20:02:05 door Jean Cremers

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/08/2021 20:00:08
Quote Anchor link
Doe dat dan liever op de uitvoer, waar je de gegevens toont. ;-)

Toevoeging op 20/08/2021 20:01:57:

Maar de vraag is: Wat gebeurde er met de hackpoging?
Het kan ook aan tal van andere zaken liggen.

Jean Cremers

Jean Cremers

20/08/2021 20:07:27
Quote Anchor link
Ook goeie vraag, ik weet het niet. Ik had ineens heel public_html leeg, alleen een index.html met Hacked By UNRBL en of ik wel binnen 24 uur 0.2 bitcoin wilde overmaken, anders zou mn site op het dark web geplaatst worden.
In een half uurtje had ik de boel weer aan de praat dus dat viel nog wel mee, alleen heb ik geen idee hoe hem dat gelukt is. Ik heb passwords veranderd natuurlijk. Ik was wel aan het experimenteren met dbeaver, sqylyog en heidisql, daar zou nog malware in kunnen hebben gezeten maar ook vrij onwaarschijnlijk. Dit is de enige plek waar een user data kan invoeren, behalve dan nog de laatste versie van smf forum.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/08/2021 20:13:19
Quote Anchor link
Ik zou de logs een gaan checken. Grote kans dat je een upload-exploit hebt, en misschien is er nog een shell achtergebleven waarmee ze toegang kunnen krijgen.
Gewijzigd op 20/08/2021 20:14:18 door - Ariën -

Jean Cremers

Jean Cremers

20/08/2021 20:45:11
Quote Anchor link
Wil je eens kijken? Dit is de log van vlak voor de deface. Ik verdenk onderaan die 41.107.56.61, alleen zie geen bestand wat hem verder heeft kunnen helpen, ik heb geen wordpress etc allemaal, die dingen zette ik toen ik nog een thuisserver had in fail2ban, maar ik heb in die lijst geen bestanden gevonden behalve upload.php en dat was een testbestandje met niks erin.
http://jcremers.com/access_log_jcremers.com.txt
Gewijzigd op 20/08/2021 21:00:27 door Jean Cremers

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/08/2021 22:19:20
Quote Anchor link
Lijkt mij enkel een exploit-zoek botje. Stuit enkel op 404's.

Zoek je scripts maar eens goed na voor de zekerheid. Heb je ook uploadscripts op je site?
Gewijzigd op 20/08/2021 22:19:58 door - Ariën -

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

20/08/2021 22:22:29
Quote Anchor link
Jean Cremers op 20/08/2021 19:58:46:
- Ariën - op 20/08/2021 19:40:50:

Hartstikke mooi. Thanks. $time is geen user input, dat is gewoon een timestamp, dus dat is niet nodig denk ik?

Maar $time komt wel uit de $_POST, dus dan kan de user er mee "klooien" - een normale user zal dat niet doen, maar een hacker is geen normale user ...

Als het echt een timestamp is kun je ook gewoon time() gebruiken, of je moet bijvoorbeeld controleren of het formaat wel klopt (is het integer, of bijvoorbeeld formaat yyyy-mm-dd).
Gewijzigd op 20/08/2021 22:22:47 door Rob Doemaarwat

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 07:08:36
Quote Anchor link
@Ariën Het smf forum laat uploaden van attachements en avatars toe, dat heb ik nu uitgezet.
@Rob, thanks, duidelijk, ik heb het aangepast.

Om public_html te wissen heb je ftp of cpanel toegang nodig toch? Dat krijg je toch niet met sql injectie? Hoe dan wel?
Gewijzigd op 21/08/2021 14:39:49 door Jean Cremers

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2021 14:41:43
Quote Anchor link
Tja, ik vermoed dat er ergens een upload-exploit is, of geweest is. Check daarom je logs.

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 14:52:10
Quote Anchor link
een andere log dan access.log bedoel je?

Toevoeging op 21/08/2021 14:52:31:

en waar moet ik op letten?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2021 15:00:14
Quote Anchor link
De access_log. Kijk naar vreemde bestanden die zijn aangeroepen met een 200 http-code.

Logs van FTP-acties en logins kan je ook meenemen in je onderzoek.
Gewijzigd op 21/08/2021 15:02:37 door - Ariën -

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 16:38:21
Quote Anchor link
Ik kan niet bij mn logs, ik had de pass van cpanel verandert en nu krijg ik errors als ik wil downloaden, dus maar even wachten.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2021 16:43:27
Quote Anchor link
Wat voor error?

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 16:49:46
Quote Anchor link
HTTP error 401
Invalid Security Token
The requested URL does not contain your session’s correct security token.

You may have reached this error by copying and pasting a URL from a different cPanel, WHM, or Webmail session into your browser’s address bar. To resolve this situation, please take one of the following steps:

Go back one page and reload the URL, making sure that the /cpsess … / section of the URL remains the same.
Re-enter your account’s password below. This will assign your session a new security token. This new token will prevent you from using other pages of this application that may be open in other tabs.
Request information
Requested page: 404.shtml

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2021 17:46:05
Quote Anchor link
Staat er gewoon .. ;-)

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 17:49:18
Quote Anchor link
wat bedoel je? Ik krijg die logs niet gedownload, cookies weggegooid etc.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2021 18:19:55
Quote Anchor link
Quote:
Go back one page and reload the URL, making sure that the /cpsess … / section of the URL remains the same.
Re-enter your account’s password below. This will assign your session a new security token. This new token will prevent you from using other pages of this application that may be open in other tabs.

Even refreshen in je cPanel, opnieuw inloggen en je kan weer verder gaan.
En anders kan je even een nieuw vers browser-scherm openen.

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 18:43:25
Quote Anchor link
dat heb ik al een paar keer gedaan, cookies weggegooid, andere browser, ik kan alles doen in cpanel behalve die logs downloaden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2021 18:49:30
Quote Anchor link
Probeer eens een privé-tabblad. En anders even bij de hosting vragen hoe dit zit.
Logs zou je altijd moeten kunnen downloaden.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.