mysqli_real_escape_string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Jean Cremers

Jean Cremers

21/08/2021 18:55:58
Quote Anchor link
ik had de hoster al gemaild ja, private window wil ook niet. :(

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 19:21:35

Jean Cremers

Jean Cremers

23/08/2021 16:01:08
Quote Anchor link
ik ben bang dat ik naar die logs kan fluiten :( Ik had neostrada vrijdag al een mail gestuurd over de invalid security token, ik heb nog steeds niks gehoord. Wel inmiddels de dns veranderd omdat ik over wilde, en nu kan ik niet eens meer cpanel.jcremers.com bereiken. Wat een afgang is dat geworden, blij dat ik daar wel weg ben.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/08/2021 16:43:56
Quote Anchor link
Logisch dat die link naar je cpanel niet meer werkt. Hij verwijst ook niet meer naar je hosting.

Jean Cremers

Jean Cremers

23/08/2021 16:45:52
Quote Anchor link
:)
Benieuwd of ze uberhaupt nog logs hebben, ik heb het domein en hosting daar opgezegd.

Ik heb me aangemeld hier https://www.openbugbounty.org/bugbounty/
Gewijzigd op 23/08/2021 16:47:05 door Jean Cremers

Jean Cremers

Jean Cremers

27/08/2021 12:49:36
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb me aangemeld daaro, het was nogal een rommelige bedoening, de eerste mail die ik kreeg was van iemand die tenslotte tegen me zei niet bij de club aangesloten te zijn. Ook zat een tabel zo vol met testwaardes dat het script het vertikte, prima als je wil testen maar laat dan wel even wat horen. Ik kan het niet direct aanraden.

Maar wel nog in gesprek met iemand hierover
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$bots = array('bot', 'crawler', 'spider', 'The Knowledge AI', 'Datanyze', 'python');
$agent = isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) ? $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] : NULL;
if ($agent)
foreach ($bots as $a)
if (stristr($agent, $a))
exit;

Hij zegt, en heeft daar ook een video van laten zien, dat hij met de 'burp proxy' tool een kwetsbaarheid vaststelt, hij kan sleep() commando's in de agent zetten, ik laat het hier niet zien vanwege voor de hand liggende reden, maar hij stelt dus voor een functie zoals deze te gebruiken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
function check_agent($var)
{
  $var=preg_replace("/[^A-Za-z0-9\., _\n]/i", "", $var);
  return $var;
}

Wat vinden jullie hiervan?

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

27/08/2021 21:46:22
Quote Anchor link
Je kunt alles in de User-Agent zetten. Het zou geen kwaad moeten kunnen als je er goed mee om gaat.

Wat is het probleem als er een "sleep()" commando in de User-Agent staat? Doe je iets "geks" hiermee waardoor deze waarde uiteindelijk in PHP/JavaScript/shell uitgevoerd wordt?

Jean Cremers

Jean Cremers

28/08/2021 08:46:23
Quote Anchor link
Ik ben geen beveiligingsonderzoeker. Dat is juist het probleem met een dergelijke site, ze kunnen je vanalles vertellen. Daarom vraag ik een second opinion.

Hij kwam met een vreemd voorbeeld van die burp tool, waar sql bijzit, ziet ook niet echt zinnig uit:

User-Agent: '+(select*from(select(sleep(10)))x)+'
Referer: '+(select*from(select(sleep(10)))x)+'

28/08/2021 11:59:32
Quote Anchor link
Dat is voor als je de HTTP REFERER en/of UA string communiceert met een database, bijvoorbeeld voor logging of statistieken, en als je geen prepared statements gebruikt en je escape't zelf niet goed (kortom: je weet niet goed wat je doet), dan kan zoiets gebruikt worden voor een (D)DoS-aanval.

Jean Cremers

Jean Cremers

28/08/2021 12:05:29
Quote Anchor link
Ok!
De hackers hadden mn hele public_html leeggehaald, dat wil volgens mij niet met ddos.
Ze kennen je code niet heh, ze testen alleen maar, user agent noch referer wordt gebruikt in queries, alleen voor botjes weren zoals boven.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.