[MySQL]Order by functioneert niet na GROUP BY

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Bas van den Burg

Bas van den Burg

01/05/2008 23:07:00
Quote Anchor link
Goedeavond PHPers,

IK heb een vraagje omtrend een query waar ik nu al een uur over zit te piekeren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT belasting_percentage, SUM(belasting_prijs) AS belasting_prijs FROM factuur_producten WHERE factuur_id='1' GROUP BY belasting_percentage ORDER BY belasting_percentage ASC

Dit is de query die ik gebruik, ik krijg ook netjes dit:
Afbeelding

Maar de bedoeling is dat 19 procent onderaan komt 6 in het midden en 0 bovenaan, maar dat werkt niet.
Ik heb het ook al met ASC ipv DESC geprobeerd en wat andere sorterinstabellen opgegeven maar dat mocht ook niet baten.

WIe weet de oplossing voor mijn probleem :p

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 03:34:20

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

01/05/2008 23:11:00
Quote Anchor link
laat me raden type varchr ipv int?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/05/2008 23:16:00
Quote Anchor link
Zit er dik in ;-)

Frank -

Frank -

01/05/2008 23:24:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 01.05.2008 23:11:
laat me raden type varchr ipv int?
Staat je goed, een openstaande deur intrappen!

;)

Bas van den Burg

Bas van den Burg

02/05/2008 09:00:00
Quote Anchor link
Werkt het dan alleen als ik belasting_percentage als INT instel ?
edit: jep dat werkt heel erg bedankt :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas van den Burg

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/05/2008 09:11:00
Quote Anchor link
Ben ik benieuwd wat voor type je voor het veld belasting_prijs hebt. Dat zou een DECIMAL moeten zijn.

Verder:
Code (php)
1
SUM(belasting_prijs) AS belasting_prijs

is niet echt netjes. Voor een ALIAS kun je beter een andere naam gebruiken dan de originele veldnaam. Dat debugt makkelijker.

Bas van den Burg

Bas van den Burg

02/05/2008 12:45:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 02.05.2008 09:11:
Ben ik benieuwd wat voor type je voor het veld belasting_prijs hebt. Dat zou een DECIMAL moeten zijn.

Verder:
Code (php)
1
SUM(belasting_prijs) AS belasting_prijs

is niet echt netjes. Voor een ALIAS kun je beter een andere naam gebruiken dan de originele veldnaam. Dat debugt makkelijker.

Volgens mij gaat ik ook maar wat informatie zoeken over hoe je MySQL types gebruikt :p

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.