mysql_query sorteert niet goed
$bselect = mysql_query("SELECT * FROM `[users]` ORDER BY bustouts DESC LIMIT 0,10");
while($blist = mysql_fetch_assoc($bselect))
{
$brpower = round($blist[bustouts]);
$bpower = number_format($brpower, 0, ",", ".");
nu zou als het goed is de 10 mensen met de meeste bustouts waarde geselecteerd worden.
alleen het probleem is nu, dat ze niet van hoog naar laag staan, wat kan in hier dan aan veranderen/toevoegen?
Wat is het datatype van de kolom bustouts?
Bijvoorbeeld:
@Aad ... welk probleem los jij op? TomTom heeft gewoon een query die hij wil sorteren op een kolom uit de tabel. Wat jij doet is de toptien pakken, en die dan weer omgekeerd sorteren (van laag naar hoog). Overigens heb je een foutje in je subquery en in je ORDER BY.
Ik houd me aanbevolen voor een andere oplossing. De subquery is van TomTom dus wanneer daar een foutje in staat is dat van TomTom.
SELECT username, bustouts FROM users ORDER BY bustouts DESC LIMIT 10
Als dat niet sorteert zoals verwacht, dan heeft dat waarschijnlijk te maken met het datatype van de kolom. Vandaar dat ik vraag naar het datatype van de kolom.
Zoiets zal misschien ook wel werken, maar het is waarschijnlijk beter om het datatype van je veld aan te passen.
Overigens is INTEGER niet geldig als casttype, UNSIGNED is je vriend.
De fout was idd dat het datatype niet goed was, dit heb ik nu vernaderd, en het werkt :)